Bar Harbor, Maine - Reisverslag uit Bar Harbor, Verenigde Staten van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu Bar Harbor, Maine - Reisverslag uit Bar Harbor, Verenigde Staten van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu

Bar Harbor, Maine

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi en Wil

16 Juni 2009 | Verenigde Staten, Bar Harbor

Vanochtend van het continental breakfast in The Lodge at Kennbunk genoten. Gelukkig hadden ze verschillende soorten bagels en kleine broodjes met smeerkaas, jam etc. Ook de jus d'oranges en verschillende serials ontbraken niet en ook een appel of sinaasappel was aanwezig. Helemaal niet slecht voor Amerikaanse maatstaven. Daarna de auto weer ingeladen, uitgecheckt en gaan rijden. Het was erg bewolkt en onderweg kregen we dan ook regelmatig een bui over ons heen, maar allé het waren maar buien en na effe was het weer gewoon droog. Altijd nog beter dan constant regen zoals gisteren. Als we de weersvoorspelling hier mogen geloven dan komt er nog heel wat aan. Morgen hebben ze een zonnige dag beloofd maar overmorgen zou het al weer naadje pet zijn. Enfin we zien wel.
Onderweg zagen we een arts en crafts zaak langs de snelweg en aangezien ik die niet kon weerstaan zijn we daar heen gegaan. Een walhalla voor de hobbyist hoor. Echt geweldig, zoveel stempels etc. zie je niet elke dag bij elkaar. Heb me er helemaal uitgeleefd en het een en ander gekocht, maar nog lang niet alles wat ik wilde hebben want bepaalde merken verkochten ze er niet. Ben wel helemaal blij met de clear stamps en embossingmallen die ik heb gekocht.
Daarna weer verder gereden. We kwamen nogal wat plaatsen tegen die we in Europa ook hebben, een internationaal dagje dus. Kan me o.a. Nog Lisbon (Lissabon), Dresden en Calais herinneren, maar het waren er meer. In de auto geluncht omdat het net op dat moment weer met bakken naar beneden kwam. Het landschap veranderde onderweg nogal. Was het bij Kennebunk nogal vlak, nu kwamen we steeds meer in heuvelachtiger landschap terecht met overal bos en af en toe een meer en later vlakbij de kust weer allerlei zeearmen. Het is hier werkelijk prachtig. Terwijl we de laatste mijlen richting Bar Harbor reden kwam zowaar het zonnetje door. Rond 3 uur kwamen we aan bij Mosely Cottage & Town Motel in Bar Harbor waar we kamer 5 in het motel hebben gekregen. Een ruime kamer op de 1e verdieping. Moseley Cottage zelf is een prachtig oud Victoriaans houten huis dat nu een bed & breakfast is met daarnaast een klein motel van 10 kamers. Zal proberen er morgen een foto van te plaatsen. Nadat we onze spullen in de kamer hadden gezet hebben we eerst maar eens contact met het thuisfront opgenomen omdat we nu zo mooi op tijd hier waren. Nadat we weer bijgepraat waren zijn we Bar Harbor ingelopen, winkeltjes gekeken en naar de haven geweest. We vonden een restaurantje Route 66 genaamd, dat letterlijk vol autootjes en aanverwante artikelen stond. Daar heeft iemand behoorlijk voor verzameld. Dit was een beetje het walhalla voor Wil. Hij heeft er rondgelopen en foto´s gemaakt. Verder hebben we er ook nog lekker gegeten al kregen we veel te veel onion rings. Daar hebben we meer dan de helft van moeten laten staan, zoveel was het.
Ik zou zeggen bekijk de foto´s even dan zie je wel wat ik bedoel. Aansluitend weer terug naar het motel waar we op de veranda voor onze kamer buiten thee hebben gedronken waarna Wil nog een wandelingetje heeft gemaakt. Oh ja, vraagje, wie ziet er iets aan Wil op de laatste foto? Oplossingen via de weblog.

  • 16 Juni 2009 - 04:54

    Patricia:

    mooie foto's zeg...begin amerika al te missen haha, alleen de hoeveelheden qua eten niet...

    de laatste foto: doe een gok:
    de snor?

    groetjes

  • 16 Juni 2009 - 05:31

    Wil Fiers:

    hahaha wil heeft geen snor meer!
    Staat je goed hoor!
    Kan er ook geen verf meer in blijven hangen
    Groeten en veel plezier verder he!
    Lilian , Evy , Lotte en Wil

  • 16 Juni 2009 - 05:34

    Betsie:

    Hoi Wil en Cobi, wat is het weer leuk om jullie reisverslagen te lezen.
    wat betrefd de laatste foto is hij naar een kapper geweest??
    oja, het sterretje is af en de parels zijn binnen groetjes en nog veel reisplezier.

  • 16 Juni 2009 - 06:00

    Rianne:

    door je vraag, kwam ik er achter dat ik niet alle foto's je gezien bij de verslagen, nu wel.
    ik denk dat de snor bij Wil er af is.

    ik wil ook een jurk op de deur van mijn toilet bij de dames. zou mijn trouwjurk kunnen?
    we moeten maar eens een keer samen stempelen en embossen dan kunnen we dingen van elkaar gebruiken of lenen.
    gisteren was het hier ook regen, moest met de poncho aan naar het ziekenhuis.
    ik houd je op de hoogte van papa. verwacht niet dat er heel snel iets gebeurd, hij zal eerst meer moeten bewegen en zelfstandig dingen doen.
    verder gaat het hier gewoon z'n gangetje.
    we zullen ook aan de voorbereidingen van onze vakantie beginnen, is over anderhalve week al, lag even op een laag pitje, maar nu kan het weer, zie uit naar het volgende verslag, groetjes, Rianne

  • 16 Juni 2009 - 07:45

    Kaatje:

    hm, die foto zonder commentaar moest ik toch gelijk bij lachen hahaha. Wij zijn geslaagd afgelopen zaterdag hoor. Zo te lezen kennen jullie familie en vrienden jullie goed, die snor valt meteen op hoor. Een fijne reis verder, jammer van de regen maar dat mag de pret niet drukken en toch maar alle moois gaan bekijken dat er op jullie programma staat.
    Groetjes Kaatje

  • 16 Juni 2009 - 08:13

    Margo:

    wat een knappe vent zonder snor wel schandalig cobi dat jij het pas na 5 uur zag het is een totale metamorfose.
    mooie fotos nog veel plezier samen

  • 16 Juni 2009 - 09:55

    Cobi:

    Heb toch wel effe zitten kijken hoor wat er met wil was pas toen ik de andere reacties zag toen zag ik ook pas dat het de snor was, ziet er wel goed uit zo hoor! Heb op het moment problemen met mijn emailaccount computer was gecrached dus je krijgt de mailtjes naar josjeok voorlopig nog terug denk ik, goed dat ze wel bij zeetje binnen komen.
    Vindt die jurk op de dames wc heeel leuk. En wat een enorme berg uienringen zeg kan me voorstellen dat je ze niet op kon.
    groetjes en veel plezier nog.

  • 16 Juni 2009 - 09:56

    Jose:

    Heb toch wel effe zitten kijken hoor wat er met wil was pas toen ik de andere reacties zag toen zag ik ook pas dat het de snor was, ziet er wel goed uit zo hoor! Heb op het moment problemen met mijn emailaccount computer was gecrached dus je krijgt de mailtjes naar josjeok voorlopig nog terug denk ik, goed dat ze wel bij zeetje binnen komen.
    Vindt die jurk op de dames wc heeel leuk. En wat een enorme berg uienringen zeg kan me voorstellen dat je ze niet op kon.
    groetjes en veel plezier nog.

  • 16 Juni 2009 - 09:58

    Jose:

    met het bovenstaande berichtje is iets fout gegaan er stond ineens cobi bij snap er niks van het toch echt mijn naam neergezet.

  • 16 Juni 2009 - 12:25

    Laurin:

    Nou het raadsel is al opgelost merk ik.Maar ik dacht ook aan een snor, dus even kijken bij jullie gezamenlijke foto, want ik heb Wil nog nooit in levende lijve gezien, dus ik wist niet of hij een snor had.Ja gehad dus nu! Cobi, je hoeft je niet te schamen hoor, dat je het niet zag. Mijn broer had een baard en een snor en mijn ouders vonden dat niets. Kwam hij op een keer beneden en niemand reageerde, tot hij zelf zei, dat hij de boel net zo goed had kunnen laten staan! Maar jouw Wil zonder snor: knappe vent hoor! Was hij met snor even knap :-)

  • 16 Juni 2009 - 18:48

    Yvette:

    Klinkt allemaal goed wat jullie aan het doen zijn daar aan de andere kant van de oceaan.
    Toch wel fijn dat ik het iets vlugger het geheim heb gezien dan mijn moeder :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Bar Harbor

Cobi en Wil

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 131949

Voorgaande reizen:

04 Februari 2017 - 21 Maart 2017

Twee werelddelen: Azië en Oceanië

13 September 2016 - 25 September 2016

Duitsland, Romantische Strasse

27 Mei 2016 - 03 Juni 2016

Albufeira, Algarve, Portugal

21 September 2015 - 01 Oktober 2015

Spanje: Cala d'Or op Mallorca

12 Juni 2015 - 20 Juni 2015

Azoren: Terceira

08 Maart 2015 - 15 Maart 2015

Wintersport im Zillertal

16 September 2014 - 24 September 2014

Kissimmee, Orlando, Florida, Verenigde Staten

18 Juni 2014 - 25 Juni 2014

Eerst Algarve, Portugal en nu Reykjavik, Ijsland

15 September 2013 - 29 September 2013

Las Vegas in juni en Portugal in september

27 Mei 2012 - 23 September 2012

Ierland in mei/juni en Italië in september

24 September 2011 - 08 Oktober 2011

España: Andalucia

09 September 2010 - 15 September 2010

Denemarken / Korte rondreis Jutland

11 Juni 2009 - 27 Juni 2009

U.S.A. New England 2009

12 November 2007 - 18 November 2007

Edinburgh, Schotland

21 Juli 2007 - 14 September 2007

U.S.A. 2007

Landen bezocht: