Sea Everything, Mystic (Connecticut) - Reisverslag uit Mystic, Verenigde Staten van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu Sea Everything, Mystic (Connecticut) - Reisverslag uit Mystic, Verenigde Staten van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu

Sea Everything, Mystic (Connecticut)

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi en Wil

22 Juni 2009 | Verenigde Staten, Mystic

Hoewel het voor ons gevoel de hele nacht had geregend was het vanmorgen droog, wat wij natuurlijk erg fijn vonden. Onderweg van Lee naar Mystic hebben we een paar druppeltjes gehad maar dat was alles. Vanmiddag dichter bij de kust kwam zelfs af en toe de zon door te wolken piepen en had ik zelfs mijn zonnebril nog even nodig. De Cobicobi heeft vandaag weer eens niet helemaal goed gewerkt, was praktisch in slaap gevallen van het monotone rijden op de Insterstate en daardoor hebben we de afslag naar de andere Interstate die we hadden moeten nemen gemist. Dat betekende een omweg van een behoorlijk aantal mijlen. Dat mag echter de pret niet drukken want wij hebben vakantie en rijden voor ons plezier van A naar B enz. Onderweg kwamen we langs het plaatsje Clinton waar we een groot Outlet winkelcentrum zagen. Wij van de weg, een uurtje of 1,5 gewinkeld en op ons gemak geluncht op het terras van een van de cafeetjes.
Tegen 3 uur reden we de parkeerplaats van de Days Inn in Mystic op en het eerste wat Wil in het gras zag zitten was een …..stinkdier.....skunk zoals ze die hier noemen. Zo'n dier hadden we nog nooit gezien, dus toch weer iets interessants. Geroken hebben we hem gelukkig niet want het schijnt nogal een indringende lucht te zijn die ze kunnen produceren. In elk geval hebben we na het inchecken weer een aardige kamer gekregen op de begane grond die ze hier hardnekkig first floor blijven noemen. Elke keer moet je dan weer denken...oh ja, da's waar ook da's de begane grond. Deze keer hebben we een bankje als zithoek en een bureau met een flinke bureaustoel. Volgens de folder van het hotel kan deze kamer dan ook als business werkkamer dienen. In elk geval kan ik erg makkelijk aan mijn laptop werken zo.
Na een kop thee zijn we richting Mystic gereden. Eerst een bezoek gebracht Olde Mistick Village, een nagebouwd New Englanddorpje, compleet met o.a. kerkje, stadhuis en een watermolen, waar in elk gebouw een winkel zit. Een heel charmant geheel vormend winkelcentrum dus van zo'n 60 winkeltjes. Niet alles was open en het meeste zijn souvenirwinkels of giftshops. Wel erg leuk om er rond te kijken. Eindelijk alle magneten van de staten gevonden die we wilden kopen. Ja hoor Nellie en Patricia, we hebben ook die voor jullie bemachtigd. In het midden van het dorpje was zelfs een parkje compleet met eendenvijver waarin het stikte van de eenden met jongen. Mystic Seaport (het grootste maritieme museum ter wereld met o.a. een aantal zeilschepen waaronder de laatste houten walvisvaarder, de Charles W. Morgan) is samen met het Mystic Aquarium de grootste attractie hier in de regio. Beiden waren al gesloten, want alle touristentoestanden zijn hier uiterlijk om 5 uur gesloten. Da's eigenlijk best vroeg zo tegen het zomerseizoen. Dit weekend hebben hier alle scholen vakantie gekregen en hoeven de kinderen pas weer op 1 september naar school. Die hebben dus echt heel hele zomer vrij, zo'n 11 weken. Gisteren kwamen we onderweg ergens langs een High School waar het hartstikke druk was en ontzettend veel mensen onder een groot tentdak op stoeltjes zaten met een grote banner er boven `Class of 2009`. Toen snapten we die drukte wel: graduation. Da´s een groot goed hier. Overal zie je bv. advertenties en bordjes hangen voor cadeautjes voor `your grads´.
Enfin wij dus maar naar het centrum van Mystic en daar rondgelopen. Hier aan de kust waait het een stuk harder dan wij gewend waren en we konden ons jasje dan ook wel gebruiken ondanks dat de temperatuur wel lekker was. Mystic ligt aan de Mystic River een getijderivier die uitkomt in de Long Island Sound met toegang tot de open zee. Het is een leuk dorpje met veel schepen en bootjes in de haven, leuke winkeltjes en restaurants. Midden in het dorp ligt de Mystic River Bascule Bridge. Een soort ophaalbrug uit 1918 die als een soort weegschaal opengaat. Aan de ene kant hangen 2 reusachtige blokken beton als tegengewicht. Alle mechanische delen liggen gewoon in de openlucht en zijn zichtbaar als de brug werkt. Het schijnt een heel apart gezicht te zijn als de brug opengaat, maar vandaag bleef hij dicht: althans wij hebben hem niet in werking gezien. Na ons wandelingetje door het dorp en rond de haven zijn we gaan eten in Seamen´s Inne Restaurant & Pub waar we heel toepasselijk fish and chips met coleslaw hebben gegeten. Het restaurant is gevestigd in een van de oude gebouwen van Mystic Seaport met uitzicht op de haven. Een mooie plek. Morgen verder in de richting Newport.

P.s. Dick hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag en een gezellige dag vandaag!!!

• 22 Juni 2009 - 03:13

Rianne:

Goedemorgen Cobi en Wil,

kon niet meer slapen, dus er maar even uit en zag jullie berichtje.
    gelukkig dat het stinkdier niet stinkt toen jullie er bij waren.
    dat van dat verkeersbord kun je naar de ANWB sturen voor in de kampioen.
    ze zullen met de blusboot veel brand kunnen blussen of is het voor de sier.
    gisteren gewoon wat aangeklungeld. m'n verslag van Lourdes is nu zo goed als klaar, nog wat dingentjes van de laatste dag. de DVD met foto's heb ik op papier klaar, maar of dat nog lukt voor de vakantie, denk ik niet.
    vanmiddag het gesprek met de transferverpleegkundige voor en over mijn vader. ik merk dat ik er nu al best gespannen voor ben. ik hoop op een goede tijdelijke oplossing.
    ik wens jullie een fijne dag, en zie uit naar het volgende verslag, groetjes, Rianne

• 22 Juni 2009 - 09:00

Aad En Carla:

Hallo Wil en Cobi, jullie zijn weer lekker opgeschoten en weer veel gereist en veel gezien, dat stinkdier had je moeten aaien had je lekker in de auto de hele dag kunnen genieten (hahaha). Dat op die High -schools is ook in Aussie.Jullie treffen het niet wat het weer betreft, maar hier is ook niet alles, als jullie weer terug komen loopt de temp op en word het weer zomer temp. hier Nou Wil en Cobi goede reis verder en veel plezier. We gaan gewoon door. Groetjes van ons Aad en carla

• 22 Juni 2009 - 12:40

Jose:

Vandaag meteen 3 van jullie verslagen bekeken na een druk weekend, was wel leuk de fair in het Archeon stuur je de foto's in mijn album die ik daar gemaakt heb. Ben wel kapot dat wel gisteravond om 12uur pas alles weer binnen thuis. Nu dus nog half slapend jullie verslagen zitten lezen met een cakeje en koffie erbij gezellig.
    Jullie hebben weer veel leuke dingen gezien vond die ijsgrafjes wel leuk en die moose.Jammer dat je van die mooie omgeving geen foto's kon maken. Als je weer in zo'n shoppingmall komt maak daar ook eens een foto van heb die zelf namelijk volgens mij nog nooit een gezien, wil wel eens weten hoe die er daar uitzien.

groetjes Jose

• 22 Juni 2009 - 16:08

Hans En Conny:

Hoi Cobi en Wil, lees dagelijks jullie berichten, en vind het leuk om jullie zo op de voet te volgen.Ons Michelle vond de foto's van Ben & Jerry's erg smakelijk. Groetjes