Menaggio - Reisverslag uit Gravedona, Italië van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu Menaggio - Reisverslag uit Gravedona, Italië van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu

Menaggio

Blijf op de hoogte en volg Cobi en Wil

14 September 2012 | Italië, Gravedona

Ook vandaag was het niet al te vroeg dag voor ons. I.v.m. de wind hadden we gisteravond alle rolluiken dicht gedaan en nu bleef het vanmorgen maar donker in het appartement. Wil kon niet meer slapen en ging maar eens kijken hoe laat het wel niet was, het bleek toen kwart voor 9 te zijn en dus zijn we maar gelijk opgestaan. De zon scheen en er waren weinig wolken aan de hemel. Het water was blauw en zo te zien zou het een mooie dag worden, ook al was het nog te fris om op het balkon te ontbijten. Dat dus maar binnen aan de eettafel gedaan. Daarna ging Wil een eindje om op zijn mountainbike: van hier naar Stazzona en Germasino en vandaar naar beneden naar Dongo; van Dongo naar Gravedona en terug naar Brenzio. Vooral dat laatste stuk omhoog viel niet mee en moest hij af en toe rusten. Mar goed, hij heeft het toch maar weer gedaan. Ondertussen was de temperatuur lekker en zat ik in mijn badpak op het balkon in de zon te lezen; ben zelfs een klein beetje rood geworden. Jammer dat de zon na 1 uur 's middags zo'n beetje van het balkon is weggedraaid. Terwijl ik het verhaal van gisteren zat te schrijven was Wil beneden in de tuin in de zon gaan zitten, maar kwam al redelijk snel terug omdat het er echt te warm was voor hem.

Wat later op de middag zijn we naar Menaggio gereden, halverwege het meer. Het is een klein kuuroord dat als een van de mooiste van de streek bekend staat. Er is een lange promenade langs het meer die wij eerst helemaal afgereden hebben om een parkeerplaatsje te vinden en daarna weer lopend hebben afgelegd. Mooi uitzicht op het meer in zuidelijke richting. Op de promenade was een soort rommelmarkt waar we natuurlijk ook een kijkje hebben genomen. In de hoofdstraat hebben we koffie gedronken op een terrasje en naderhand nog een ijsje...tiramisu-ijs. Dat was nog eens lekker. Na de wandeling terug naar de auto terug naar Brenzio gereden om voor ons diner te gaan zorgen na eerst van een glaasje Prosecco te hebben genoten. Die fles is nu leeg, dus moeten we op zoek naar een ander aperitief!

Jammer dat zo weinig mensen een reactie achterlaten want wij vinden het erg leuk om die te lezen. Misschien willen jullie toch eens een zinnetje aan ons richten?

• 14 September 2012 - 22:07

Stefan:

Hallo Dijkhuisjes, jullie vragen om reaktie en krijgen die dan ook. Wat een fantastische foto's zeg. Heerlijk uitzicht. Vooral grappig om die mooie extra smalle straatjes te zien. Geniet nog maar even lekker, maar dat zal niet moeilijk zijn. CU

• 14 September 2012 - 22:10

Karin:

Ik lees met plezier jullie vakantieverhaal. Prachtig uitzicht vanaf jullie balkon, kan me goed voorstellen dat jullie hier echt vakantie hebben. Leuke foto van jullie op het bankje op de promenade. Groetjes van ons hier uit Veldhoven.

• 14 September 2012 - 22:17

Annie En Tiny:

Hoi Luitjes
    Bij jullie is het weer goed lekker zon
    Maar bij ons moet de jas weer aan dat is wel jammer
    Het is voor ons wel weer wennen
    Maar met vakantie moet je wel goed weer hebben
    Je moet toch heel het jaar weer voor werken
    Groetjes Tiny en Annie

• 14 September 2012 - 22:41

Betsie:

Ook vandaag weer een hele mooie dag gehad zie ik wel. Geniet er nog maar van.
    Ik ga morgen naar Harmelen om te klossen en laat wel weten wat we gedaan hebben.
    Verder is het voor mij allemaal werken maar wij hebben genoten toen jullie moesten werken dus is het wel eerlijk hoor maar ik zou zo met jullie mee willen.

• 14 September 2012 - 22:55

Henk En José Vesters:

Dag Cobi en Wil,

Wat een prachtige foto's en dan de verslagen die jij er bij schrijft Cobi, echt fantastisch!
    Volgens mij zit er in jouw een verscholen schrijfster.
    Misschien dat je nog ooit eens boeken kunt gaan schrijven.
    Hier gaat alles zijn gangetje en morgen vieren we alvast José haar 50e verjaardag. Ze is de 18e September pas jarig. In ieder geval wensen wij jullie nog een hele fijne vakantie met veel zon toe.

Het gaat jullie goed!

Groet Henk & José Vesters.

• 15 September 2012 - 00:03

Jose:

Stai bene zo te zien zat gisteren al te kijken en vanochtend of er geen nieuw verslag was verheug me er iedere keer op. Weer hele mooie foto's ik was altijd al weg van italië en dat wordt daar alleen maar di pue di pue van. Hai Una bella journata domani. Tutti va bene aqui cosi.

Arrivederci jose

• 15 September 2012 - 00:16

Jose:

Haha foutje in mijn italiaans di pui di pui is het is ook al lang geleden he
    dat ik het nog gebruikt heb.
    Groetjes

• 15 September 2012 - 10:59

Margo:

Hee hebben jullie nu het juiste aantal reakties, heb je iets te lezen prettig verblijf nog verder en wij
    zullen hier wel kermis vieren.
    groetjes fam vd Velden

• 15 September 2012 - 11:02

Margo:

Hallo nog even ik heb zelfs ons moeder gisteren jullie fotos laten zien dus jullie worden hier niet vergeten