Woensdag 29 september 2011 - Reisverslag uit Vélez-Málaga, Spanje van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu Woensdag 29 september 2011 - Reisverslag uit Vélez-Málaga, Spanje van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu

Woensdag 29 september 2011

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi en Wil

29 September 2011 | Spanje, Vélez-Málaga

La casa de las Titas......niet wat jullie denken.....Titas zijn duiven!

Vanochtend voor het laatst in El Rocio op de veranda ontbeten bij een strakblauwe lucht. Nadat we alles hadden ingepakt en ingeladen, afgerekend en vertrokken uit de Calle Sacrificio naar het Doñana bezoekerscentrum in El Rocio. Wil was daar van de week al eerder geweest en had toen door de kijker van het centrum een Spaanse keizerarend gezien en hij wilde kijken of hij die nog een keer kon bekijken. Hij had geluk en zag het vrouwtje in een boom zitten en het mannetje in de vlucht. Geen foto's van kunnen maken. Daarna bij de 1000 jaar oude monumentale olijvenboom gestopt om daar wat foto's van te maken, maar door het tegenlicht van de zon zijn die niet helemaal goed gelukt. Van El Rocio naar Bollulos gereden en daar bij de Carrefour nog snel wat inkopen gedaan. Daar rond half 1 vertrokken in de richting van Málaga. De reis verliep voorspoedig en hoe dichter we bij Málaga kwamen werden de heuvels echte bergen. Dat is het tegenovergestelde van het landschap rond El Rocio dat net zo vlak is als ons eigen landje, behalve in de duinen dan.

Na Málaga werden de bergen weer ietsje lager maar toen we in Vélez-Málaga aankwamen zagen we wel dat er héél véél steile straatjes in deze stad van zo'n 70.000 inwoners zijn. Tommetje wees ons braaf de weg naar de Calle de Maria Magdalena en ik stond doodsangsten uit. De weggetjes waren zo steil en smal en bochtig. Het leek wel zo'n 3D film van een sportauto die door van die smalle straatjes rijdt. Ben ik een keer hartstikke misselijk van geworden in Futuroscope in Frankrijk en 't is niet voor herhaling vatbaar, tenminste niet voor mij dan hé. Wil denkt er duidelijk anders over. Nergens kon je de auto parkeren en toen Wil dat wel deed werd er meteen getoeterd achter ons want er kon niemand meer door. Toen Wil weg wilde rijden vergat hij helling te trekken maar had de handrem gelukkig al snel weer onder controle want we rolden aardig achteruit. Appartementencomplex was niet te vinden, dus hier en daar navraag gedaan. Bleek er in de stad nog een Calle Magdalena te zijn en daar moesten we wezen. Gelukkig niet daarboven in die akelig steile wijk. Nu is het hier ook smal en zijn er weinig parkeerplaatsen, maar het ligt tegen het stadscentrum aan en da's wel fijn met het doen van boodschappen en uit eten gaan e.d. Kunnen we de auto ook eens laten staan als we dat willen. Wordt misschien wel noodgedwongen want van morgen t/m as. zondag is in de stad de Feria de San Miguel en nu al is de hele stad versierd en werden er overal buiten bars en eettentjes neergezet. Overal hangen slingers in wit en blauw. Veel straten zijn dan ook al afgesloten en we hebben geen idee of we er dan nog uit kunnen met de auto. Enfin nadat we navraag hadden gedaan bij een benzinepomp en daarna nog bij een voorbijganger kwamen we tenslotte toch bij La casa de las Titas aan......foei hoor......het betekent echt duiven!

Ook nu werden we weer hartelijk ontvangen en kregen een 2-persoons appartement op de 2e verdieping maar er is zelfs een lift voor als we niet met de trap willen én er is een zwembadje dat elke dag van 10.00 tot 23.00 uur open is. ´s Avonds is het aardig verlicht, waardoor je nog bijna een soort midnight zwempartij kunt houden. Nadat we onze spullen naar boven hadden gebracht, wat hadden gedronken en Yvette hadden gesproken, zijn we rond 20.00 uur de stad ingelopen, waardoor we dus bij dat Feria gedoetje uitkwamen. Gaan we morgen toch ook eens bekijken als het allemaal aan de gang is. Bij een restaurantje buiten op het terras heerlijk gegeten . Ook hier in het stadscentrum kwamen we een paar reuze dikke bomen tegen, een soort van ficus, ficus gigantica dan wel. Nadat we weer terug waren nog even lekker afgekoeld in het zwembad terwijl er een paar druppeltjes motregen vielen, maar veel was het gelukkig niet. Vertrokken we vanochtend in El Rocio nog met stralend weer, onderweg hebben we vaak bewolkte lucht gehad en wisselde de temperatuur constant tussen de 26 en 29°C, nog lang niet slecht dus. Hier aangekomen scheen toch weer de zon, maar kwamen later toch weer wat wolken overdrijven met als hoogtepunt een paar druppeltjes regen. We klagen er niet over hoor. De weersverwachting voor Vélez de komende dagen is half bewolkt en zonnig, 25 à 26°C. We`ll see en we houden jullie op de hoogte.

• 29 September 2011 - 04:57

Karin:

Hoi Cobi en Wil, wat een prachtige bomen heb je gefotografeerd. Ze zijn geweldig. Haha, die steile straatjes had ik denk ik uitgestapt, daar ben ik ook geen held in, ja eentje op sokken. Fijne dagen verder en de groetjes

• 29 September 2011 - 14:45

Henk Vesters:

Dag Will en Cobi,
    Zo te lezen vermaken jullie je wel!!
    Hier is het ook heel warm en loopt op in het weekend tot 30 o. Willie den Otter en Eric Bus gaan per 01 jan.2012 op verzoek van de BV naar lijn 2. Rob Santegoeds naar L5. Paul Peters naar lijn3. Er wordt heel wat verschoven bij de firma. Wat zou hier de bedoeling van zijn? Geniet nog van jullie vakantie en de groeten van al je collega's.
    Haudoe hé