Woensdag 5 oktober 2011: Met 'n omweg naar Sevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu Woensdag 5 oktober 2011: Met 'n omweg naar Sevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu

Woensdag 5 oktober 2011: Met 'n omweg naar Sevilla

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi en Wil

06 Oktober 2011 | Spanje, Sevilla

Weer eens wat vroeger opgestaan om 8 uur. Rond kwart voor 10 was alles gepakt, de auto ingeladen en de sleutel ingeleverd. Vertrokken via de snelweg langs de kust naar Coin (spreek uit: Koo-ien). Het eerste stuk ging alles goed en wees Tommetje ons goed de weg, maar naderhand bleek toch weer eens dat je naast dat ding toch een goede kaart achter de hand moet hebben. Volgens Tom moesten we een bepaalde weg opdraaien die nog in aanleg was en stuurde hij ons daarna zeker zo'n 10 km over zand- en gravelwegen waar af en toe behoorlijke gaten in zaten. Eens op die zandweg was het behoorlijk moeilijk om weer op de harde weg te komen, maar toen dat eindelijk lukte zaten we ook nog maar zo'n 4 km van Coin af. Dat viel dus alweer mee. Na wat vragen hier en daar vonden we de Finca de Toronja waar de familie Pennings verblijft deze week. Het is een prachtige B&B van een Belgisch echtpaar met daarnaast een gastenhuis voor 4 max. 6 pers. Er is een grote tuin met diverse terrassen en een groot zoutwaterzwembad. Mocht het weer wat minder zijn dan hebben ze zelfs nog een klein binnenzwembad en hotwhirlpool. De Penningskes hebben het hele gastenhuis in gebruik en wij hebben daar samen thee gedronken in de schaduw op hun patio. Na een uurtje bijkleppen zijn we weer vertrokken om nu dan toch echt naar Sevilla te gaan.

Wij dachten dat de Tomtom ons terug naar Malaga zou sturen en dan via de snelweg naar Sevilla, maar dat pakte anders uit terwijl we toch echt de snelste route hadden ingesteld. Binnendoor via een heel rustige soort “route national” door de bergen met weer van die hele mooie uitzichten. We hebben er van genoten en dan ook geen spijt alhoewel we nog steeds denken dat 't via de snelweg sneller was gegaan. Onderweg kwamen we op één na geen parkeerplaatsen tegen en dus net op die éne die we wel tegenkwamen geluncht aan een picknicktafel met uitzicht op het mooie berglandschap om ons heen. Zo'n 85 km voor Sevilla kwamen we opeens weer op de snelweg en zodoende waren we tegen 5 uur 's middags in Hotel Monte Triana in de wijk Triana van Sevilla. Hadden wij weer hé. Begin augustus via booking.com gereserveerd en bevestigd en nu hadden ze onze bevestiging niet in het systeem staan. Gelukkig hadden ze vrije kamers en kon ook de auto in de parkeergarage van het hotel worden gezet. Nu zitten we op de 3e verdieping in kamer 304, voor de verandering een heel moderne kamer met een prachtige badkamer erbij.

Het eerste wat we daarna deden was thee gaan drinken in de lobby en daarna ff naar de flappentap want met 15 Euro kom je niet ver in zo'n grote stad. Toen dat was gelukt een ommetje gemaakt door een stukje van Triana en langs de Guadalquivir gelopen waarna we op een terrasje tapas hebben gegeten en afgesloten met een magnum. Triana is de wijk van Sevilla waar vroeger zeevaarders en pottenbakkers woonden. Er zijn veel smalle straatjes met hier en daar prachtige tegelversieringen op de huizen en nog een groot aantal pottenbakkerijen. Er zijn ook veel restaurantjes en bars, vooral ook aan de kade van de Gualdalquivir. Raar maar waar we waren ontzettend moe en zijn om 11 uur gaan slapen zonder nog iets op internet te zetten dat 's middags nog wel werkte. We dachten dat doen we morgenochtend wel!