Holy City of the Cow - Reisverslag uit Cheyenne, Verenigde Staten van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu Holy City of the Cow - Reisverslag uit Cheyenne, Verenigde Staten van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu

Holy City of the Cow

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi en Wil

22 Augustus 2007 | Verenigde Staten, Cheyenne

Om nog even op gisteren terug te komen: het luchthavengebouw van Denver International Airport blijkt inderdaad een heel modern ding te zijn met een futuristisch dak. Maar daar zagen wij gisteren in het donker natuurlijk niets van toen we aankwamen. Warm was het hier trouwens ook rond 21.00 uur nog zo'n 94 graden F = 34,5 graden C. Dat is wennen na de kleine 20 graden C waarmee we gisteren thuis vertrokken.
Vanmorgen hebben we in het hotel ontbeten en Yvette het was een goed ontbijt maar geen eieren en harsh browns. Dat komt misschien nog wel. Daarna zijn we de auto gaan ophalen bij Alamo. Eerst met de shuttle terug naar DIA en vandaar met de Alamo/National bus naar 't verhuurkantoor. Hebben we ons toch een update naar een 4WD "laten aanpraten", maar dat was iets wat Wil toch wel heel erg zag zitten, vandaar dus die grote auto. Het is wel comfortabel rijden hoor en hoewel ik nog op geen enkele vakantie in Amerika heb gereden, heb ik vanmorgen ook een klein stukje gereden. 't Is wat zo'n automaat. Zat steeds met mijn linker- en rechtervoet tegelijk op de rem. Wordt dus nog opletten geblazen als ik moet rijden. Ook zijn we bij een Safeway supermarkt wat water, brood en beleg wezen inslaan en hebben we bij een andere winkel 2 kleine tempex koelboxen op de kop getikt. Met een bakje ijsklontjes erin uit de ijsklontjesmachines in de hotels heb je dan onderweg toch iets koels te drinken.
Toen werd het tijd om naar Cheyenne in Wyoming te vertrekken. Het landschap onderweg was niet erg inspirerend hoor. Aan de linkerkant zagen we wel de Rockies liggen maar door de warmte is het erg heiïg en zie je dus niet veel. Verder reden we de hele tijd over The Great Plains, een hoogvlakte waarop wel het een en ander groeit maar dat wat er groeit is momenteel helemaal geel en dor. Wel zagen we onderweg op die dorre toestand een groot windpark. Dat is dus ondertussen ook tot hier doorgedrongen. Beetje chauvinistisch, wat we als Nederlanders normaal helemaal niet zijn, denken we nu toch maar dat ze dat bij ons hebben afgekeken. Halverwege was er bij de plaats Loveland de "Outlets at Loveland" waar Wil zijn 1e nieuwe Levi's al weer heeft gescoord. In Cheyenne aangekomen in de Holiday Inn ging Wil eerst een stukje hardlopen. Ondanks de hoge temperatuur van 33 graden C en de lage luchtvochtigheid van maar 18% kon hij dat niet laten. Kapot was ie toen ie terugkwam, maar na even uitrusten en een douche ging het wel weer. Rond half 7 naar het historische Centrum van Cheyenne gereden en het Wyoming State Capitol bekeken. Hoewel Cheyenne "maar" 50.000 inwoners heeft is het wel de grootste plaats in Wyoming en ook de hoofdstad van Wyoming met als bijnaam Holy City of the Cow. Dat schijnt dan vooral te maken te hebben met het feit dat Wyoming een echte veeteeltstaat is. Wyoming was de 1e staat die kiesrecht aan vrouwen verleende, zo'n 50 jaar voor de rest, zelfs voor Nederland en andere Europese landen. Van de voorvechster van het kiesrecht voor vrouwen staat dan ook een standbeeld voor het Capitol. Bij het station (voor hier ook al historisch 1887) stonden 2 grote laarzen waarvan we natuurlijk foto's hebben genomen. Later zagen we dat er rond het plein nog enkele stonden maar was het te donker geworden om nog foto's te maken. Gegeten hebben we bij The Albany en ook dat is weer even wennen aan het feit dat als je klaar bent met eten, wat ook al heel snel wordt opgediend, je de rekening gelijk gepresenteerd krijgt. Gezellig natafelen is er hier niet bij. Maar lekker was het wel hoor: kipfilet op 'n Grieks met 2 hele kipfilets p.p. Mijn 2e heeft Wil opgegeten wat dat ging er echt niet in. En Marja nog even over dat bed. Nu hebben we weer een "gewone" kamer gekregen met 2 Queen bedden erin. Kunnen we ieder in een bed van 1.40m slapen want nu Yvette er niet bij is hoeven we niet samen in zo'n smal bed, haha.

• 22 Augustus 2007 - 06:39

Thies En Wilma :

Hallo Cobie en Wil , wat leuk dat jullie iedereen zo op de hoogte kan houden van jullie vakantieavontuur :-)
    Leuke foto,s ook , vooral die met die laarzen !
    Kon Wil het niet laten hard te lopen ? haha..
    Inderdaad ongezellig zeg dat je niet kan natafelen.
    Nou we blijven jullie verhalen volgen hoor .

Groetjes van Thies en Wilma

• 22 Augustus 2007 - 07:50

Nellie:

Hallo Coby en Wil. Vandaag pas jullie mailtjes gelezen. Erg herkenbaar allemaal. Ben echt jaloers maar morgen wacht ons la douce France, ook wel leuk hoor. Heel veel plezier en Wil succes met je marathon.
    groetjes
    Nellie en Ries

• 22 Augustus 2007 - 08:47

Tinus En Marij,:

hoi coby en wil, leuk om te zien dat jullie in de states zitten. we wensen jullie een hele fijne vakantie en blijven jullie volgen via de mail. groetjes en veel plezier, tinus en marij rovers.

• 22 Augustus 2007 - 16:13

Rianne:

hoi Cobi en Wil,

een nieuwe poging om iets te schrijven, vanmorgen lukte het 2 keer niet.
    het is wel een stoere auto, sjeik hoor.
    je zult er dus aan moeten geloven om er in te rijden. de eerste spullen zijn al gekocht.
    en er zullen er wel meer volgen denk ik. al een Crocs winkel van binnen bekeken?
    het is vandaag hier een pokkenweer dag, heel veel regen, ben ook rond de middag drijf en drijfnat geregend.
    geniet er van, en we blijven jullie volgen.
    groetjes, Rianne en de rest van de family

• 22 Augustus 2007 - 16:13

Rianne:

na ruim 4 pogingen is het me nu gelukt om iets te plaatsen,
    groetjes, Rianne

• 22 Augustus 2007 - 16:35

Jacqueline:

Hoi Cobi en Wil,

Ik wou dat ik er bij was, maar helaas pindakaas ik zit gewoon bij de Ahrend te zwoegen.Ik wens jullie nog veel plezier en lees wel weer over jullie verdere avonturen in de U.S.
    Groetjes van Jacqueline en natuurlijk ook van Henk en de meiden.

• 22 Augustus 2007 - 16:37

Mary En Co:

Poging 2.

Geniet ervan luitjes.
    Wij blijven jullie lekker volgen
    dan hoef ik niet naar dat landje toe.

Groetjes ons.

• 22 Augustus 2007 - 17:40

Renee:

Hey cowboy en -girl,

Vanzelfsprekend zijn jullie niet op Kyra's verjaardag, wel fijn dat jullie eraan denken (hebben gedacht, haha.
    Fijne tijd in de states en doe een beetje voorzichtig met autorijden Cobi...

Groetjes van ons 5jes