Maandag 11 juni 2012: Aankomst in Cherbourg - Reisverslag uit Veldhoven, Nederland van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu Maandag 11 juni 2012: Aankomst in Cherbourg - Reisverslag uit Veldhoven, Nederland van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu

Maandag 11 juni 2012: Aankomst in Cherbourg

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi en Wil

12 Juni 2012 | Nederland, Veldhoven

Niet al te goed geslapen in de kleine ruimte van onze hut en toen we wakker waren m´n horloge een uur naar voren verzet naar de tijd van Frankrijk i.p.v. Ierland, zodat we tenminste geen uur achterliepen. Ontbijt in onze hut met thee uit het Café Lafayette aan boord van de Oscar Wilde en wat we nog in onze koelbox en picknickmand hadden zitten. Lekker makkelijk zo. Nadat we alles hadden opgeruimd naar dek 7 gegaan waar ik het verhaal van gisteren heb geschreven en op de weblog heb gezet en Wil is nog even op dek 8 buiten op het achterdek geweest met zijn verrekijker, speurend naar verschillende soorten zeevogels. Op een gegeven moment kwam de loods uit Cherbourg aan boord en al snel daarna voeren we de haven binnen en meerde de boot mooi op tijd aan (11.00 uur). Onze bagage opgehaald in onze hut en naar de auto. Zo snel als het in Ierland ging, zo lang duurde het nu. Ruim 45 min. bij de auto moeten wachten voordat we konden starten en van boord konden rijden.

De zon scheen, het was 17ºC en we vertrokken voor de ruim 700 km terug naar huis. Onderweg kwam er steeds meer bewolking maar pas voorbij Lille en in België kregen we wat regen. Net voorbij Caen even gestopt bij een grote SuperU om nog eens te kijken naar die alcohol blaaspijpjes die per 1 juli in Frankrijk verplicht worden. Deze keer hadden we meer geluk en waren ze er wel en veel goedkoper dan aan boord, nl. € 1,50 per stuk en goed tot 2014. Verder nog wat Bonne Maman jam ingeslagen in smaken die hier niet of moeilijk te krijgen zijn en wat vers brood. Bij Rouen maakte onze engelbewaarder overuren en hebben we echt heel veel geluk gehad. We reden naast een grote vrachtwagen met oplegger toen die moest uitwijken voor iets aan zijn rechterkant dat wij niet konden zien. Het scheelde maar een haartje of we zouden door hem de vangrail in zijn gedrukt of er tegenop zijn gereden. Grote schrik die gelukkig daarna al snel weer zakte. Onderweg een paar keer gestopt natuurlijk om de inwendige mens te versterken en rond half 7 passeerden we de Frans-Belgische grens. De rit door België was een fluitje van een cent en even na 8 uur reden we Veldhoven al binnen; eerst even naar de fritestent voor een hapje en daarna naar huis waar we om even over half 9 aankwamen.

Iedereen weer bedankt voor alle leuke reacties op onze reisverslagen!!!

• 12 Juni 2012 - 15:37

Jose:

Jammer dat het er weer op zit voor jullie. Zat die chauffeur niet gewoon te slapen:-{oververmoeid;-) of is hij niet met iets anders bezig geweest zodat hij afgeleid was.
    groetjes en tot mails

• 12 Juni 2012 - 15:56

Betsie:

WELKOM THUIS

• 12 Juni 2012 - 16:26

Jacqueline En Henk:

Hoi Cobi en Wil,
    Gelukkig dat er engelbewaarders zijn die overuren maken maar het zal wel flink schrikken zijn geweest.
    Wij hebben weer genoten van je leuke reisverslagen. Ik moet van Henk doorgeven dat de enveloppen goed aan zijn gekomen. Nog bedankt hiervoor.
    Tot zaterdag en groetjes, Jacqueline

• 13 Juni 2012 - 13:08

Gerda:

Hallo Wil en Coby
    Wat en reis ver slag het was leuk om het elke dag een stuk gelezen en jullie foto's zien. Maar nu weer thuis en uit rusten van de reis Groetjes van Gerda en Henk