Regenachtige dag in de White Mountains - Reisverslag uit Lincoln, Verenigde Staten van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu Regenachtige dag in de White Mountains - Reisverslag uit Lincoln, Verenigde Staten van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu

Regenachtige dag in de White Mountains

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi en Wil

19 Juni 2009 | Verenigde Staten, Lincoln

Vanmorgen toen we wakker werden bleek het te regenen en hebben we ons nog eens lekker voor een uurtje omgedraaid. Daarna op ons gemak ontbeten in het hotel. Geen continental breakfast maar gewoon bestellen wat je wilt hebben, dus bv. een kaasomelet met toast, jus en thee. Wil had gekozen voor pannekoekjes en spiegeleieren. Volgens het weerbericht zou het 's middags opklaren maar daar hebben wij niets van gemerkt. 's Ochtends waren er nog droge periodes maar aan het eind van de middag bleef het constant regenen.
Gisteravond hadden we afgesproken om naar Mount Washington te rijden en daar de autoweg naar de top op te gaan. Daarheen via de Kancamagus Highway en Bear Notch Road en dan via Jackson en North Conway om het eerste stuk van de Kancamagus te kunnen rijden van Conway tot de
Bear Notch Road. Mount Washington is met circa 1900 m hoogte de hoogste berg van New England en met helder weer kun je de oceaan zien liggen. Dat heldere weer zouden we wel niet hebben, maar we wilden er toch graag heen. Dus vertrokken en onderweg de 'scenic vistas' van de Kancamagus Highway gedaan. We hebben o.a. een wandeling gemaakt bij de Pemigewasset River en hebben op alle uitzichtpunten rondgekeken. Daar ging meer tijd mee heen dan we hadden gedacht en het was dan ook al rond 2 uur toen we stopten om te eten, een paar mijl voorbij Jackson. Omdat het regende maar weer in de auto gegeten en omdat er bij die parkeerplaats nou net een trail begon naar de Glen Ellis Falls die niet al te lang was, zijn we die gaan bekijken, ook al regende het een beetje. Tenslotte zijn we niet van suiker hé. Het pad ging eerst onder de weg door en verder door het bos langs de rivier. Het was mooi maar er lagen erg veel grote stenen en op een gegeven moment waren er veel trappen maar de treden waren eigenlijk net te hoog voor mijn korte beentjes. Wil had er aanzienlijk minder moeite mee. Aan het einde was er dan de waterval van 64 voet (zo'n 19,2 m) hoog en dat was toch wel de moeite waard ook al was ie niet heel erg hoog.
Van de Glen Ellis Falls zijn we naar Mount Washington gereden en dat was een grote tegenvaller want we mochten nl. de berg helemaal niet omhoog. Er is deze week in de White Mountains een biker week en het is hier dan ook vergeven van de motormuizen, overal kom je ze tegen en veelal op van die grote Harleys. Vinden we verder geen punt hoor maar vandaag was er dus een treffen voor de bikers op Mount Washington en was de weg gesloten voor personenauto's. Jammer maar het was niet anders. Wij terug naar Jackson, over de “covered bridge” het dorpje binnengereden en bij de plaatselijke bakery shop onszelf getrakteerd op een grote witte chocolademelk en een appel- kaneelmuffin. Aansluitend zijn we het eerste stuk van de Kancamagus Highway gaan rijden. Onderweg begon het weer te regenen en daarom zijn we maar meteen doorgereden richting Lincoln. Vanavond hebben we Grieks gegeten bij een plaatselijk restaurantje. Weer eens iets anders dan die Amerikaanse kost van de laatste week. Lekker moussaka en souvlaki. Morgen vertrekken we naar Stowe de Sound of Music achterna. Ligt ook in de bergen en de weersverwachting is nog steeds slecht voor de komende dagen. Dus veel mooie uitzichten zullen er wel niet bij zijn. Tot morgen.

• 19 Juni 2009 - 04:59

Patricia:

goedemorgen

die waterval lijkt op de niagara, hahahaha
    erg mooie natuur hebben ze daar en vooal de verkeersborden zijn super om te zien, borden die je in Neder;and niet tegen zou komen. Maar erg mooi hoor. alleen jammer dat het nog steeds regent, mis je soms enorm geweldige uitzichten.

groetjes patricia

• 19 Juni 2009 - 05:34

Rianne:

goedemorgen Cobi en Wil,

het drupt hier vandaag ook al (7.30). gisteren een mooie zonnige dag gehad.
    jullie hebben weer dingen gezien, mooie orchidee en de watervallen, overdekt kijken is niet verkeerd als het regent.
    jammer van de regen, maar je bent dan daar, dus wil je toch wat zien.
    slaap ze en morgen gezond weer op. zien uit naar het volgende verslag, groetjes, Rianne

• 19 Juni 2009 - 10:15

Jose:

Toch nog effe tijd gehad om jullie verhaal en foto's te bekijken voordat ik vertrek over een uurtje. Jammer van die regen he is altijd vervelend heb dat in de ardenne ook een paar dagen gehad, maar daar is helaas niks aan te doen he! Jammer dat je de berg niet op kon, maar er zitten toch een paar mooie foto's bij hoor die van de waterval o.a. Toch maar hopen dat het weer snel beter wordt he,hoop het voor jullie.

groetjes Jose

• 19 Juni 2009 - 17:31

Mary:

Hoi Cobi en Wil,

Ik geniet elke dag weer van jullie verhalen over dat verre en toch mooie Amerika. Maar.. ik heb een heel klein vraagje. Als jullie misschien in de gelegenheid zijn om een platenzaak of iets dergelijks te bezoeken kunnen jullie dan kijken voor cd's van de band Venice deze zijn nml niet bij ons te koop. Het gaat om Garage Demos part 1 slow stuff/ part 2 fast stuff / part 3 other stuff en A Band Called Venice en Christmas with Venice.
    Jullie moeten er geen moeite voor doen alleen als je ergens komt maar toch alvast bedankt.
    Nog heel veel plezier en ik kijk uit naar morgen.

Groetjes Mary

• 19 Juni 2009 - 19:28

Rianne:

Ik zag net dat de RoParun estafette loop een recordbedrag van bijna 4,7 miljoen heeft op gebracht.
    daar heeft Wil toch ook mee voor gelopen.
    groetjes, Rianne

• 19 Juni 2009 - 20:59

Marja:

Vandaag is jullie kaart binnengekomen, Ahoy from Boston Harbor! Bedankt hoor, hartstikke leuk! Het is daar wel heel erg mooi, als ik zo de foto's eens zie. Inderdaad pech dat jullie Mount Washington niet op mochten!
    Gisteren heeft Yvette hier frietjes gegeten, we konden lekker buiten zitten, het was prachtig weer en gezellig natuurlijk. Daarna ging ze paardrijden. Pim zit nu met vrienden te Wii'en. Mam, er is bijna geen bier meer...jammer dan Pim... Maar ik hoor het jullie zeggen, "had toch bij ons bier gepakt, dat is toch altijd goed..." Dus ben zo vrij geweest een kratje Bavaria te lenen en die zet ik morgen weer (gevuld) terug!! Hahaha! Zo kan die wel weer!
    Geniet van jullie vakantie en tot volgende week. Fred komt morgenochtend 5 uur op Schiphol aan, na 2 weken!
    Liefs ons Brabjes en namens Pim and friends...bedankt!