Whale Watch en Pride Week - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu Whale Watch en Pride Week - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu

Whale Watch en Pride Week

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi en Wil

14 Juni 2009 | Verenigde Staten, Boston

Vanmorgen was het al vroeg dag want we wilden om 9 uur bij het Aquarium zijn, zodat we daar voor de Whale Watch nog even konden rondkijken. Een strak blauwe lucht en een stralende zon begroeten ons toen we buitenkwamen. Heerlijk weer. Even voor 9 uur waren we bij het Aquarium waar we eerst in het café hebben ontbeten. Erg veel tijd hadden we dan ook niet om er rond te kijken, maar wat we wel hebben gezien was meer dan de moeite waard. Om 10 voor 10 zijn we naar Rowes Wharf gelopen langs ontiegelijk duur uitziende appartementen met uitzicht op de haven en grote jachten voor de deur. Naast de Massachusetts, de boot van Massachusetts Bay Lines, lag een groot jacht van de eigenaar van de Boston Red Sox (baseball team) dat ze aan het poetsen waren toen we gingen en 4 uur later bij terugkomst waren ze nog bezig, zo groot was het ding. Ja, wie het breed heeft laat het breed hangen, zeker hier in the States.
De boot bracht ons naar de Stellwagen Bank 25 mijl ten oosten van Boston. Het uitzicht op Boston was heel mooi bij het uitvaren van de boot. Door het mooie weer was het zicht heel goed en konden we Boston vanaf de Stellwagen Bank nog steeds zien liggen. Deze Bank is een gebied van 842 vierkante mijl dat beschermd gebied is zodat de walvissen er kunnen fourageren. We hebben maar 2 walvissen gezien zg. Humpback whales: een moeder met haar kalf die maar rond de boot bleven zwemmen en steeds weer opdoken, zodat we wel heel veel van hen hebben gezien. Jammer genoeg laten de foto's totaal niet zien wat wij met het blote oog wel hebben gezien. In elk geval hebben we er van genoten en van de zon onderweg. Terug aan wal hebben we ons eerste bezoek aan Dunkin' Donuts gebracht van deze vakantie. Wil een Boston créme donut en ik een bagel want die donuts zijn mij te zoet. Op een randje stenen op de Mothers' Walk van de Rose Fitzgerald Kennedy Greenway hebben we die opgegeten. Die Mothers' Walk is een manier om moeders te eren. Er liggen heel veel stenen met allerlei namen en veel verschillende opschriften, de eerste van de diverse Kennedy dames natuurlijk. Daarna zijn we naar Quincy Market en Faneuil Hall gegaan waar de drukte ons compleet overviel. Gisteravond toen we in de Public Garden waren was er een protestmars (dachten wij toen) voorbij gekomen begeleid door de politie en met ontzettend veel lawaai. Door de mensen die er rondliepen kregen we echter al snel een ander idee en na bij terugkomst in het hotel op internet te hebben gekeken wisten we het zeker. We zijn midden in de Pride Week in Boston terecht gekomen. Gisteravond was geen protestmars maar de Boston Dyke March. De naam zegt al genoeg. Vandaag was midden in het centrum van Boston om 12 uur de Pride Parade en op de City Hall Plaza (zeg maar Stadhuisplein) was tegelijkertijd het Boston Pride Festival gaande. Omdat wij al vroeg weg waren uit het centrum en pas na drieën terug kwamen van de Whale Watch hebben we daar niets van meegekregen. Jullie kunnen er echter zeker van zijn dat wij, provinciaaltjes als we zijn, onze ogen hebben uitgekeken wat er zoal allemaal voorbij kwam gelopen. Af en toe met ogen op steeltjes. Ja, ja, in Veldhoven zijn we nou eenmaal niet zo heel veel gewend op dat gebied. Veldhoven is tenslotte geen Amsterdam of Rotterdam.
Vanavond zijn we heerlijk wezen eten bij Connors een Ierse Pub vlakbij het hotel. Morgenochtend vertrekken we voor de rest van onze rondreis. Misschien wel net op tijd want morgen is er hier in de straat in het kader van de Pride Week de 'Stuart Street Block Party' van 12 uur 's middags tot 8 uur 's avonds.

• 14 Juni 2009 - 05:26

Rianne:

Goedemorgen Cobi en Wil,

gezellig jullie verslag te lezen. ja, we wonen in een dorp, niet eens echt een stad.
    ik geloof goed dat jullie je ogen uit gekeken hebben.
    ik krijg toch wel een beeld van de walvissen, maar wij hebben het niet met eigen ogen gezien.
    ik ben gisteren bij ons mam geweest, samen gepraat over hoe het verder moet en samen wat dingen gedaan.
    het had ons mam goed gedaan.
    marieke is nu al werken, ik ga zo het vlees in de marinade doen voor het barbecuen van vanavond.
    straks naar de kerk, de Willibrordus wordt heropend. vanmiddag gaan we even kijken hoe het met ons pap is, hij had weer koorts. en vanavond barbecuen. ze voorspellen regen, dus zorgen we dat de carport leeg is, dan kunnen we toch barbecuen.
    vanavond of morgenochtend een cake bakken voor ons pap, die is morgen jarig, niet zo zeer voor ons pap, maar meer voor het personeel, die als het goed is morgenochtend bij hem aan bed komen zingen.
    succes en geniet ze van de rest van de rondreis en wij volgen jullie, groetjes, Rianne

• 14 Juni 2009 - 16:34

Mariës En Nelly :

Hoi Coby,
    Mijn moeder en ik hebben net jullie laatste foto's bekeken.
    Prachtige foto's vinden wij.
    Een prachtige reis die jullie maken.
    Groetjes van ons,
    Mariës en Nelly, mijn moeder

• 14 Juni 2009 - 17:32

Hennie En Johan:

nog maar zo kort daar en al zoveel mooie foto"s blijf ze sturen wij blijven ze kijken.verder een hele fijne vacantie.Ik vertrek morgenvroeg naar terschelling maar dat is maar voor een weekje de groetjes kom eind volgende week wel weer op de pc een kijkje nemen tot dan
    Hennnie rn Johan

• 14 Juni 2009 - 17:32

Kaatje:

Hoi Cobi en Wil,

Tjeetje, wat mooi, heb je de bandjes nog gebruikt Cobi of waren ze niet nodig. Ik vind jullie reisverslagen erg leuk. Veel plezier verder en ik ben benieuwd naar de slaap-ervaring in het Von Trapp-hotel en volgens mij zitten jullie heel dicht bij het plaatsje waar het verhaal van het kleine huisje op de prairie zich afspeelt. Ik hoop dat jullie volop genieten van alles. Tot de volgende mail.
    Groetjes en veel plezier samen.

• 15 Juni 2009 - 09:50

Sonja:

Hoi Cobi en Wil,
    Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben! En weer leuk om elke ochtend je verhaal te lezen. Trouwens, de vis (hoe zou deze heten?) is een koraalduivel, prachtig om te zien. Je komt ze regelmatig tegen in de Rode Zee. Groetjes, Sonja