Devils Tower, Bighorn National Forest, Cody - Reisverslag uit Cody, Verenigde Staten van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu Devils Tower, Bighorn National Forest, Cody - Reisverslag uit Cody, Verenigde Staten van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu

Devils Tower, Bighorn National Forest, Cody

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi en Wil

24 Augustus 2007 | Verenigde Staten, Cody

Zo dat is me toch een lange dag geweest vandaag. We moesten al ruim 630 km rijden maar daar is nog een aantal mijlen bijgekomen omdat we een ommetje hebben gemaakt naar Devils Tower National Monument. Devils Tower is 1558 m hoog en staat min of meer helemaal alleen in het landschap. Het was/is een heilige plaats voor de Indianen en er bestaat een legende over 7 Indiaanse meisjes die aan het spelen waren en ineens belaagd werden door een beer. Ze begonnen te bidden tot de rots om hen te helpen en de rots ging omhoog naar de hemel. De beer probeerde tegen de rots op te klimmen maar dat lukte niet. De krassen van zijn klauwen kun je nog zien in de Tower. De meisjes zijn het sterrenbeeld De Pleiades of the Seven Sisters genaamd. Vlakbij de ingang is een groot veld met een kolonie "Black-tailed prairie dogs". Ook daar moesten we natuurlijk stoppen en foto's maken van die beestjes; een soort grondeekhoorn die tot een groep van 4 andere prairie dogs behoort die alleen in Noord Amerika voorkomen. Het was grappig om te bezig te zien maar je moet er wel mee uitkijken en mag ze niet voeren of aanraken. Ze kunnen nl. met rabies besmet zijn en vlooien bij zich hebben die builenpest over kunnen brengen. Daar wordt je niet vrolijk van en dus laat je dat wel uit je hoofd, maar evengoed zien die beestjes er wel erg leuk uit hé.

Na Devils Tower reden we eerst nog een klein stukje door de mooie Black Hills maar al snel zaten we weer vele mijlen op de prairies. Onderweg zagen we vandaag hier en daar ook jaknikkers staan dus blijkbaar zit er hier ook olie in de grond. Ook kwamen we langs de weg een open steenkoolmijn tegen. Dacht niet dat dat kon want bij ons in Europa wordt die toch alleen in mijnen diep in de grond gedolven. Blijkbaar ligt de steenkoollaag op die plek dan wel erg dicht onder de oppervlakte, weer wat geleerd.

Voorbij Sheridan reden we de bergen in en kwamen we na veel klimmen, zie de foto met het prachtige uitzicht, in het Bighorn National Forest waar we op een aantal mooie plekken even hebben gestopt en ook het visitor centre hebben bezocht. Bij die visitor centres zijn altijd kleine tentoonstellingen en nu stond daar ook een cowboypop tentoongesteld waar Wil natuurlijk mee op de foto moest. Verder hebben we o.a. de Shell Falls en canyon bezocht. Was ook prachtig om te zien.

Het laatste stuk naar Cody was weer vrij vlak en konden we weer wat opschieten. Onderweg zagen we nog hoe de zon letterlijk door de wolken kan schijnen. Pas tegen half 8 kwamen we aan in Buffalo Bill Village Resort waar we een soort cabin (blokhutje) hebben dat van binnen van alle gemakken is voorzien: er ligt zelfs een knuffel als bedwarmer. Jammer dat die moet blijven liggen voor de volgende gasten. Vanavond hebben we maar een piza gehaald bij Domino´s en die in de cabin opgegeten, zo moe waren we. Is dus nu wel bedtijd want Wil slaapt zeker al een half uur. Ria van harte gefeliciteerd meid met je 52e verjaardag en nog vele jaren hé.

• 24 Augustus 2007 - 05:29

Rianne:

goedemorgen Cobi en Wil,

3de poging

het is wel leuk om zo 's morgens een berichtje van jullie te krijgen.
    je ziet maar ieder land heeft z'n dingen, zoals de steenkool, bij ons zat toch echt diep onder de grond, laatst nog ergens gelezen dat zo'n mijn gestort was met mensen er in.

we hebben weer een lekkere regen dag gehad.
    gisteren controle gehad van oa de zware medicijnen die ik slik, tot nu toe is de lever niet aangetast, wel ijzer te kort, maar daar krijg ik van de week een ijzerinfuusje voor.
    komend weekend schijnt het weer weer beter te worden, de afgelopen dagen was het net herfstm, op de merefelt hebben ze de verwarming al aan gehad.
    geniet er van en welterusten voor op dit moment,
    groetjes, Rianne en de rest van de family

• 24 Augustus 2007 - 05:30

Rianne:

Ria,

ook proficiat van ons, een fijne dag en nog vele jaren.
    rianne en family

• 24 Augustus 2007 - 08:42

Jose:

He is dat niet die berg/rots uit de close encounters dat al die mensen die tekening ervan maken en daar naartoe moeten, geen aliens gezien daar. Die prairie dog ziet er wel lief uit kan me voorstellen dat je die wil aaien. En mooi dat landschap met die watervallen.
    Zonnetje schijnt hier nu trouwens ben zonder jas naar de winkel gefietst.
    Nog veel plezier verder en tot mails.
    groetjes

• 24 Augustus 2007 - 10:36

Willemien:

Hoi daar.
    Jullie gaan in een sneltempo vooruit met die grote auto van jullie maar aan de foto's en jullie verhaal is te zien dat alles zeer de moeite waard is.
    Maak maar veel mooie dingen mee, dan beleven wij het ook (van enige afstand dan wel, maar toch)

Groetjes Willemien.