Home Sweet Home - Reisverslag uit Veldhoven, Nederland van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu Home Sweet Home - Reisverslag uit Veldhoven, Nederland van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu

Home Sweet Home

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi en Wil

27 Juni 2009 | Nederland, Veldhoven

Gisterochtend zijn we na het ontbijt nog het John F. Kennedymuseum in Hyannis gaan bekijken voordat we naar Boston reden. Ook hebben we er nog wat rondgeneusd in de winkeltjes op Main Street. Volgens de routeplanner zouden we er nl. maar zo’n 1,5 uur op rijden naar Boston en aangezien we pas tegen 4 uur op Logan International Airport zouden hoeven te zijn hadden we dus tijd genoeg. Het JFK Museum is een relatief klein museum
dat veel foto’s van de Kennedyclan toont, een film over de “Hyannisport years”, een tijdslijn van zijn geboorte tot overlijden, een familiestamboom, wat nagemaakte jurken vande First Lady en een beeldje en schilderij van de in 1999 bij een vliegtuigongeluk omgekomen
JFK jr. Met ook een kleine gift shop erbij. Een stukje verder aan Main Street staat een beeld van Iyanough, opperhoofd van de Wampanoag indianen, die vrienden werd met de eerste kolonisten in Hyannis en hen hielp. Hij stierf in 1623. Hyannis draagt een afleiding van zijn naam. Even na de middag zijn we vertrokken en hebben we Cape Cod verlaten via de Sagamore Bridge waar we 2 dagen eerder ook al over heen gekomen waren. Onderweg hebben we nog geluncht op een parkeerplaats waar weer zo’n reuzengrote houten Indiaan stond te pronken die me deed denken aan die we in Bar Harbor hadden zien staan. Deze draagt de naam “Enisketomp” en hij bleek evenals Glooscap uit Bar Harbor gemaakt te zijn door Peter Toth. Dan is de wereld toch weer klein. In Hyannis was het weer ’s morgens nog open en zonnig maar richting Boston werd het steeds donkerder en natter. Toen we Boston inreden regende het zelfs behoorlijk. Al voor 3 uur waren we bij Alamo om de auto terug te brengen en met de shuttle bus konden we gelijk mee naar het vliegveld. Daar moesten we onze boardingpassen nog printen de de koffers afgeven maar ook dat was zo gepiept. Het lange wachten (ruim 4 uur) begon maar zijn we ook door gekomen met de I-pod en een puzzelboekje. Ondertussen was het weer weer opgeklaard en scheen de zon weer. Het vliegtuig had bijna 1 uur vertraging toen we vertrokken omdat er erg veel vliegtuigen vanuit
Newark (New York) moesten uitwijken naar Boston door onweerstormen. Bij vertrek kregen we nog een mooi gezicht op de skyline van Boston als toetje te zien. Vanmorgen zijn we
om 08.40 uur geland op Schiphol, zo’n 35 min. te laat, na een rustige vlucht maar zonder al te veel slaap. Slapen kunnen we beiden erg moeilijk in een vliegtuig. Yvette kwam ons ophalen en stond ons in de aankomsthal op te wachten, waarna we met onze eigen auto en privéchauffeur snel naar huis konden. In totaal hebben we deze vakantie 1641 mijl gereden, wat neerkomt op zo’n 2641 km. Voor ons doen niet zo bijzonder veel kilometers.

• 27 Juni 2009 - 21:39

Mary:

Welkom in ons eigen Nederland.

Groetjes

• 27 Juni 2009 - 21:48

Laurin:

Welkom thuis en slaap lekker in je eigen bedje

• 27 Juni 2009 - 22:40

De Dijkies:

Ha die vakantie gangers,weer thuis.Fijn dat het goed gegaan is.Je treft het wel het weer is ook hier geweldig.
    Slaap ze en we laten nog van ons horen.
    Groetjes doei

• 28 Juni 2009 - 08:44

Sonja:

Welcome home, ik zal jullie dagelijkse berichtje-bij-het-ontbijt missen! Ben nu toch in Grimbergen, Jean is na een week Kroatie eerder thuis gekomen omdat zijn moeder met een CVA is opgenomen; het lijkt weer beter te gaan, ze is nu thuis! Groetjes, tot ziens

• 28 Juni 2009 - 08:53

Aad En Carla :

Welkom thuis, wij hopen dat de reis jullie een voldaan gevoel geven. En dat je weer naar de volgende kunt uitkijken. Groetjes Aad en Carla

• 28 Juni 2009 - 16:26

Willemien:

Hoi Cobi en Wil.

Ik heb nog niet alles gelezen, wel al de meeste foto's gezien :).
    En ik vond het weer leuk om jullie avontuur mee te mogen beleven.

Groetjes,
    Willemien.

• 28 Juni 2009 - 19:44

Rianne:

hoi cobi en wil,

jullie vakantie zit er op, wij aan de onze begonnen. vandaag weer een mooie dag gehad. lekker weer. nu is het mistig en we zien geen zee en ook de appartementen van dePaNNE ZIEN WE NIET. morgen wordt het weer een moie dag. morgen eerst zorgen voor fourage en dan keke dingen doen. we zien het wel. groetjes Rianne