Van Apollo tot Atlantis, 17-09-2014 - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu Van Apollo tot Atlantis, 17-09-2014 - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu

Van Apollo tot Atlantis, 17-09-2014

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi en Wil

18 September 2014 | Verenigde Staten, Kissimmee

Vannacht heeft het erg hard en lang geregend. We waren toch al elk uur een keer wakker door het tijdverschil maar tot half 8 gerekt om op te staan. Rond een uur op 9 was iedereen present en hebben we op ons gemak ontbeten. Het was ondertussen weer gaan regenen en de lucht zat helemaal dicht. Gelukkig klaarde het op toen we onderweg waren naar het Kennedy Space Center en hebben we de hele dag geen regen meer gehad en kwam af en toe zelfs de zon door. De temperatuur is meer dan goed en koud hebben we het alleen in de gebouwen want de airco staat hier wel overal behoorlijk koud afgesteld. Bart en Yvette waren vandaag de chauffeurs van dienst en besloten vanmorgen op de kaart te rijden in plaats van met de navigatie. Dat ging ook heel goed en de weg die ze gekozen hadden voerde langs uitgestrekte bossen, moerassen etc. Een mooie rustige route. Wil zat achterin de auto gewapend met verrekijker om vogels te kunnen spotten en we zagen o.a. Kraanvogels langs de weg en weien waar meer koereigers in stonden dan koeien. Aangekomen bij het Kennedy Space Center hebben we na het maken van een aantal foto's bij de ingang eerst de inwendige mens versterkt bij het Rocket Garden Café want het was al lunchtijd. Vandaar zijn we naar de bushalte gelopen voor de KSC Bus Tour die in totaal ongeveer 1,5 uur duurt. Deze tour voert o.a. langs de 3 verschillende lanceerplatformen, de crawler transporter en het Vehicle Assembly Building. Onderweg stop de bus bij het Apollo/Saturn V Center. Dat kun je op eigen gelegenheid bekijken en daarna weer de bus pakken terug naar het Visitor Complex waar nog meer dan genoeg te zien en te doen is. Wij hebben er een hele tijd doorgebracht in Space Shuttle Atlantis en hadden toen voor sluitingstijd (18.00 uur) nog net genoeg tijd over voor een wandeling door de Rocket Garden. Het Kennedy Space Center heeft een grote indruk op ons gemaakt en er zijn weinig woorden om te beschrijven hoe groot en uitgestrekt het KSC van NASA werkelijk is, hoe goed georganiseerd alles er is, want als er iets is wat je wel aan de Amerikanen over kunt laten, zoals Yvette zei, dan is het wel het vermaken en informeren van het publiek. We hebben films gezien en daardoor de lancering meegemaakt van een Apollo en de ontwikkeling en totstandkoming van de Atlantis Space Shuttles, de raketten, capsules en zelfs de Space Shuttle in het echt gezien; pakken van de astronauten, gereedschappen, maanstenen en ga zo maar door. En nog hebben we door tijdgebrek lang niet alles gezien. Maar het was meer dan de moeite waard.
Aangekomen op de parkeerplaats bleken er nogal wat vogels rond en op de auto's te zitten wachten of we niets te eten achter zouden laten. Dat hebben we maar niet gedaan. Van het Kennedy Space Center zijn we naar Cocoa Beach gereden waar we nog een half uurtje op de pier en het strand hebben doorgebracht met het kijken naar de surfers, de vissers en de ondergaande zon. Rond half 8 ging de zon onder en zo dicht bij de evenaar wordt het wel een stuk sneller donker dan wij gewend zijn. Onderweg waren genoeg restaurantjes en kozen wij Sonnys BBQ restauant uit (nog in Cocoa Beach) om een hapje te gaan eten. Daarna was het nog bijna 2 uur rijden terug naar Kissimmee waar iedereen na nog een drankje “moe maar voldaan” naar bed ging. Morgen is de planning om op tijd op te staan want we willen richting Miami; een rit van minimaal een uurtje of 5. Wordt vervolgd dus.

• 18 September 2014 - 08:55

Rianne:

Goedemorgen,

ik zal dadelijk eens kijken hoe een koereiger er uit ziet. ik weet het nu een kleinere soort witte reiger.
    ik kan me de foto's van Bas en Marleen nog wel herinneren toen die er waren er geweest. een enorm terrein.
    moet je op bordje kiezen welke kant je in wil?
    geniet vandaag in miami.
    ik ga zo wat boodschappen doen en dan naar ons mam, die zal blij me te zien na ruim 1 1/2 week me niet gezien te hebben.
    vanmiddag voor schoenen weg voor mij, geen hobby, wel noodzakelijk.
    een fijne dag, groetjes, Rianne

• 18 September 2014 - 09:10

Karin:

Mooi dat Kennedy Space Center. En een mooie toeristische route ernaar toe is ook leuk, zeker als pap met de verrekijker kan genieten.. Fijn dat de dag is opgeklaard.
    Groetjes
    Kaatje

• 18 September 2014 - 11:55

Jose:

Lijkt me zeker indrukwekkend om dat te zien in het echt op tv zijn het maar van die kleine raketten hè!
    Was weer een mooie dag zo te zien.
    Veel plezier vandaag.

• 20 September 2014 - 09:06

Ingrid En Noah:

Ziet er goed uit! Noah vindt de raketten heel interessant :)
    Veel plezier nog daar!!

• 21 September 2014 - 08:46

Nellie Van Dijk:

hoi.
    roept allerlei herinneringen op. Hebben dit stukje Amerika ook gedaan lang geleden....

groetjes
    Nellie

• 23 September 2014 - 00:31

Patricia:

kennedy space centre, kan je uren in verdwalen, tenminste dat hebben wij dan ook gedaan. Stukje geschiedenis meepikken en genieten van wat er allemaal staat.

Mooie foto's ook! wat zullen jullie er genoten hebben