Onweer, regen en wolken - Reisverslag uit Gravedona, Italië van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu Onweer, regen en wolken - Reisverslag uit Gravedona, Italië van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu

Onweer, regen en wolken

Blijf op de hoogte en volg Cobi en Wil

12 September 2012 | Italië, Gravedona

Wakker geworden van het onweer en de regen. Lekker terug in bed gekropen want het was nog vroeg en het was er echt weer voor. Vaak konden we door de wolken de overkant van het meer niet zien en enkele keren zat het appartement ook helemaal in de wolken, maar het waren maar vlagen. Omdat het de hele tijd onweerde en regende ons maar binnen vermaakt. Wil heeft zich weer eens uitgebreid verdiept in de gebruiksaanwijzing van zijn nieuwe fototoestel en wat testopnames gemaakt want daar had hij nu tijd genoeg voor. Zelf heb ik zitten kantklossen. Halverwege de middag dachten we dat het droog was en besloten we een stukje te gaan wandelen (ik wel met mijn Nordic wandelstokken). Buiten gekomen bleek het nog een beetje te miezeren maar och we zijn niet van suiker en waren toch al buiten. Via Brenzio naar Stazzona gelopen. Halverwege tussen Brenzio en Stazzona is ook nog een mooi uitzichtpunt met 2 bankjes, alleen ga je daar in de regen natuurlijk niet zitten. Gelukkig werd het ineens nog droog ook en hebben we het laatste stukje en de terugweg droog gehouden. Bijna 1,5 uur weggeweest. Wel regelmatig halt gehouden om foto's te maken en/of van het uitzicht te genieten. Op het laatste stukje voor La Sorgente passeerde een auto en moesten we echt tegen de huizen aan gaan staan, anders kon die niet voorbij. Het laatste stukje ging echt maar net. Vandaar dat Wil dan ook via het andere weggetje rijdt al is dat ook verschrikkelijk smal; de doorgang is net een cm of 15/20 breder. Ondertussen zijn we er ook achter wat La Sorgente betekent, nl. de bron. Achter het appartement is een bron waarvan je het water heel goed kunt drinken, het smaakt zelfs beter dan het water uit de kraan en ook de thee of koffie smaakt er beter van. De eerste dag wisten we dat nog niet en hadden we flessen water gekocht, maar die vullen we nu gewoon bij `onze eigen` bron.
Vanavond ging het ineens een stuk harder waaien en verdween veel bewolking. Hopelijk zien we morgen het zonnetje weer. De weersverwachting zegt van wel. We´ll see!

• 12 September 2012 - 23:54

Tiny En Annie:

Hallo luitjes
    Het zit wel wat tegen met het weer maar we hopen voor jullie dat het beter word
    Maar je moet er toch iets van maken maar dat kunnen jullie wel
    Nog veel plezier groetjes van ons
    Tiny en Annie

• 19 September 2012 - 10:20

Rianne:

ik ben nu aan het teruglezen., ja minder weer is niet leuk.
    hier heeft het gisteravond en vanacht behoorlijk geregend. nu schijnt de zon, heb mijn was toch maar boven gehangen.
    ik zit al bijna een uur te vechten om mijn ogen open te houden. ik hoop het tot 11 u uit te houden en dan mag ik van mezelf naar bed, dat is nu nog net iets minder dan 3/4 u.
    geniet er nog even.
    dank je voor jullie kaart, die kwam vanmorgen binnen.
    groetjes, kees en Rianne