Sunset at Cadillac Mountain - Reisverslag uit Bar Harbor, Verenigde Staten van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu Sunset at Cadillac Mountain - Reisverslag uit Bar Harbor, Verenigde Staten van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu

Sunset at Cadillac Mountain

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi en Wil

17 Juni 2009 | Verenigde Staten, Bar Harbor

Goedemorgen allemaal. Terwijl ik dit schrijf liggen jullie allemaal heerlijk op een oor (als het goed is) en wij gaan over een uurtje of wat plat. Vanmorgen hebben we uitgeslapen tot half 8 wat voor ons op een normale vakantie erg vroeg zou zijn. Dan is het vaker tegen 9 uur. In elk geval is Wil vanmorgen eerst bijna 3 kwartier wezen hardlopen; daar was hij wel aan toe na 5 dagen zonder. Het was prachtig weer, zonnig en met een strak blauwe lucht. Het was zo lekker dat we op de veranda hebben ontbeten en daarna zijn we naar Acadia National Park gereden waarvan de ingang maar een paar mijl buiten New Harbor ligt. Acadia is het enige National Park in New England en ligt grotendeels op Mount Desert Island; het werd geopend in 1916. De Park Loop Road is 20 mijl lang en slingert door het oostelijke gedeelte van Mount Desert Island. Aan de Park Loop Road zijn allerlei parkeerplaatsen waar je het uitzicht kunt bewonderen of waar bv. trails starten. Vlakbij de ingang kwamen we een parkeerplaats tegen waar het nogal druk was. Er stonden 2 rangers met 2 scopes gericht op een nest van slechtvalken. Ze hebben 2 jongen die net uit het nest waren om te leren vliegen. Via de scopes hebben we ze goed kunnen zien. Het was af en toe wel dringen voor de scopes want natuurlijk wilden meer mensen de vogels bekijken. Toen we stonden te kijken vloog er ook nog een visarend over met een spanwijdte van wel 1,50 m wat een geweldig gezicht was. Daarna zijn we naar Sand Beach, het enige zandstrand in het park, gereden waar Wil heeft pootje gebaad al was het zeewater maar 10ºC, ik was wel wijzer. Van Sand Beach naar Thunder Hole waar je de zee kunt horen donderen, maar vooral als de zee ruw is; nu was het erg rustig. Bij een picknickplaats met de naam Fabbri hebben we geluncht. Verder kwamen we bij Jordan Pond, een mooi meer, waarbij het Jordan Pond House staat. Een combinatie van een ranger station, visitor center en restaurant. De specialiteit is afternoon tea met popovers. Dat is een soort grote warme soes die wordt opgediend met boter en aardbeienjam. Omdat het ondertussen 3 uur was en wij wel trek in iets hadden hebben we buiten op het terras van de specialiteit van het huis genoten. Na Jordan Pond kwam Bubble Pond waar het erg rustig was. Volgens ons komt de naam van het geluid dat het water er maakt. Er waren nogal wat door bevers omgeknaagde en afgeknaagde bomen en op een afstandje zagen we een beverdam. Alleen de bevers hebben we niet gezien. Daarna kwam het hoogtepunt van de rondrit nl. de afslag naar Cadillac Mountain. Een boven vrij kale berg van rose graniet waar je zowat over het hele eiland kunt uitkijken. Het is in de wijde omtrek het hoogste punt en als je er staat lijk je wel duizenden meters hoog te staan terwijl de top toch maar 466 m boven zeeniveau is. Het uitzicht is zo mooi dat je bijna kunt geloven in het paradijs te zijn. We hebben er een hele tijd staan kijken en hebben een korte hike rond de top gedaan om zodoende het uitzicht rondom te kunnen zien. Ondertussen was het al 6 uur geweest en zijn we snel teruggereden naar Bar Harbor want we moesten nog naar de supermarkt. Daarna hebben we via internet uitgezocht hoe laat de zon onderging in Acadia N.P. En zijn we met een koelbox met eten teruggereden naar Cadillac Mountain om de zonsondergang te bekijken. Nog net niet in file naar boven, we waren dus niet de enigen die op dat idee waren gekomen. Boven vonden we een mooi plekje waar we eerst wat hebben gegeten en daarna de zonsondergang goed konden volgen. Het werd steeds drukker en ook kouder want er stond boven een koude wind. Eerst een vest aan, daarna ook nog mijn jas en een handdoek om m'n blote benen, zo koud had ik het. Maar het was de moeite waard en we hebben dan ook een prachtige zonsondergang gezien. Naar beneden ging wel in file want iedereen ging zowat tegelijkertijd weg. Morgen verder naar Lincoln in New Hampshire in de White Mountains.

P.s. Het klopt inderdaad dat Wil gisteren zijn snor heeft afgeschoren. Ken hem nu ruim 31,5 jaar en had hem echt nog nooit zonder gezien. Rond 8 uur 's ochtend had ie dat gedaan en pas tegen half 11 's ochtend zag ik het omdat hij steeds zat te lachen en vroeg of ik niks aan hem zag. Kan je nagaan waar ik met m'n gedachten zat. Eerst bij het inpakken en daarna bij de route enz. In elk geval hebben we er samen hartelijk om gelachen.

• 17 Juni 2009 - 06:22

Rianne:

Goedemorgen Cobi en Wil,

de was hangt al buiten, de zon schijnt lekker. het belooft bij ons een lekkere dag te worden.

ja, ja, zo lang samen niet zien dat de snor er af is.
    ik heb kees ook nog nooit zonder snor en sik gezien. ik heb wel eens gezegd, haal hem er af, maar hij wil dat niet.

jullie hebben weer een mooie tocht gemaakt, lekker gegeten en de zonsondergang gezien. ja fris zal het wel geweest zijn, is het bij ons 's avonds ook nog. het koelt nog snel af.
    ik heb vroeger met mijn ouders op Ouddorp de zon in de zee zien zakken en 3 jaar geleden toen we in de De Panne waren was dat te zien vanaf ons terras bij het appartement.
    maakte kees foto's van en boven stond er een man zich er mee te bemoeien, hoe kees het moest doen. net of kees voor het eerst fotografeert.
    ik ga straks met karin en Nova en Marieke lunchen bij Ludiek, is echt al heel lang geleden. we kiezen voor Ludiek om dat dan Nova wat uit de weg kan, dat gaat brown's niet. komt wel weer dat we daar kunnen lunchen.
    maak er een mooie dag van, doen wij ook en tot morgenochtend.
    groetjes, Rianne

• 17 Juni 2009 - 10:12

Jack:

Beste Coby en Wil
    Ik zie wel dat jullie van alles zien en meemaken.
    Geniet er maar van.
    PS wie is die man met dat blote konten gezicht?

groet Jack

• 17 Juni 2009 - 12:12

Jose:

Die cottage is echt zoeen als je altijd in die amerikaanse films ziet wel leuk. Mooie natuur ook zeg prachtig, vindt die naam thunderhole wel een naam voor iets in de pirates of the caribbean. Fijn dat jullie eindelijk zo'n mooi weer hadden. Zeker fijn als je zo de natuur in gaat. Die zonsondergang is ook heel erg mooi. De computer is trouwens weer helsteld van zijn (ziekte)virus. Kon echt niks meer kon er niet meer inkomen zelfs niet in de veilige modus en heb alles opnieuw in moeten stellen. Maar werkt weer geweldig nu zelfs het geluid van skype doet het nu weer en heb toch niks veranderd bij de aansluiting. Maar alles komt dus weer gewoon binnen bij de email ook.
    Wens jullie weer een fijne dag toe.
    groetjes Jose

• 17 Juni 2009 - 16:50

Ria Smulders:

Hallo Cobi en Wil.De verslagen en de foto's van jullie zijn heel mooi. Wij genieten met jullie vakantie hier thuis ook een beetje mee. Nog een fijne vakantie en groetjes Ria