Vogelverschrikkers in Flanders Fields - Reisverslag uit Brussel, België van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu Vogelverschrikkers in Flanders Fields - Reisverslag uit Brussel, België van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu

Vogelverschrikkers in Flanders Fields

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi en Wil

13 September 2009 | België, Brussel

Hier volgen de eerste 5 regels van het gedicht In Flanders Fields geschreven in mei 1915 door John McCrae, een Canadese militair te Ieper:

In Flanders fields the poppies blow
Between the crosses, row on row,
That mark our place; and in the sky
The larks, still bravely singing, fly
Scarce heard amid the guns below.

Het weer was vandaag erg bewolkt en met de wind leek het vanochtend wel mee te vallen, goed loopweer. Rond half 10 heb ik Wil afgezet bij de start voor de Vismijn en ben ik zelf terug gegaan naar de camping. Bij de vismijn was geen parkeerplaats en was het daardoor moeilijk om naar de start te gaan kijken om 10 uur. Maar het parcours liep over de pad achter de camping waar het 2 km punt was. Om 10 uur dus naar het pad gelopen. Na een paar minuten kwamen de koplopers eraan. Even later zag ik Wil al van verre aankomen. Dat kwam omdat hij een felblauw shirtje aanhad en die kleur in het deelnemersveld van ruim 400 lopers weinig voor kwam. Foto's gemaakt en gezwaaid en daarna terug naar de caravan tot José om kwart over 11 kwam. Koffie / thee gedronken en daarna naar Ieper vertrokken via St. Joris, Ramskapelle en Diksmuide. Onderweg kom je dan nog door een aantal kleine dorpjes waaronder Woumen, waar we een groot aantal poppen langs de weg zagen staan met nummers erbij. Er bleek een soort vogelverschrikkers festival te worden gehouden en in het dorp stonden in totaal zo´n 70 stuks. Wat foto's gemaakt van een stelletje van die poppen die vlakbij elkaar stonden. Besloten op de terugweg nog op een paar plekken te stoppen als het mogelijk was om nog wat foto's te maken. José en ik vonden het allebei erg leuk om deze vogelverschrikkers zo onverwachts tegen te komen. Onderweg kwamen we langs het 33 km punt waar we ook nog even hebben staan kijken, maar Wil was daar al voorbij. Dus vlug verder gereden naar Ieper waar we een paar keer moesten wachten omdat er lopers moesten oversteken. Op een gegeven moment zagen we het 41 km punt en zagen we een parkeerplaats bij een bejaardentehuis. Daar geparkeerd en even staan kijken. Waren we net op tijd want warempel daar kwam Wil aanlopen. Natuurlijk foto's van gemaakt, terwijl hij vrolijk verder liep de laatste km. Wij snel richting markt gelopen. Zagen we Wil net voor ons de markt oplopen en finishen in 3.32.44 uur. Hebben wij dus gemist. Maar we vonden elkaar al snel na de finish voor de Lakenhalle: Wil met medaille en t-shirt en wij met zijn droge spullen.
Onderweg is Wil bij een huis een tafel vol met verschillende hamers tegen gekomen met een bordje met de tekst: Hamer zoekt Atleet. Bij Les Halles aan de Grote Markt gaan lunchen. Althans José en ik want Wil hoefde niks, alleen een kop thee. Na een uurtje richting auto en weer in omgekeerde volgorde vertrokken in de richting van Nieuwpoort. Onderweg inderdaad nog een paar vogelverschrikkers op de foto gezet. Terug op de camping thee gezet en Wil gaan douchen. Pas na het douchen had hij trek en wilde hij iets te eten. José vertrok even na 5 uur weer naar Blankenberge. Daarna begon het ook nog te regenen, tenminste af en toe een buitje.

Morgenochtend vertrekken we naar Frankrijk in de hoop op zonnig weer en een heel stuk minder wind. Hopelijk kunnen we ergens een update op deze weblog plaatsen maar dat is nu nog even koffiedik kijken.
:SMS update:: 15 september 2009 :
Vannacht overnacht op camping De Bellon in Vierzon. Zijn vanmiddag aangekomen op camping l'Etang in Le Lindois. Afgelopen nacht en vandaag overdag veel regen. Hopen op beter weer. Groet Cobi en Wil

• 13 September 2009 - 22:04

Thies & Wilma:

Zo zo vakantie gangers
    Weer er lekker er op uit
    Geniet er maar lekker van
    Groetjes Thies & Wilma

• 14 September 2009 - 20:02

Kaatje:

Koffiedik kijken of niet, een hele fijne vakantie verder en het thuisfront denkt toch wel aan jullie, tot de 28e en veel groetjes
    Kaatje

• 15 September 2009 - 17:36

Jose:

Jammer dat je daar meteen al regen hebt, maar het wordt hier beter de komende dagen dus misschien daar ook wel het is hier nu ook niet goed. Hoop dat je daar ook op internet kunt de komende dagen want vindt die verslagen altijd wel leuk. Zal je ook van komend weekend wat foto's sturen.
    groetjes jose

• 15 September 2009 - 18:46

Rianne:

hoi Cobi en Wil,

dan zullen jullie nog een stukje verder moeten rijden. ik keek vanmorgen op de website van Lourdes en daar zag het er ook erg nat uit en dat blijft de komende dagen daar ook nog, dat is toch een heel eind zuidelijk.
    een fijne tijd, groetjes, Rianne

• 16 September 2009 - 09:38

Ria:

Leuke foto,s cobi van al die vogelverschrikkers.
    Rijden jullie maar lekker door naar la france,wij werken wel.
    Doe je die vogelverschrikker van je de groeten van mij (ons). Ha Ha Groetjes en nog veel plezier . Ria