Labor Day - Back in the U.S.A. - Reisverslag uit Port Angeles, Verenigde Staten van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu Labor Day - Back in the U.S.A. - Reisverslag uit Port Angeles, Verenigde Staten van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu

Labor Day - Back in the U.S.A.

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi en Wil

04 September 2007 | Verenigde Staten, Port Angeles

Hi Folks,

Het is bijna niet te bevatten wat we allemaal zien en meemaken. Zoveel prachtige dingen in zo'n korte tijd. Maar we genieten met volle teugen. Vanmorgen hebben we eerst even naar Nederland gebeld o.a. om Adrie even met zijn 47e verjaardag te feliciteren. Daarna zijn we vertrokken in de richting van de grens. Daar gaf een bord aan dat er een vertraging van 30 min. te verwachten was, maar dat bleek al te zijn uigelopen tot ruim een uur. Op de grens blijkt een groot park te liggen het Peace Arch Park. Midden daarin staat een grote Arch (boog) met daarop aan de Canadese kant de woorden: Brethren Dwelling together in Unity en aan de Amerikaanse zijde: Children of a Common Mother. In het midden aan de westzijde: 1814 Open One Hundred Years 1914 en aan de oostzijde: May These Gates Never Be Closed. Aan de weg stond halverwege deze boog een grenspaal. De eerste die we hier ooit zagen staan. Er waren een groot aantal families in het park zichbaar aan het genieten van hun vrije Labor Day. De grens zelf was zwaar beveiligd met veel camera's, zelfs voor onder de auto's. Wonder boven wonder mochten we na 3 vraagjes al doorrijden en waren we in de staat Washington. Daar stond deze keer ook een mooi bord Welcome in the United States of America.

Via Deception Pass rijdt je op een gegeven moment naar Whidbey Island. Deception Pass is een brug over een smalle zee-engte met een prachtig uitzicht over het water. In veel plaatsjes onderweg werd gevlagd i.v.m. Labor Day maar in Oak Harbor stond op elk beschikbare plek naast de weg een vlag. Op Whitbey Island ligt Keystone waar de ferry naar Port Townsend op het Olympic Peninsula gaat. We hoefden nog geen half uurtje te wachten voordat we de boot op konden en de overtocht duurt alles bij elkaar ook maar een half uur. Het was koud op het water maar met een kop warme thee in de hand was het wel om uit te houden en bovendien kon je ook binnen gaan zitten. Jammer dat het weer een beetje donker was, maar het was in elk geval droog vandaag.

Op het Olympic schiereiland kwamen we weer zo het een en ander tegen. O.a. deze hamburgertent die Fat Smitty's heet. Er staat wel erg veel voor de deur hé. Zou jij er gaan eten? Ook kwamen we bij een Indiaanse Art Gallery waar op de parkeerplaats o.a. dit beeld stond waar Wil bij poseert. Er hoort een hele legende bij maar daar ben ik de essentie al weer van vergeten.

Nadat we in het hotel hadden ingecheckt in Port Angeles (nee, niet Los Angeles) zijn we het dorp nog even een beetje gaan verkennen voordat we zijn gaan eten in Joshua's Restaurant. Wil heeft daar o.a. Clamp soup = mosselsoep gegeten. In de haven hebben we nog foto's gemaakt van palen vol aalscholvers. De weersverwachting voor morgen geeft 50-60% kans op regen, maar misschien valt het mee.

P.s. Anton en Lenie, wij wensen jullie vanuit Port Angeles een fijne midweek toe. Geniet ervan, want af en toe ontspannen is goed voor de mens!

• 04 September 2007 - 08:31

Jacqueline:

Hallo vakantiegangers,
    ook wij genieten dagelijks van jullie mooie foto's en leuke reisverslagen. Elke ochtend even kijken wat voor moois Cobie en Wil nu weer hebben gezien en meegemaakt. Erg leuk.
    Tot morgen en veel groetjes van
    Henk en Jacqueline.

• 04 September 2007 - 09:12

Rianne:

Goedemorgen Cobi en Wil,

Het tijdverschil is te merken, de mail komt later op de ochtend binnen, dat geeft niet.
    ik krijg momenteel de foto's niet geladen, straks nog eens proberen.
    na de plensbuien van gistermorgenvroeg is het een redelijke dag geweest. tot nu toe ook zon en droog.
    nu weer terug in de States. ik weet nu even niet wanneer jullie precies terug komen, begin volgende week of een week later.
    geniet er van, wij genieten van jullie verhalen en de foto's.
    groetjes,
    Rianne en de rest van de family

• 04 September 2007 - 11:18

Els:

Gelukkig dat het weer niet te warm is en dat jullie volop kunnen genieten.
    Ja, sommige mensen moeten wel werken op Laborday, maar dat is niet erg. JUllie zagen er bij de grens zeker erg betrouwbaar uit, dat je zo snel door mocht. Geniet verder en laat ons volop meegenieten. groetjes van uit hier

• 04 September 2007 - 13:01

Thies & Wilma:

echt mooi zeg ....een vakantie om nooi te vergeeten
    P.S. : ik heb per ongeluk mijn mail adres verwijderd om dit te ontvangen
    puffffff
    hihiihihi