Yellowstone en Missoula - Reisverslag uit Missoula, Verenigde Staten van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu Yellowstone en Missoula - Reisverslag uit Missoula, Verenigde Staten van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu

Yellowstone en Missoula

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi en Wil

28 Augustus 2007 | Verenigde Staten, Missoula

Hi you all there, how are you all doing?

Alweer vroeg uit de veren vanmorgen, want er wachtte nog een hele hoek van Yellowstone op ons voordat we door konden rijden naar Missoula. Moesten we toch echt gezien hebben vonden we zelf. Eerst moesten er echter in West Yellowstone nog wat levensmiddelen worden ingeslagen en moest een van de beschilderde bisons die daar staan op de foto worden gezet. Daarna kwamen we in het park alweer een dier tegen dat we nog niet hadden gezien, nl. de Rocky Mountain Elk, een soort edelhert. Terwijl Wil dat hert met zijn reusachtige gewei aan het fotograferen was, zag ik anderen ergens anders naar kijken en volgde hun blik. Liep er een wolf door het gras. Die had ik toch maar mooi gezien en Wil niet. Nadat we de de kaart nog eens hadden bestudeerd besloten om dus eerst maar naar het Norris geyser basin te gaan waar we o.a. de Steamboat geyser hebben gezien. Dat is de hoogste spuitende geyser ter wereld die echter heel onregelmatige uitbarstingen heeft met een interval van ergens tussen de 4 dagen en 50 jaar. Niet eentje waar je van opaan kunt dus, de laatste uitbarsting dateert alweer van mei 2005. Jammer dat hij het niet net deed toen wij er waren want hij spuit dan wel tussen de 90 en 120 meter hoog. Wel komt er steeds erg veel stoom uit en af en toe spuit hij ook wel wat water maar dat komt niet erg hoog, de rangers zeggen dan dat hij aan het spelen is. Het Norris geyser basin heeft een erg groot oppervlak en we konden dan ook lang niet alles bekijken. We hebben maar een trail van 0,8 mile gedaan waarbij we van alles wat tegenkwamen, vents, geysers, vijvers en bronnen.

Mammoth Springs met de travertin terrassen was de volgende en laatste halte. Tussen de bovenste terrassen kun je met een eenrichtingsweggetje doorrijden, maar als je wat meer wilt zien zul je toch echt moeten uitstappen en weer een stuk over de boardwalk moeten. We zagen de prachtige terrassen en de Canary Spring. Zo'n kleur geel hadden we nog op geen enkele plek in Yellowstone gezien. De lucht was zoals op heel veel plekken in het park niet zo fris; het ruikt op veel plekken zeg maar gerust naar rotte eieren. Ook de onderste terrassen mochten er wezen. Sommige van die terrassen groeien wel 50 cm per jaar en anderen vallen plotseling droog. Ja dat vulkanische proces is toch maar mooi erg onvoorspelbaar.

In het dorpje Mammoth Springs hebben we geluncht en daarna zijn we via de Noordelijke uitgang het park uitgereden. Yellowstone heeft 5 ingangen waarvan we er 4 hebben gehad. De Noord ingang was oorspronkelijk de enige ingang en daar staat dan ook de grote poort die is gebouwd toen Yellowstone in 1872 het eerste Nationale Park van Amerika werd.

Via interstate 90 zijn we dwars door Montana naar Missoula gereden waar we zo rond kwart voor 6 aankwamen. Vanavond zijn we in een mall wat gaan winkelen en een hapje gaan eten.

• 28 Augustus 2007 - 06:12

Rianne:

Goedemorgen Cobi en Wil,

mooie foto's en goed verhaal is altijd leuk om de dag mee te beginnen voor mij.
    dadelijk zorgen dat er eten in huis komt en dan om 10.30 u in het ziekenhuis zijn voor een ijzerinfuusje. hoe het precies gaat weet ik niet, ik onderga het wel. het moet er voor zorgen dat ik meer energie krijg. het ijzer was wederom te laag. ja altijd die spijkers eten is ook niet alles, dus nu maar eens op een andere manier proberen.

veel plezier en geniet er van en we blijven jullie volgen.
    groetjes,
    Rianne en de rest van de family

• 28 Augustus 2007 - 06:55

Ria Vd Schans:

He, Rianne, mijn zwager heeft teveel ijzer in zijn bloed,hij moet eens in de 3-4 maanden ader laten.Gewoon wat bloed uit zijn lichaam laten,Hij maakt teveel en te snel ijzer aan,met gevolg veel ontstekingen en zo.
    Groetjes ria van de Schans,Herstellende van pittige operatie.

• 28 Augustus 2007 - 08:55

groetjes Thies en Wilma

• 28 Augustus 2007 - 10:52

Willemien.:

Wauw wat een foto's.
    Toch mooi dat we via jullie ogen het land mee mogen ontdekken.

Groetjes Willemien

• 28 Augustus 2007 - 16:12

Dick En Toos:

Hai Cobi en Wil wat leuk al die emails we kijken elke dag even.
    Daarom vind ik ook dat ik af en toe moet reageren daarop.
    Het is daar wel mooi he geniet er maar lekker van samen.
    oh ja Cobi ik weet niet of jij je agenda bij hebt maar ik neem aan van wel zou je even willen kijken of jullie 6 oktober ook kunnen dan is het reünie van familie de Koning dijkhuizen.
    dan ken ik het ome harrie even laten weten dat jullie ook mee doen of niet dan hoor ik het nog wel he. groetjes van Dick en Toos en de rest van de familie.

• 29 Augustus 2007 - 06:01

Wil En Lilian:

Wat een prachtige foto's! Dit moet een hele ervaring zijn, zo'n schitterende reis maken. Genier er nog van, want het vliegt natuurlijk voorbij.
    Groetjes uit Veldhoven an de familie Fiers