A Bumpy Ride 23 en 24-09-2014 - Reisverslag uit Veldhoven, Nederland van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu A Bumpy Ride 23 en 24-09-2014 - Reisverslag uit Veldhoven, Nederland van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu

A Bumpy Ride 23 en 24-09-2014

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi en Wil

25 September 2014 | Nederland, Veldhoven

Weer thuisgekomen volgt nu het laatste verslag van onze Florida trip. Dinsdagochtend stonden we op tijd op want de koffers moesten nog worden ingepakt en omdat het weer zulk mooi zonnig weer was, wilden we ook nog een uurtje naar het zwembad voor vertrek. Nog eventjes van de zon genieten. Eigenlijk zouden we om 10.00 uur uit moeten checken maar na overleg met de front desk de avond tevoren, mochten we om 11.00 uur uitchecken. Eerst dus maar de koffers voor zover mogelijk ingepakt, ontbeten en nog wat boterhammen gesmeerd voor onderweg naar het vliegveld en daarna…badkleding aan en naar het zwembad. Nog een fijn uurtje gehad totdat we even na tienen terug liepen naar het appartement en er niet meer binnen konden. De sleutelpasjes werkten niet meer. Wil naar de front desk en activeerden het pasje opnieuw, alleen werkte het toen nog niet. Nog een keertje terug en toen kreeg hij iemand van de security mee die zo de deur voor ons opende. Konden we nog net op tijd alle vier douchen en de laatste spulletjes inpakken. Om klokslag 11.00 uur checkten we uit en vertrokken we richting vliegveld. Jammer genoeg begon het alweer te betrekken al hadden wij daar geen last meer van.

Onderweg zagen we weer eens van die typisch Amerikaanse huizen, alleen hier vaak met een soort overdekte kooi rond terras en zwembad. Da’s speciaal voor de veiligheid en betreft meestal huizen die in de buurt van water, moeras of iets dergelijks staan. Kunnen jullie vast wel begrijpen met al die krokodillen die er hier rondzwemmen. Je zal er maar eentje op je terras of in je zwembad vinden hé. Het ziet er echter wel raar uit zo’n grote kooi aan je huis vast. Heb er alleen geen goede foto’s van kunnen maken. Ook hebben we ons verbaasd over de grote hoeveelheden verschillende palmbomen die hier groeien. Komt natuurlijk omdat het klimaat in Florida subtropisch is en er meer soorten goed gedijen dan bv. in Spanje of Italië, waar het in de winter toch een stuk kouder wordt dan in Florida. Verder hebben we veel planten gezien zoals crotons e.d. die hier gewoon in de tuin groeien maar die wij alleen maar kennen als kamerplanten.

Aangekomen op Sanford International Airport onze auto ingeleverd bij Alamo. We bleken in totaal deze week 1321 mijl te hebben gereden, zo’n 2196 km. Toch een hele afstand in 7 dagen, maar we hebben dan ook heel veel gezien en er ontzettend van genoten. Daarna met onze koffers naar de vertrekhal om in te checken. Sanford is een maar een klein vliegveld en dus zijn de afstanden er ook te overzien, zeker in vergelijking met Schiphol. Na de security check en de douane hebben we koffie gedronken voordat het boarden begon en we op tijd om 14.00 uur vertrokken naar Miami. Onderweg troffen we al flinke turbulentie (vandaar de bumpy ride) en dat zou gedurende de hele vlucht met de regelmaat zo blijven. Af en toe troffen we zelfs een flinke luchtzak. Boven Miami vloog het vliegtuig over Miami Beach en het centrum van Miami waar we afgelopen donderdag zijn geweest; dat was leuk om te zien. Het oponthoud in Miami duurde tot 16.30 uur. Het vliegtuig kon niet eerder vertrekken omdat we anders te snel op Schiphol zouden zijn en we niet voor 07.00 uur vanmorgen mochten landen. Aangezien 16.30 uur ook de geplande vertrektijd was, maakte dat verder voor ons niet zoveel uit. De terugvlucht was aanzienlijk korter dan op de heenweg en duurde precies 8 uur en 20 min. Om 07.05 landden we weer op de Polderbaan en heeft het vliegtuig 25 min. nodig gehad om bij gate D53 te komen. Het was zoals al gezegd geen rustige vlucht door de turbulentie maar er waren ook nogal veel kleine kinderen aan boord die meereisden op de schoot van een van de ouders. Dat mag tot de leeftijd van 2 jaar. Er zat ook zo’n stel direct achter Yvette en Bart . Yvette zei dat ze ’s nachts een shiatsu massage had gehad. Bovendien had dat kindje (niet als enige overigens) ontzettend veel gehuild en deden zijn ouders er weinig aan. Ze zeiden alleen af en toe een keertje ssst. Vandaar dat het dus niet een bepaald rustige vlucht was, maar we waren weer heelhuids aangekomen op Schiphol. Voor het eerst werden we eruit gepikt vandaag en moesten ook op Schiphol onze koffers door de scan voordat we ze mee mochten nemen. Buiten werden we opgewacht door Peter. Met grote dank bracht hij ons vervolgens weer naar het koude Veldhoven. De overgang van rond de 30⁰ naar hier 13⁰C vanmorgen was behoorlijk groot en dus hebben we vandaag voor het eerst weer een hele dag een lange broek en een vest aangehad.

Jullie allemaal bedankt voor jullie belangstelling en leuke reacties! Tot een volgende keer!

• 25 September 2014 - 07:45

Karin:

Fijn dat jullie weer heelhuids en gezond terug zijn, al zal ik de leuke verslagen weer missen. Boek maar snel weer een reisje haha.
    Groetjes
    Kaatje

• 25 September 2014 - 08:01

Betsie De Laat:

Wat hebben jullie weer veel gezien en gedaan. Wij zijn blij dat jullie weer heelhuids terug zijn en nog genieten van jullie korte tripje naar Duitsland en dan is jullie vakantie weer voorbij. Ik zal je leuke verhalen weer missen dus heel erg bedankt. Geniet ze nog. groetjes

• 25 September 2014 - 09:21

Roger:

Welkom terug, was een genot om al die ervaringen van jullie te lezen!! Kan niet wachten om er ook weer eens naar toe te gaan!!

Groetjes Hilde en Roger

• 25 September 2014 - 12:14

Jose:

Fijn dat de terugreis goed is gegaan hoewel met wat gehuil van die kinderen. Jammer dat er nu geen verslagen meer komen zal ze missen. Goeie reis naar duitsland veel plezier ook daar. Gisteravond voor het eerst naar zo´n avond met de verstandelijk beperkte geweest ze gingen een muziekquiz doen maar als ze het wisten was er een bij die hardop riep wat het was, was dus makkelijk voor de andere teams moest wel lachen daarom was wel leuk volgende keer als ik meega gaan ze bowlen.

groetjes Jose

• 25 September 2014 - 20:17

Rianne:

welkom terug.
    ik heb genoten van jullie verslagen,
    ik spreek je van de week nog wel Cobi,
    groetjes, Rianne