Dinsdag 15 september t/m vrijdag 18 september 2009 - Reisverslag uit Le Lindois, Frankrijk van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu Dinsdag 15 september t/m vrijdag 18 september 2009 - Reisverslag uit Le Lindois, Frankrijk van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu

Dinsdag 15 september t/m vrijdag 18 september 2009

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi en Wil

19 September 2009 | Frankrijk, Le Lindois

Hoewel we wel een dag of 2 wat zon hebben gezien valt het weer hier erg tegen en is een temperatuur van 21°C zo'n beetje de hoogste temperatuur van deze week. Toch besloten om maar hier te blijven omdat we nog heel wat km zouden moeten rijden voordat we echt mooi weer zouden hebben. Richting Spanje of zo. We hebben er een luie week van gemaakt en zijn alleen boodschappen gaan doen in Montbron en La Rochefoucauld. In La Rochefoucauld hebben we geluncht bij een patisserie/bakkerij waar ze het toilet helemaal hadden ingebouwd als een ouderwetse poepdoos. Dat was een leuk fotomoment. Verder heeft Wil deze dagen veel gevist in de vijver op de camping (l'Etang) en is hij aan het spelevaren geweest met de camping honden Bink en Boy. Die twee zijn gek op varen en zodra Wil de roeiboot pakt om erin te gaan zitten vissen zijn ze paraat omdat ze denken dat ze mee het water op mogen. Erg grappig om te zien. Zelf heb ik een paar boeken gelezen en heb zelf een heel klein beetje gekantklost. Gisteren kwam er een onweer opzetten terwijl Wil zat te vissen. We hadden net op tijd alles binnen staan en de was onder de luifel hangen. Het leek wel de zondvloed want het water stroomde als een riviertje over het bospad naar beneden en een gedeelte draaide af over onze plaats en liep onder de caravan door. Het grootste gedeelte van het gras zag geel van de modder. Na een blikseminslag in de buurt zaten we ook nog een tijdje zonder elektriciteit, maar dat was na een even gelukkig weer gerepareerd. Dit weekend gaan we wat meer doen aangezien er enkele rommelmarkten in de buurt zijn en er morgen (zondag) een halve marathon is in Chasseneuil. Wil denkt er nog over om daar morgen aan mee te doen. Hopelijk kunnen we later nog een verslagje plaatsen.
Tiny van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog vele jaren gewenst van ons beiden!

P.s. Zitten nu bij McDonalds in Agouleme waar je gratis kunt internetten. Vandaar dat jullie nu toch een update krijgen. In Le Lindois zijn ze totaal nog niet geautomatiseerd en is er in geen velden of wegen een computer laat staan internet te bekennen. Komen net terug van een grote Bric á Brac in Vindelle maar we hebben er niets gekocht. Er stonden veel handelaren dus was alles eigenlijk veel te duur.
Gaan zo nog even Angouleme verkennen en misschien wat winkels bekijken. Het weer stelt ook vandaag niet al te veel voor zo´n 17 graden en af en toe regen.

P.s.2: Er staat ook een korte video op de weblog hoe Wil met Bink en Boy aan het roeien is.

• 19 September 2009 - 17:22

Rianne:

Goede avond, Cobi en Wil,

wij hebben hier heel goed weer, de afgelopen nacht waren we een beetje laat thuis, en gewoon zonder jas gelopen en gedaan.
    we hebben een kei fijn feestje gehad. een bruiloft zoals je zou wensen, gewoon geweldig en geen ene wanklank.
    marieke en ik gaan zo naar bed want we moeten om 2.15 u om via Etten-Leur naar schiphol te gaan om Bas en marleen weg te brengen.
    ik zag net op de tv dat het in zuid frankrijk ergens een hoosbui was geweest en dat er in meer districten de noodtoestand of zo iets was afgekondigt ze verwachten nog veel meer slecht weer., hoop niet dat het bij jullie komt.
    groetje, Rianne

• 20 September 2009 - 08:02

Aad En Carla:

Hallo Wil en Cobi, wij zijn wel een beetje jaloers als wij de foto's zien die ons ook bekend voor komen, Het is en blijft een fijne plek om te relaxen.Nou maak er de laatste dagen van jullie vakantie nog wat moois van, en een goede reis weer naar huis of toch nog verder.
    Groetjes aan Peter en Ilona en voor jullie natuurlijk Groentjes Aad en Carla. Ps zie jullie wel weer op msn of skype