Tijd tekort...zoveel te zien...zoveel te doen - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu Tijd tekort...zoveel te zien...zoveel te doen - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu

Tijd tekort...zoveel te zien...zoveel te doen

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi en Wil

13 Juni 2009 | Verenigde Staten, Boston

Vanmorgen waren we al om 7 uur wakker maar omdat het pijpenstelen regende hebben we lekker rustig aan gedaan. Eerst de computer aan om berichten van thuis te bekijken en via Skype even naar huis te bellen. Rond 9 uur het hotel verlaten en te voet richting Prudential Center gegaan waar we de kaartjes voor de Red Beantown Trolley konden ophalen. Gelukkig was het ondertussen droog en konden we dus gewoon met een spijkerjack en vest aan rondlopen. Regenjacks voor alle zekerheid in de rugzak want er was 70% kans op regen volgens het weerbericht. Het Prudential Center blijkt een groot winkelcentrum te zijn waar veel dure winkels te vinden zijn. Ik zag o.a. een winkel van Gucci met prachtige schoenen, tassen etc. In het food court van het Prudential Center hebben we ontbeten met scrambled eggs met ham en diverse groenten erdoor en vers fruit na. Daarna de trolley tickets gehaald en maar meteen aan de andere kant van het Center de trolley genomen. Het is een soort hop-on/hop-off bus, maar dan in de vorm van een soort oude trolleybus, die door het centrum van Boston en Cambridge rijdt met 19 stops en waar je zo vaak je maar wilt kunt in- of uitstappen. Elk half uur komt er minimaal eentje voorbij bij elke stop. De hele tour duurt zo'n 110 minuten waarvan we denk ik ¾ hebben meegemaakt, maar toen zijn uitgestapt om naar het Museum of Science te lopen waar het beginpunt van de Boston Duck Tours is. Tegen die tijd hadden we al bekeken dat we hier in Boston tijd te kort komen om te doen wat we allemaal zouden willen doen en zouden willen zien. Er is gewoonweg teveel te zien en te doen en we zijn nu eenmaal maar 2 daagjes hier. Onderweg thee gedronken met een lekkere muffin erbij (double chocolate en eentje met cranberries) en daarna naar het museum. De Boston Duck Tours is ook weer een soort rondrit door de stad maar dan met een erg leuk extraatje. De Ducks zijn nl. gerestaureerde amfibievoertuigen uit de 2e Wereldoorlog die na de rondrit als toegift een rondvaart maken over een stuk van de Charles River, waarbij je de skyline van de stad vanaf het water ziet. Momenteel zijn ze bezig om de originele Ducks te vervangen door replica's omdat ze praktisch geen originele onderdelen meer voorhanden hebben en de replica's bovendien op bio-diesel lopen, waardoor ze een heel stuk milieuvriendelijker zijn vertelde onze driver Claire. Halverwege de rondrit met de Duck hadden we al een beetje spijt van de tijd die we in de Beantown Trolley hadden gezeten want de Duck Tour was a. veel leuker en b. veel informatiever. Claire deed erg veel moeite om het iedereen naar de zin te maken, veel te vertellen over de geschiedenis van Boston met af en toe een grapje er tussendoor. Van deze rondrit/vaart hebben we echt genoten. Weer terug bij het Museum of Science hebben we dat ook bezocht mede omdat er een weliswaar kleine maar erg mooie vlindertuin is. Het museum wemelde van de schoolklassen met kinderen en begeleiders en het was dan ook een erg kindvriendelijk museum. Van dinosaurus tot het fenomeen van electriciteit, tot het maken van modellen, opgezette dieren en vogels en hun habitat tot stoommachines, auto's op zonne-energie en ruimtevaart; de meest uiteenlopende onderwerpen waren er te vinden. De vlindertuin was voor ons het hoogtepunt. Na ons museumbezoek hebben we de T (de subway) maar eens uitgeprobeerd omdat we terug wilden naar de omgeving van het Prudential Center. Ondanks dat het ondertussen spitsuur was, waren we binnen een kwartiertje waar we wezen moesten. Van het Prudential Center zijn we naar Copley Square gelopen, waar de Boston Public Library staat en Trinity Church, die prachtig weerspiegeld wordt in de er tegenover gelegen John Hancock Tower. Op Copley Square staan beelden van een haas en een schildpad, een standbeeld van Nancy Schön, dat een eerbetoon is aan de “slow and steady” marathonlopers die op Copley Square finishen na de Boston Marathon. Tegenover de Public Librabry ligt nog een andere kerk waar we in de zijtuin tot onze grote verbazing (ligt midden in de stad) een kleine moestuin aantroffen compleet met o.a. bonenstaken, sla en rabarberplanten. Onder fast food verstaan ze hier een heleboel verschillende dingen. Zo hebben we vanavond dus bruine rijst met gegrilde kipfilet en een salade gegeten op een terrasje met als toetje een banaan. Fast food (in 5 min. klaar) maar erg lekker en toch redelijk gezond. Daarna zijn we naar die Public Garden gelopen die naast Boston Common ligt om naar de Swan Boats in de vijver te gaan kijken. Ze lagen er wel maar waren al gesloten. In het park staat ook het beroemde standbeeld “Make Way for Ducklings” naar een kinderboek van Robert McKloskey en weer gemaakt door Nancy Schön. Terug bij het hotel dat vroeger “the Boston Police Headquarters” was nog een drankje genomen in bar “Cuffs”, een toepasselijke naam dus.

• 13 Juni 2009 - 06:03

Jack En Els:

Goedemorgen,
    Jullie hebben ealweer een drukke, indrukwekkende dag achter de rug. Eigenlijk inderdaad te veel in een korte tijd. Goed dat je alles meteen opschrijft joh. Wij kunnen nu heerlijk meegenieten. Je zou eigenlijk er nog een paar dagen ( week) kunnen zijn om alles te doen.
    Hoe zijn je schoenen? Lukt 't?
    Groetjes en we kijken uit naar je volgende verslag

• 13 Juni 2009 - 06:28

Rianne:

Goedemorgen,

gezellig jullie verslag te lezen, zoveelw eetje die je er bij schrijft, kei leuk. jullie zullen nog een keer terug moeten naar Boston en dan meer tijd in plannen om meer dingen te kunnen zien.
    hier schijnt,de zon, de was hangt al buiten.
    een beetje brak, want we zijn gisteren naar Guus geweest en na 10 minuten zaten we al helemaal onder het bier, daarna ging het wel. het was weer lekker om van te genieten.
    Marco Borsato was de special guest.
    dadelijk wat boodschappen doen voor het weekend, vandaag met z'n tweeen en morgen willen we barbecuen. er is wel regen voorspeld, maar onder de carport kunnen we gerust zitten indien nodig. straks even naar ons mam. ik ga vandaag niet naar ons pap. kan vanmiddag dingen voor mezelf doen waar ik momenteel niet aan toe kom.
    een fijne dag, kijk al uit naar het volgende verslag. is leuk als ik de computer aan zet en er komt een berichtje van jullie binnen.
    dikke kus, Rianne

• 13 Juni 2009 - 07:07

Henny:

Hoi ja alweer berichtje van mij t werkt verslavend zo leuk vindt ik je verhalen als ik opsta denk ik meteen even kijken wat coby en wil beleven dus ik kijk uit naar t volgende verhaal lieve groet Henny

• 13 Juni 2009 - 08:13

Anouk:

Hallo Cobi en Wil,

Ik vind het erg leuk om iedere keer te lezen wat jullie allemaal meemaken! Zo te lezen hebben jullie het erg naar je zin en komen zelfs tijd te kort. Nog veel plezie! Groetjes Anouk

• 13 Juni 2009 - 09:32

Marja:

Hoi Cobi en Wil,
    Fijn dat jullie het naar de zin hebben en er zoveel te zien is!
    Echt hele leuke foto's hoor! Uh, neem je zo'n Gucci tas voor me mee? Hahahaha! Inderdaad vandaag eens lekker weer hier. Mijn "nieuwe" auto'tje staat te glimmen in de zon! Raar weekend, Pim en Amanda allebei werken en komen pas laat thuis. Ja, Fred in Hong Kong. Ga straks ook boodschappen doen.
    Veel liefs eb geniet ervan,
    Ons Brabjes

• 13 Juni 2009 - 15:58

Patricia:

hi Cobi

ik krijg er al spijt van dat we niet in Boston zijn geweest. Erg mooi de foto's en je route van vandaag. geniet er maar van, dan doen wij dat in het zonnige Nederland ook.

groetjes

• 13 Juni 2009 - 21:54

Jose:

Jullie hebben al weer veel gezien vandaag zeg, vindt van de foto's toch die van die vlinder wel de mooiste is net een elfje met die strepen doorlopend op het lijfje en dat hoofdje. Wens jullie morgen ook weer zo'n leuke dag. Wel met wat beter weer natuurlijk.

groetjes

• 14 Juni 2009 - 11:51

Laurin:

Hoi Cobi
    Wat een land van tegenstellingen! Grappig gebouwen in die oude stijl gespiegeld in supernieuwe flatgebouwen.
    Lekker genieten hoor, al gaat de tijd dan natuurlijk supersnel. Hier ook overigens. heb ternauwernood tijd om jullie uitgebreide verslag te lezen, maar wel leuk!
    Kun je niet een ander kleurtje nemen dan dat groen, want kennelijk heb ik iets aan mijn ogen: vind dit lastig lezen.
    Groetjes en goede reis nog verder.
    Laurin