Woensdag 6 juni 2012: The Cliffs op herhaling - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu Woensdag 6 juni 2012: The Cliffs op herhaling - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu

Woensdag 6 juni 2012: The Cliffs op herhaling

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi en Wil

07 Juni 2012 | Ierland, Dublin

De dag dat onze zwager Jack 50 wordt en Abraham ziet! Van harte jongen!
Ook de dag dat we ons oorspronkelijke plan om naar Connemara te rijden hebben laten varen, om te gaan varen. Vanmorgen besloten dat we geen zin hadden om vandaag een paar honderd kilometer te rijden, aangezien we dat morgen op weg naar Dublin ook al moeten. Onze plannen aangepast en telefonisch een “1 Hour Cruise under the Cliffs of Moher” met de MV Tranquillity van Bill O'Brien vanuit Doolin geboekt. Eigenlijk wilden we de cruise om 12.00 uur doen, maar die ging niet omdat het dan laagtij was en de boot de haven niet in kon, er waren wel cruises om 15.00 en 16.00 uur. De keuze viel op die van 15.00 uur. Tot die tijd wilden we nog een stukje van The Burren bekijken waar we gisteren niet aan toe waren gekomen. Buitengekomen miezerde het een beetje, maar het was 17ºC dus voelde het wel lekker aan. Al snel was het weer droog. Via het Dunguaire Castle aan de rand van Kinvara en prachtig gelegen aan Galway Bay zijn we in de richting van Gort gereden, de grootste plaats in deze regio. Zover kwamen we eigenlijk niet meteen omdat Wil een bordje zag staan met de naam Thoor Ballylee erop en dat ging volgen. We kwamen midden in een bos terecht bij een burchttoren met aangebouwde cottage. Hierin heeft in de jaren twintig van de vorige eeuw de dichter W.B. Yeats zijn zomers doorgebracht. Het is een ydillisch plekje, maar jammer genoeg gesloten wegens bouwwerkzaamheden. Gort viel daarna een beetje tegen en via een binnenweggetje kwamen we bij Muckanagh Lake terecht, waar we in de zon hebben geluncht. Vlakbij leek een levensgrote regenbui klaar te worden gestoomd en toen we verder reden kwamen we daar dan ook in terecht. Maar hoe verder we richting kust kwamen hoe meer de zon tevoorschijn kwam. In Lisdoonvarna nog even gestopt om wat foto´s te maken van de The Matchmaker Bar en het monument dat op het pleintje vlakbij staat. Elk jaar wordt er in Lisdoonvarna in september een Matchmakersfestival gehouden met veel zang en dans. Singles jullie weten nu waar je heen moet!
Aangekomen in Doolin onze `cruise` gaan betalen en bij een tentje thee gehaald die we aan een picknicktafel in de zon hebben opgedronken. De boot zou rond 3 uur arriveren, maar al wat er kwam geen boot. Ten langen leste kwam de boot even na half 4 aan en vertrokken we pas om kwart voor 4 voor onze cruise. Het gaat er hier wat dat betreft ook allemaal heel gemakkelijk aan toe, en omdat het zulk lekker weer was en we van de zon genoten vonden wij het ook geen punt. Aan boord genoten van de zon, The Cliffs of Moher, de vogels en de zee. Te snel voeren we al weer terug naar Doolin, we hadden wel langer gewild. Na de cruise nog een tijdje aan het haventje in de zon gezeten en daarna de kustweg in de richting van Ballyvaughan gereden. De kust tussen Doolin en Ballyvaughan is een kopie van de kalkstenen platen en bergen die we gisteren in het midden van The Burren hebben gezien. We zijn op verschillende plaatsen gestopt om van het mooie uitzicht te genieten en foto´s te maken. Even na 7 uur arriveerden we in Ballyvaughan waar we bij Monk´s Bar, direct aan Galway Bay gelegen, hebben gegeten. Daar vielen een paar druppeltjes maar al met al viel het mee en kwamen we gewoon droog aan in Kinvara, al konden we onderweg wel zien dat het hier nog niet zo lang tevoren behoorlijk had geregend. Dat hoort nu eenmaal gewoon bij Ierland.
Morgen op weg naar de hoofdstad van dit mooie land.

• 07 Juni 2012 - 08:06

Yvette:

Ziet er mooi uit die cliffs, zeker bij zo'n weer. Goede reis naar Dublin vandaag!

• 07 Juni 2012 - 15:21

Jose:

Dat matchmakerfestival is dat ook voor oude dozen van 57 anders moet ik daar ook eens naartoe.
    Zag er weer mooi uit allemaal hoor!
    Groetjes en veel plezier in dublin.

• 07 Juni 2012 - 18:06

Patricia:

Ziet er mooi uit, lijkt me wel een vakantie waar ik ook eens wil rondlopen/rijden/varen etc.