Zondag 10 juni 2012: Afscheid van Ierland - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu Zondag 10 juni 2012: Afscheid van Ierland - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu

Zondag 10 juni 2012: Afscheid van Ierland

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi en Wil

11 Juni 2012 | Ierland, Dublin

Deze laatste dag laat het weer zich van zijn beste kant zien. Er zijn wel wolken maar er is ook zon. In de Woolen Mill in Avoca worden we dan ook begroet met: Isn't it a lovely morning? Na het ontbijt namen we afscheid van onze B&B hosts, en heeft Wil nog even geholpen met het verwisselen van een wiel van de auto van een van de andere gasten dat wat vastgeroest zat. Met z'n tweeën en wat olie kregen ze het wel los. Eerst even door het dorpje Avoca gereden dat het decor is voor de BBC serie Ballykissangel. Een mooi dorpje met een grote Woolen Mill, zoals je die hier meer ziet. Een winkel die gebreide truien, vesten etc. en tweed dekens e.d. verkoopt, maar meestal ook een hoop gewone souvenirs. Bussen droppen hier hun ladingen toeristen om inkopen te doen. De Mill in Avoca verkoopt echter alleen hun eigen geweven tweed dat nog steeds met de hand wordt geweven en die weverij is ook te bezichtigen. Hele mooie maar wel dure tweed. Dus maar niets aangeschaft.

Vanaf Avoca via de N11 en N25 in de richting van Rosslare gereden. Bij Wexford nog even bij het Irish Heritage Centre rondgekeken, maar dat was meer vanwege een sanitaire stop dan dat we werkelijk geïnteresseerd waren. Ons doel was Kilmore Bay zo´n ruime 20 km van Rosslare, waar we wilden kijken of er nog een rondvaart rond de Saltee Islands te maken was. De Saltee Islands zijn particuliere eilanden en een vogelreservaat, die wel te bezoeken zijn. Jammer genoeg ging er op zondag geen enkele boot meer en die wel gingen waren al weg en zouden pas laat in de middag terugkeren.

Bij het strand stonden wat picknickbanken en de zon scheen er lekker terwijl landinwaarts veel bewolking was. We besloten hier maar lekker in de zon te blijven zitten en wat later er ook te lunchen omdat we toch nog maar zo´n 2 uur hoefden te overbruggen. Later nog wat rondgekeken in het dorpje en o.a. een hele lekkere `seafoodsalade´ gekocht om op de boot op te eten, lekker met crab en garnalen. Tegen twee uur vertrokken naar Rosslare en direct door naar de Irish Ferry haven. Om 3 uur waren we al in onze hut, nr. 2367 deze keer. Het was drukker op de boot dan op de heenweg en het viel op dat er ook veel kinderen aan boord waren. Wil is veel aan dek geweest en ik heb veel zitten lezen.

• 11 Juni 2012 - 11:28

Karin:

Fijne reis verder naar huis.

• 11 Juni 2012 - 13:24

Aad En Carla:

Hallo Cobi en Wil, ondanks dat jullie veel regen gehad hebben , hopen wij dat jullie toch genoten hebben.
    Goed reis naar huis verder en tot kijk(.
    Groetjes

• 11 Juni 2012 - 17:06