Rapid City / Mount Rushmore - Reisverslag uit Rapid City, Verenigde Staten van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu Rapid City / Mount Rushmore - Reisverslag uit Rapid City, Verenigde Staten van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu

Rapid City / Mount Rushmore

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi en Wil

23 Augustus 2007 | Verenigde Staten, Rapid City

Vanmorgen zijn we een uurtje later vertrokken uit Cheyenne dan de bedoeling was omdat we per fax nog iets aan Yvette moesten versturen. Niet dat het erg veel uitmaakt want we hebben immers toch vakantie. Onderweg hebben we praktisch de hele dag "gele" heuvels en prairies gezien. Op het eerste oog lijkt het een troosteloos landschap waar niet veel leeft maar de schijn bedriegt want we hebben een hoop wild gezien, direct langs de weg, in 't veld en zelfs overstekend maar ook in de lucht. Een vos met prooi liep naast de weg; ontelbare white tail deer in 't veld en zelfs overstekend; damherten; verschillende roofvogels waaronder twee bald eagles en een robin (Nederlandse benaming nu een beetje moeilijk, hebben een Amerikaans vogelboek) en een wilde kalkoen met 4 jongen. In South Dakota kwamen we in de Black Hills en daar was tenminste ook veel bos te zien en het landschap iets afwisselender. We hebben 2 ontzettend lange treinen gezien geladen met steenkool. Van voren 2 loks om te trekken en achteraan 2 om te duwen. Dat zie je in Nederland niet, net zomin als een snelweg waar het verkeer gewoon even wordt stilgezet omdat een kraan een rol met hooi van een vrachtwagen moest afladen en naar de andere kant van de weg moest brengen omdaar door een andere machine te worden uitgestrooid. Helemaal begrijpen we het niet maar langs veel wegen in South Dakota zijn de bermen bezaaid met hooi.
Er was veel wind en de er kwamen steeds meer donkere wolken maar regen bleef uit evenals het verspelde onweer. In Rapid City aangekomen hadden we een beetje moeite om ons hotel te vinden omdat we een verkeerde afslag hadden genomen. Gelukkig kwamen we op een gegeven moment toch de goede weg tegen en waren we er ineens zo. Vanavond zijn we naar Mount Rushmore gereden waar de koppen van 4 presidenten (George Washington, Abraham Lincoln, Thomas Jefferson en Theodore Roosevelt) in de rotsen zijn uitgehakt. Vanaf het hotel was het nog 22 mile naar Mount Rushmore terwijl de lucht steeds donkerder werd. Gelukkig hebben we alles nog droog kunnen bekijken maar toen het bijna donker werd kwam de regen ineens met bakken naar beneden en wij hadden geen jas bij ons dus zijn we maar naar de auto gevlucht en hebben we de verlichte koppen op een afstandje vanuit de auto bekeken. Het regent nu nog steeds maar we hopen dat het morgen weer droog zal zijn. Karin het 1e vingerhoedje is gekocht. Rini van harte gefeliciteerd met je 50e verjaardag.

• 23 Augustus 2007 - 05:30

Rianne:

goedemorgen Cobi en Wil,

2de poging

een schrale troost, hier regent het ook en het lijkt wel herfst.
    groetjes, Rianne en de rest van de family

• 23 Augustus 2007 - 12:01

Yvette:

Hier in Duitsland schijnt vandaag de zon, hebben zelfs buiten gegeten. Niet dat het echt warm is maar beter dan grijs. die foto van Mount rushmore is leuk :D, hebben jullie er geen van die herten wat jullie gezien hebben?