Rondreis is begonnen - Reisverslag uit Kennebunk, Verenigde Staten van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu Rondreis is begonnen - Reisverslag uit Kennebunk, Verenigde Staten van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu

Rondreis is begonnen

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi en Wil

15 Juni 2009 | Verenigde Staten, Kennebunk

The Stanhope Grille, het restaurant van het Back Bay Hotel in Boston was vanmorgen de plek waar wij ontbeten hebben. Een stukje duurder dan de vorige dagen maar goed en snel, want we waren al ietsje later dan gepland. Om circa 09.15 uur zijn we met een taxi naar Alamo op Logan International Airport gereden waar we onze huurauto hebben opgehaald. Komen wij daar aan met 2 grote koffers blijken die niet in de door ons bestelde economy car te passen en moesten we wel voor een upgrade kiezen. Kregen we wel voor de prijs van een compact een fullsize 4-deurs auto. In de kofferbak van die economy passen maar met moeite 2 reistassen in. Ja, thuis zijn de kofferbakken van de meeste auto's ook niet meer zo groot, eerder klein mag ik wel zeggen. Dus maar besloten om die grotere auto te nemen. Nog nooit hebben we bij Alamo zo'n begeleiding gehad. Deze dame ging zelfs met ons een auto uitzoeken, alles bekijken, schade opnemen en vroeg zelfs of wij nog uitleg nodig hadden over de auto. Andere keren moesten we zelf maar een auto uitzoeken uit een rijtje beschikbare vehikels. Nu zijn we dus voor een kleine 2 weken de trotse eigenaren van een Ford Fusion Sel V6 met Massachusetts kentekenplaten met als ondertitel: The Spirit of America.
Wil hoeft amper gas te geven en vindt het eigenlijk wel zonde dat hij met die speed limits van hier de auto niet echt kan uitproberen want er zit nogal wat “horse power” (221) onder de moterkap.
Van het vliegveld zijn we richting Salem gereden. Een plaats waar in 1692 een ware heksenjacht plaatsvond en tussen juli en oktober 13 vrouwen en 6 mannen onschuldig werden opgehangen en 1 man door marteling om het leven kwam. Alle slachtoffers werden ervan verdacht dat zij heksen waren en heulden met de duivel. Midden in Salem aan Salem Common (een park) ligt het Salem Witch Museum dat wij hebben bezocht. Daar wordt het verhaal van de vervolgingen verteld en d.m.v. diverse scènes met poppen tot leven gebracht. Daarna volgt nog een kleine tentoonstelling waarin hekserij wat meer wordt uitgelegd. Jammer genoeg mocht er in het museum niet worden gefotografeerd en hebben we dus alleen een foto van de buitenkant van het museum met daarnaast een beeld van Roger Comant, de stichter van Salem, waarvan veel mensen denken dat het beeld een heks voorstelt. Als je meer wilt lezen over de heksenvervolging kijk dan op:
Aan de andere kant van het centrum staat een beeld van een tv heks, nl. van Elizabeth Montgomery als Samantha Stephens uit de serie “Bewitched” (1964-1972). In Salem schijnen volgens iemand in het museum tegenwoordig nog zo'n 2000 echte heksen te wonen, die de Wicca religie aanhangen die is geworteld in de oude heidense geloofssystemen.
Vanuit Salem zijn we via de Interstate 95 via een stukje New Hampshire naar Kennebunk in Maine gereden waar we aan voor vannacht onze intrek hebben genomen in kamer 5 van The Lodge at Kennebunk. Vanmorgen regende het pijpenstelen in Boston maar rond een uur of half 10 werd het droog en ook tijdens ons bezoek aan Salem was het droog. De hele weg naar Kennebunk kwam het water echter met bakken naar beneden, waardoor we maar een uurtje of wat gerust hebben voor we gingen eten. Eerst hebben we in Kennebunkport nog een korte strandwandeling gemaakt en daarna hebben we bij Allisons' vlakbij de haven heerlijk gegeten. Wil heeft clam chowder gegeten, een soep van wat wij dachten dat mosselen waren maar bij nader inzien venusschelpen bleken te zijn. Daarna als hoofdgerecht dus gefrituurde venusschelpen met frites en coleslaw terwijl ik het bij Italiaans gemarineerde kipspiezen met verse groenten en bruine wilde rijst heb gehouden. Morgen verder naar Bar Harbor waar we Acadia National Park gaan bezoeken.

Hier mag het dan nog wel de 14e juni zijn bij jullie is het al zowat de ochtend van de 15e. De 53e verjaardag van Lambert. Van harte gefeliciteerd joh en nog vele jaren en een gezellige dag vandaag!!!

• 15 Juni 2009 - 04:56

Patricia:

hi cobi en wil

leuk om te zien dat jij op dezelfde plek in Salem bent geweest als wij hebben gestaan. Vond het hele verhaal van salem wel imposant, zeker om te weten dat het begon door een meisje die het deed 'for the fun of it'.
    Heb je ook Anne Frank gezien in de tijdslijn?

groetjes

• 15 Juni 2009 - 12:18

Laurin:

Hoi zeg, wel spannend met al die heksen. Hebben jullie ook nog een levende heks ontmoet? Afschuwelijk trouwens om te bedenken dat je zo gemakkelijk doelwit kon worden. En volgens mij, is dat in de huidige tijd nog wel zo.
    Wel pech met het weer hebben jullie. Troost: gisteren viel de regen hier ook met bakken naar beneden, maar gelukkig hield het 's middags op.We hadden een feestje bij onze zoon en die is kleinbehuisd (vinden ze), dus lekker buiten in de tuin gezeten. Hoop voor jullie op ook meer zon en geniet van de ruime auto!

• 15 Juni 2009 - 14:01

Jose:

Jammer dat je binnen bijna nooit mag fotograferen had het museum ook wel van binnen willen zien. Ben zelf ook een beetje bewitched zoals je wel weet,zal wel mooier en groter zijn geweest als dat museum waar ik hier in de ardennen ben geweest. Zag er buiten wel rustig uit, toen op tv liep er een hoop volk rond en heksen, zal wel aan het weer hebben gelegen denk ik dat het er minder druk was. Veel plezier verder nog en tot het volgende verslag.

• 15 Juni 2009 - 15:50

Rianne:

Cobi en Wil, het berichtje over mijn vader zit in je mailbox.
    ja, je hoeft niet naar Amerika om het trucje met het zeepsop te zien. ik zou dat ook graag eens een keer doen, maar ik ben te schijterig er voor, dus zal het nooit gebeuren.
    mooie auto. ja, het is jammer voor Wil, dat hij hem niet echt kan uit proberen.
    niet alleen de verjaardag van Lambert, mijn vader is vandaag ook 83 jaar geworden, de zusters hadden zijn bed, er om heen dan, versierd, irene had en 83 mee gegeven en die hadden ze opgeblazen en opgehangen. ik had cake gebakken en dat hebben we vanmiddag gegeten rond zijn bed, hij wilde niks, maar het bezoek en de rest is naar het personeel gegaan.
    we hebben gisteren ook een goed pak regen over ons heen gehad en toen ik vanmiddag naar het ziekenhuis wilde fietsen heb ik toch maar even de poncho gepakt, met de auto heeft ook geen zin, want dan sta ik ongeveer bij de snelweg of nog verder.
    geniet er van en ik ben benieuwd naar het volgende verslag.
    voor mijn doen laat een berichtje maar vanochtend had ik het te druk met andere dingen.
    groetjes, Rianne