Kancamagus Highway - Reisverslag uit Lincoln, Verenigde Staten van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu Kancamagus Highway - Reisverslag uit Lincoln, Verenigde Staten van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu

Kancamagus Highway

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi en Wil

18 Juni 2009 | Verenigde Staten, Lincoln

Vandaag hebben we aanmerkelijk minder te vertellen omdat we zowat de hele dag gereden hebben om van Bar Harbor in Maine naar Lincoln in New Hampshire te komen. Vanochtend toen we opstonden was het weer prachtig weer zodat we onze boterham weer op de veranda konden opeten. Daarna de auto weer ingeladen en rond kwart voor 9 vertrokken. Even voorbij de ferry naar Nova Scotia (Canada) kwamen we een prachtig houtsnijwerk tegen van een Indiaan. Het heet Glooscap en werd zo´n 25 jaar geleden gesneden door Peter Toth. Verder ging het grootste stuk van onze reis gewoon over de Interstate wat niets opmerkelijks opleverde. Het was rustig onderweg en Wil kon het grootste gedeelte van de tijd met de cruise control aan rijden. Via de I95 gingen we weer terug richting zuid tot we een stukje voor Portland een highway richting New Hampshire konden nemen. Deze highway is meestal een redelijk brede 2-baans weg waar de snelheid nogal varieert omdat je ook dwars door de dorpen en stadjes rijdt. Af en toe bij stijgend of dalend verkeer komt er een baan bij. Onderweg zijn we een keer gestopt voor een kop thee met wat erbij en om te lunchen. Bij North Conway reden we New Hampshire binnen halverwege de middag. In North Conway is een aardige outlet mall waar Wil zich bij Tommy Hilfiger aardig heeft uitgeleefd, zeker voor zijn doen. Zelf heb ik in verschillende shops 2 shirtjes gescoord en een hele mooie leren tas (vind ik tenminste) van Kathy van Zeeland, een Amerikaanse ontwerpster (waarschijnlijk van Nederlandse afkomst???). De tas die ik bij me had heeft het namelijk begeven en ligt hier nu in de `bin`. Vanuit North Conway zijn we via de Bear Notch Road en de Kancamagus Highway naar Lincoln gereden. Deze weg heeft enkele mooie uitzichtpunten op de omringende White Mountains, maar we waren er ondertussen een beetje te moe voor en hebben ons voorgenomen er morgen nog eens heen te gaan. Na aankomst in Woodward´s Resort in Lincoln hebben we onze spullen binnen gezet en hebben vanavond hier in het restaurant chicken teriyaki gegeten. Daarna folders van het gebied bekeken en rust genomen.

• 18 Juni 2009 - 06:42

Els:

Zo vakantiegangers,
    Het is echt genieten daar.
    Wel veel.
    Goed dat jullie ook af en toe wat rust nemen.
    Kun je het kaartje ook mee laten lopen in het reisverslag ( route-onderwegzijn)?
    Hier alles goed .
    Geniet verder!

• 18 Juni 2009 - 08:19

Kaatje:

Een dagje rust is ook lekker he? Mooie hotelkamer en dat beeld van die indiaan mag ook wel bij mij in de achtertuin en straks op het balkon. Groetjes en fijne dagen verder.

• 18 Juni 2009 - 10:54

Jose:

Dat resort ziet er ook al weer zo leuk uit,mooie kamer ook. En lekker geshopped wat wil je nog meer. Weet niet of ik nog kan reageren op jullie volgende verslag het eerste misschien nog wel voordat ik wegga maar dit weekend kan ik niet reageren dan sta ik op de beurs in het Archeon. Dan weet je dat in ieder geval vast.

groetjes Jose

• 18 Juni 2009 - 14:47

Aad En Carla:

Hallo rondreizigers, na de laatste keer via skype zijn jullie weer aardig op dreef en zijn jullie echte kilometer vreters!!!!Jullie hebben mooie foto's gemaakt onderweg dus het geeft wel een aardig beeld wat jullie zien en meemaken. GA zo door en rij voorzichtig, veel plezier verder en tot horens en schrijfs. Groetjes Aad en Carla

• 18 Juni 2009 - 15:33

Rianne:

Hoi,

heel de dag het verslag al open staan en nog geen tijd gehad om te lezen. nu wel, een lekkere grote kamer met ruime bedden, zoiets had ik in Lourdes, maar dan een bed.
    ik ben vandaag naar Best geweest om bij UPS de kees-kees op te halen, daarna naar Eindhoven om de start van de Sterelektrotoer, de start te zien, was op tijd, heb m'n vriend nog gesproken. en veel foto;s gemaakt van Renners.
    lekker weer is het hier, beter als voorspeld.
    daarna netjes op ziekenbezoek geweest bij ons pap. hebben gelachen en hij praat weer. hij is wel liever lui dan moe, moet eigenlijk goed oefenen om in conditie te komen, maar dat doet hij liever niet.

HEET VAN DE NAALDNIEUWS: Lars geslaagd voor zijn VMBO tl nivo, john smst masximale resultaat met mininal middelen. er praat straks niemand meer over de punten. moet vanavond de kaart nog voor hem afmaken.

ik kijk weer uit naar het volgende verslag, veel plezier, geniet er van,. groetjes, Rianne

• 18 Juni 2009 - 15:41

Margo:

Gewend aan het snorloze leven Wil, in die vijver kun je eens een hengeltje uitwerpen, groetje fam vd velden

• 18 Juni 2009 - 16:16

Rianne:

ik vergat te melden dat jullie kaart vanaf al in de bus zat, de 13de gepost, dat is wel heel snel. bedankt, groetjes, rianne

• 23 Juni 2009 - 07:36

Ria:

Hallo vakantiegangers. Hebben jullie al eens een dag gewoon niks gedaan.Ik kan me zo voorstellen dat het allemaal duizelt in jullie hoofd,zoveel indrukken.Mooie foto,s en ,liggen jullie altijd in een eigen bed ,ze zijn groot genoeg voor 2 .Wil het weer wel meewerken.Ik ga weer snel verder. De groetjes van ons en tot schrijfs. Ria