Luie middag in Middletown (Newport), Rhode Island - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu Luie middag in Middletown (Newport), Rhode Island - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu

Luie middag in Middletown (Newport), Rhode Island

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi en Wil

23 Juni 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vanochtend hadden we een uitzonderlijk goed “continental breakfast” in de Days Inn in Mystic. Je kon er zelfs warme wafels bakken. Nou hebben we dat niet gedaan want we houden niet zo van warme Brusselse wafels op je nuchtere maag, maar het kon wèl. Er was ook vruchtenyoghurt en vers fruit en daarvan hebben we wel wat genomen. Na dat lekkere ontbijtje uitgecheckt en de koffers weer in onze Ford geladen en vertrokken richting Newport. In Mystic zag het weer er nog goed uit en was het droog. Hoe verder we in de richting van Rhode Island kwamen hoe slechter het weer werd. Het begon te regenen en het is niet meer droog geworden. Omdat we niet zo ver hoefden en het nog behoorlijk vroeg was zijn we op mijn verzoek eerst richting Providence gegaan tot Warwick waar we 2 hele grote Arts en Craftszaken hebben bezocht met een grote voorraad scrapbook materialen, nl. Michaels en Jo-Ann Fabric and Craft Store. Tevergeefs bleek daar want waar ik naar op zoek was hadden ze niet in hun assortiment. Een blok verder zat een grote Newbury's Comics waar ze een ontzettend groot assortiment CD's hebben. Mary heeft gevraagd om rond te kijken naar bepaalde CD's maar dat was ook tevergeefs, ze hadden er nada, niks, noppes van. Jammer maar we blijven uitkijken de komende paar dagen nog. Ondertussen was het richting 1 uur geworden en werd het tijd de inwendige mens weer te gaan versterken. Aangezien er een Dunkin' Donuts aan de overkant van de weg zat werd het dat en hebben we er allebei een sandwich genomen. Aansluitend zijn we richting Newport gereden wat veel dichterbij bleek te liggen als het op de kaart leek. Binnen 3 kwartier stonden we voor het hotel in Middletown dat tegen Newport aan ligt. Newport ligt op een eiland en je moet over 2 reusachtige bruggen voordat je er bent. De laatste is een tolbrug maar kost $ 2.-- dus da's echt niet zo veel. Onder die bruggen ligt Narragansett Bay waarop je normaal een prachtig uitzicht moet hebben van die hoogte. We zagen wel wat boten, een kleiner eilandje en wat vuurtorens maar het was erg heiig door de regen en het zicht was uitermate slecht. Geen weer voor een fotostop. Bij het hotel aangekomen, een Howard Johnson Inn deze keer, konden we ondanks dat we aan de vroege kant waren toch al inchecken. Het personeel is ontzettend vriendelijk en deed alle moeite om ons het een en ander uit te leggen o.a. met betrekking tot die brug, die Pell Bridge blijkt te heten. We wilden er later nog gaan kijken als het misschien zou opklaren later in de middag. Het hotel bleek een binnenzwembad te hebben compleet met whirlpool en sauna. Omdat het niet opklaarde hebben we ter plekke besloten om er een luie ontspannen middag van te maken in het zwembad met een paar sauna rondjes. Nadat we ons hadden omgekleed en gingen zwemmen bleken we het complete zwembad voor onszelf te hebben. De sauna stond uit maar konden we inschakelen en die had na een tijdje dan ook een lekkere temperatuur. Hebben ruim 1,5 uur met ons tweetjes genoten van de luxe van een compleet zwembad, wirlpool en sauna. Daarna gaan douchen en weer eens contact gezocht met het thuisfront om door te geven dat alles ok is en alleen het weer niet meewerkt. Op de tv zagen we een weerbericht waaruit bleek dat het in de hele VS goed weer is behalve boven New York en dan met name in heel New England en Canada. De vooruitzichten zijn niet goed, zeker morgen en overmorgen nog regen. Ze hopen as. donderdag en vrijdag op wat meer zon en laat dat nou net onze 2 laatste dagen zijn. Enfin we wachten wel af. Iets anders kunnen we toch niet doen. Moeten misschien voor morgen wel iets verzinnen dat binnen te doen is. Daarna zijn we bij Applebee's gaan eten dat door een overdekte gang met het hotel verbonden is. Erg handig met dit weer. Erg lekker gegeten alleen kreeg Wil zijn soep tegelijk met het hoofdgerecht opgediend en da's minder. Nou zijn ze hier toch al erg snel. Als je een voorgerecht neemt heb je dat vaak nog niet voor de helft op of je hoofdgerecht komt er al aan. Als je klaar bent met eten komen ze vragen of ze nog iets voor je kunnen betekenen dessert of zoiets en is het antwoord nee dan komt gelijk de rekening er achter aan. Lang natafelen is er hier echt niet bij. Tot nu toe hadden we alleen nog niet het voorgerecht tegelijk met het hoofdgerecht gekregen al hadden we dat bij anderen wel zien gebeuren. Mochten we er morgen eventueel weer gaan eten dan gewoon vragen of de soep eerst kan worden opgediend en daarna pas de rest. Zo blijf je leren. Na het eten wilden we nog een eindje gaan rijden maar het bleek zo hard te regenen en er was zo weinig zicht dan we snel terug zijn gegaan naar het hotel. We zien morgen wel weer verder.

• 23 Juni 2009 - 04:55

Patricia:

heerlijk zo'n zwembad in het hotel... alleen jammer dat jullie net zo'n weer hebben gehad als wij hadden tijdens onze reis.

bedankt voor het vinden van de magneet, erg fijn om te weten dat onze reis nu compleet is door jullie reis!
    bedankt daarvoor.

nou fijne dag vandaag en hopenlijk droog weer

groetjes patricia

• 23 Juni 2009 - 06:36

Wil Fiers:

Hmm het is er wel verrekte mooi hoor!

Ps kan ik jullie ook emailen?
    Ik heb een vraagje namelijk.
    Grt Wil Fiers
    wilfiers@gmail.com

• 23 Juni 2009 - 07:11

Margo:

fijn een leeg zwembad hopelijk hebben jullie de laaste dagen wel mooi weer geniet er maar van
    groetjes fam vd Velden

• 23 Juni 2009 - 11:09

Jose:

Jullie hebben wel erg veel pech wat het weer betrefd. Hoop dat het vanaf nu beter wordt voor jullie.

groetjes Jose

• 23 Juni 2009 - 11:23

Mary:

Hallo jullie tweetjes,

Alvast bedankt voor de moeite die jullie voor mij doen. De groep is ook niet al te bekend in de VS, alhoewel ze wel uit LA komen.
    Jammer dat jullie zoveel regen hebben maar na regen komt altijd weer zonneschijn en dat is wat we hier volop hebben :). Geniet nog van de rest van de dagen daar en tot ziens.

Groetjes Mary

• 23 Juni 2009 - 11:47

Laurin:

Jullie hebben deze vakantie wel pecht met het weer, zeg! Maar goed, jullie genieten toch wel. en zeker als je zo'n privé zwembad voor jezelf hebt met sauna erbij. Dan voel je je toch miljonair (als je het luxe huis dan erbij denkt).
    Veel plezier nog deze 2 laatste dagen, hopelijk toch wat beter weer en een goede terugvlucht.

• 23 Juni 2009 - 13:56

Rianne:

hoi cobi en Wil,

een beetje later dan normaal, gewoon een heel drukke dag gehad.
    er is vandaag getekend voor het appartement en we hebben de sleutel. kees en ik gaan vanavond peertjes op hangen dan is er licht als er gewerkt word.
    jammer dat jullie zo veel regen hebben.
    ik wil ook wel zwemmen en in de sauna.
    we hebben hier wel goed weer en het blijft ook nog even zo, is wel fijn als we op vakantie gaan.
    ik heb vandaag weer gefietst naar het ziekenhuis, een enerverende middag met de notaris en de makelaar in het ziekenhuis.
    geniet nog van de laatste dagen, groetjes, Rianne

• 23 Juni 2009 - 19:51

Tineke:

Hoi Cobi en Wil,dat ziet er goed uit zeg,prive zwembad geweldig.Geniet er maar van,en het is te hopen dat het weer wat beter word,is wel zo gezellig.Veel plezier en tot horens.
    Groetjes van ons