Buona sera, amici, tutto va bene - Reisverslag uit Gravedona, Italië van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu Buona sera, amici, tutto va bene - Reisverslag uit Gravedona, Italië van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu

Buona sera, amici, tutto va bene

Blijf op de hoogte en volg Cobi en Wil

17 September 2012 | Italië, Gravedona

Eigenlijk valt er over vandaag niet zo heel veel te vertellen. We hebben uitgerust na gisteren. Wil heeft vanochtend een rondje gefietst op zijn mountainbike en daarna hebben we een uurtje of wat in de zon op het balkon gezeten. Vandaag was de zon er wel maar vaak achter de sluierbewolking. Bij het appartement was het zo'n 22ºC en beneden bij het meer 24º.

Vanmiddag zijn we boodschappen gaan doen bij de Iperal in Colico i.p.v. die hier vlakbij in Consiglio di Rumo of de Lidl die iets verder door in Colico zit. Deze Iperal was een stukje groter dachten wij en had misschien meer in het assortiment. Nou dat was ook zo. Het was zo'n supermarkt à la Frankrijk met meer dan 20 kassa's op een rijtje bij de uitgang en waar je behalve levensmiddelen ook van alles kunt kopen van kleding tot elektronica aan toe. En nu bleek die supermarkt in een winkelcentrum te liggen vol leuke andere winkels. We hebben ons een uur of 2 goed vermaakt en zijn met een volle kar weer buiten gekomen. Bij het ijszaakje tegenover de Iperal zijn we ons weer te buiten gegaan aan een lekker ijsje. Ze hadden witte chocoladeijs en daar kon ik geen weerstand aan bieden. Wil nam stracciatella en amarene kersen. Ook lekker hoor.

Verder zijn we deze vakantie tot nu toe abnormaal weinig uit eten gegaan. Alleen in Zwitserland en de eerste avond hier. Nou is dat niet zo gek omdat we in het donker niet de berg op willen hoeven rijden en er in Brenzio maar een restaurantje zit waar we dus al hebben gegeten, La Fattoria,. Daar serveren ze echter alleen maar pizza's en pasta's. Lekker voor een keertje, maar niet elke dag. Nu hadden we vandaag zin in pizza maar zijn ze op maandag gesloten. Vandaar dat we verse pizza's hadden meegebracht van onze shopping trip en die zelf in de oven hebben afgebakken. Die waren ook heel lekker.

• 17 September 2012 - 21:09

Rianne:

vandaag weer eens tijd om jullie verslag te lezen.
    ben maar begonnen met deze en de rest lees ik nog, maar alles tegelijk lukt niet.
    zijn ook nog druk bezig met verslagen en vrienden zoeken op facebook en wassen en strijken en slapen en vertellen.
    gewoon druk.
    ook tijd nemen om het te laten bezinken.
    ik wil ook mijn eigen verhaal maken en dat heeft ook tijd nodig. maar dat gaat lukken.
    jullie hebben nog steeds goed weer, lees ik.
    vanaf morgen wordt het hier een stuk kouder en natter.
    ondanks de regen hebben we qua warmte geen gebrek gehad in Lourdes.
    blij dat we alleen ons vest meegenomen hebben en geen jas.
    ik was straks even bij marieke en die mag op het werk geen sierraden aan, die had ze vorige week wel om gehad en je zag mooie de witten bandjes van haar armbanden en horloge, dus toch bruin geworden.
    geniet morgen weer en de komende dagen. groetjes, Rianne en ook Kees

• 17 September 2012 - 22:32

Betsie:

ook uitrusten is goed want daar is de vakantie toch voor. Ook het lekkerre genieten hoort daarbij en die paar onsjes gaan er wel of door het lopen over de steegjes daar.

groetjes

• 17 September 2012 - 22:32

Betsie:

groetjes

• 17 September 2012 - 23:27

Jose:

Vannacht na jullie vorige verslag meteen in slaap gevallen niet dat het zo saai was maar had,wel geholpen nu dus maar eerst gelezen slaap ik misschien meteen goed straks. vandaag na het werk nog ff lekker geshopt in ede heb nog een keer een mooiere foto van die fontein daar gemaakt die vindt ik zo mooi stuur hem nog wel. Had sokken 9 paar en een shirt en zo'n tregging gekocht. Ff bij de mac gezeten voor een hamburger en koffie. Dus had me wel vermaakt daar.

Grtjs jose