Maandag 26 september 2011: Lui dagje - Reisverslag uit El Rocío, Spanje van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu Maandag 26 september 2011: Lui dagje - Reisverslag uit El Rocío, Spanje van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu

Maandag 26 september 2011: Lui dagje

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi en Wil

27 September 2011 | Spanje, El Rocío

Ondanks het warme weer van gisteren dacht Wil vanmorgen dat er ijs op het dak van de auto lag toen we op de veranda kwamen voor het ontbijt, maar het bleek gewoon vocht te zijn. Het koelt hier in El Rocio 's nachts dan ook behoorlijk af. Na het ontbijt naar de kaarsenkapel van La Virgen del Rocio gegaan om een aantal kaarsen te branden omdat vandaag de uitvaart is van Bernhard in Hornburg, Duitlsland, waarbij wij niet aanwezig kunnen zijn door deze vakantie. Die kaarsen koop je van te voren in een van de souvenirwinkeltjes die om de kerk heen liggen. Yvette zou wel bij de uitvaart aanwezig zijn en 's morgens al vroeg van Bad Kreuznach naar Hornburg rijden. 's Avonds hoorden wij dat ze door 3 lange files de uitvaart had gemist, maar ze is toch bij Erika, Ina, Olli en Max geweest. Later op de avond zou ze weer terugrijden naar huis.

Op het kaartje bij de (Engelse) folder van het Doñana park stond een autoroute langs de kust door het park vanuit Matalascañas, maar toen we daar kwamen was er geen weg te vinden, zodat Wil met de kaart in de hand maar eens bij een strandtent ging informeren. Bleek het geen autoroute te zijn maar kun je de route alleen maar lopen of op de mountainbike doen, het zijn echter nogal heel veel kilometers. Goede raad is duur en we hadden onze zwemspullen bij en daarom is het een ochtendje op het strand van Matalascañas geworden. Lekker in zee gezwommen, was lekker van temperatuur en heerlijk in het zonnetje maar ook in de schaduw gezeten, ik verbrand u eenmaal snel tegenwoordig. De temperatuur was dan ook al weer opgelopen tot 31ºC. Tegen 2 uur terug naar het hotel om de douchen en daarna naar Bollulos del Condado om wat boodschappen te gaan doen. Stom natuurlijk want tot een uur of 5/half 6 is alles dicht. Vergeten we nog steeds. Bij een tapasbarretje heerlijke broodjes gerookte zalm met kaas gegeten en daarna dan maar bij de Lidl (Hebben ze hier dus ook, evenals de Aldi en de Carrefour!!!) wat broodjes, kaas, boter, jam en wijn gekocht, zodat we eventueel ook zelf een broodje kunnen smeren voor tussen de middag. Vooral die kaas missen we erg met al die jam hier. Tegen half 7 terug in het hotel en verder eigenlijk niets meer gedaan. Geen zin om uit eten te gaan en het werd dus een broodje kaas als avondeten. Later op de avond hebben we nog met een drankje en een zak chips een tijdje op de veranda zitten lezen en puzzelen.

• 27 September 2011 - 09:17

Roger Van Den Berg:

Hey hallo,

Wat leuk zo elke keer een update van jullie mooie vakantie!!
    Ik lees wel dat jullie je goed vermaken en dat het heerlijk weer is!!
    En ze zoeken nog een vervanger voor David Hasselhoff dus misschien dat Wil....

Veel plezier en geniet ervan!!

p.s. Hilde is zwanger!! Hoera

• 27 September 2011 - 10:01

Rianne:

hoi,

tijdens mijn lunch jullie verslag lezen. ik heb gisteren ook aan de uitvaart gedacht.
    hier is het een beetje benauwd, ben net boodschappen wezen doen, nu eten en dan lekker slapen. vanmiddag nog een spuit halen voor meer energie en verder gewoon rustig thuis. vanavond komt Marieke mee eten zoals altijd op dinsdag.
    een fijne dag,. groetjes, Kees en Rianne