Tochtje naar de supermarkt - Reisverslag uit Gravedona, Italië van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu Tochtje naar de supermarkt - Reisverslag uit Gravedona, Italië van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu

Tochtje naar de supermarkt

Blijf op de hoogte en volg Cobi en Wil

10 September 2012 | Italië, Gravedona

Vanmorgen al om 6 uur wakker, daarna weer om 7 uur en om half 8. Om 7 uur alle ramen open gezet en een foto gemaakt van de opkomende zon boven het meer. Nog even terug gekropen maar de slaap wilde niet meer komen dus ten lange leste maar opgestaan en op het balkonnetje ontbeten in 't zonnetje. Daarna ging Wil een eindje hardlopen wat niet meeviel gezien alle steile hellingen in de buurt. Het was een zwaar rondje om te lopen maar toch heeft hij het 3x gedaan. Tegen het einde van de ochtend op zoek gegaan naar een supermarkt want we hadden niet veel in huis. Dat was voor mij de eerste keer terug naar beneden via die smalle weggetjes en dan vooral het stukje hier weg van het appartement met ingeklapte spiegels via een hoogstens 2 m breed pad dat voor weg moet doorgaan. Keiblij als je geen tegenliggers tegenkomt en schrikken als het wel zo is. Tot nu toe gaat het steeds goed dus hopen dat het zo blijft. Toeteren in de minder overzichtelijke bochten blijkt ook te helpen. Soms blijven tegenliggers dan wachten. In Conseiglio di Rumo vonden we een grote goed gesorteerde supermarkt met zowaar een kleine parkeergarage eronder. Het leek wel of we bij de AH in het Citycentrum boodschappen gingen doen want we konden met precies zo'n zelfde soort loopband met het karretje omhoog en naar beneden. Grappig om dat hier ook te zien. Inkopen gedaan om een dag of wat te eten en te drinken, vooral een lekker glaasje rode wijn en Prosecco.

Na de lunch zijn we naar de noordkant van het meer gereden, over de Fiume Mera die het Lago di Mezzola verbindt met het Lago di Como en de Fiume Adda, een rivier waarvan het water een heel andere kleur heeft dan het meer en die we vanuit het appartement duidelijk kunnen zien liggen. Verder gereden naar Delebio waar een Lidl blijkt te zitten. Wil wilde nl. ook wat bier hebben en bij de supermarkt van vanochtend hadden ze niets van zijn gading; bij de Lidl wel hoor! Op de terugweg namen we een verkeerde afslag waardoor we op de autostrade naar Lecco terechtkwamen. Veel tunnels onderweg en een paar opritten maar geen enkele afrit tot zo'n 30 km verderop. Daar gedraaid en de weg maar weer teruggereden. Lecco ligt nl. aan de overkant van het meer en helemaal aan de onderkant van de (zeg maar) rechterpoot. Daar moesten wij niet heen. Gelukkig vonden we de goede weg terug en zijn we in Gravedona nog eventjes de haven en de boulevard gaan verkennen.

Vandaag bij het koken kwamen we er achter dat er toch wel het een en ander ontbreekt aan de inrichting van de keuken in het appartement. Het is niet zo al wij het allemaal gewend zijn en vooral de vaatwasser wordt gemist. Ook komen we nogal wat keukengerei te kort zoals bv. een schilmesje maar met het Zwitserse zakmes van Wil komen we ook een heel eind hoor. We hadden trouwens groente uit de tuin van Marco (de eigenaar van La Sorgente). Bij de receptie staat een mand waar hij in legt wat hij over heeft en dat mogen we dan gebruiken en vandaag was dat een courgette, gele paprika en een grote tomaat. ´t Was lekker in elk geval.

Gisteravond kon ik de foto´s niet uploaden, maar vanavond lukte dat wel en kunnen jullie ze nog bekijken bij het stukje over gisteren als jullie dat willen.

• 10 September 2012 - 22:22

Margo:

Fijne vakantie geniet er maar van groetjes

• 11 September 2012 - 01:47

Rianne:

veel te vroeg wakker, zo nog maar even te slapen, hoef er pas over 3 1/4 u uit, dus hopen dat ik nog slaap.
    jammer dat jullie dingen missen. de afwasmachine kun je niet mee nemen, maar wij hebben een standaardzakje waarvan alles in zit oa een schilmesje.
    de weg vinden is soms moeilijk, dan hebben jullie een stuk extra gezien van de omgeving.
    mooie foto's.
    zo nog even slapen, dan douchen en aankleden, kousen aan met de steve, dan de koffer nog een open, hopen dat hij niet te zwaar is, anders een kijken wat er in de rugzak kan of andersom.
    ik ben daar niet zo handige in, maar gelukkig, Marieke wel.
    truste en geniet ze,
    groetjes, Rianne

• 11 September 2012 - 15:52

Jose:

Hoi daar
    Wat een bella vista hebben jullie zeg nog mooier als ik had gedacht dat is genieten op je balkonnetje.
    Stonden ze daar bij de lidl ook voor de bonnetjes haha! Leuk dat die eigenaar die groenten neer legt lekker vers ook dan. Hier regende het vandaag had geluk was net afgewerkt voor de bui.
    Grtjs jose