Mesa Falls Marathon 2007 - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu Mesa Falls Marathon 2007 - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu

Mesa Falls Marathon 2007

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi en Wil

26 Augustus 2007 | Verenigde Staten, West Yellowstone

Howdy people,

Wat een prachtig weer vandaag (zo'n 28 gr. maar wel veel wind sinds vanmiddag) daar heeft Wil tijdens de marathon alleen maar plezier van gehad. Hij had een trui mee omdat het vannacht maar 7 gr. was en een t-shirt aan onder zijn hemdje. Dat t-shirt heeft hij op het halve marathonpunt achter in een bus gegooid en dat lag bij de finish samen met zijn trui netjes op hem te wachten.
Vanmorgen is hij dus om 04.15 opgestaan en om 04.30 uur naar de plaatselijke school gelopen waar het runners breakfast was en aansluitend busvervoer naar de start, die om 06.30 uur plaatsvond. Er werd gewoon start geroepen door iemand en de hele meute, zo'n 150 personen, ging van start. Het begon net licht te worden en het eerste lange stuk was helemaal over gravelwegen maar dan wel van die gravel met ook nog flinke stenen er tussen. Volgens Wil was dat af en toe goed uitkijken geblazen. Het was een erg zware marathon vooral omdat pas in de 2e helft nog een erg steile klim kwam en het laatste stuk een lange rechte golvende weg was vanwaar je Ashton al kilometers van te voren zag liggen. Daardoor leek het net alsof je er elk moment was maar duurde dat toch nog een hele tijd. Enfin hij is goed gefinisht in 03.32.18 en als 18e loper binnen gekomen. Hartstikke geweldig. De medaille was erg origineel; hij is nl. van hout. Later bij de prijzenceremonie bleek hij 2e te zijn geworden in zijn leeftijdscategorie (50-54 jr.) en heeft hij daarvoor nog een houten plaquette gekregen. De meesten in Ashton waagden zich niet aan het uitspreken van onze achternaam en lieten het eenvoudig maar bij Wil. Wel heel veel belangstelling waar we vandaan kwamen en wat goed dat hij de marathon zo goed had gelopen e.d.
Na de prijzenceremonie zijn we vertrokken om de Mesa Falls Scenic Byway te rijden terug richting West Yellowstone. Moet echter nog even terugkomen op de Ashton Inn. Daar hebben ze ook zo'n golfkarretje als ze hier bijna overal eentje hebben, maar deze heeft een Rolls Royceneus compleet met beeldje én RR wieldoppen! Dat was wel een fotootje waard, niet?

De Mesa Falls Scenic Byway is wat de ANWB bij ons een "landschappelijk aantrekkelijke route" noemt. Deze weg loopt bijna helemaal door velden en bossen en het eerste stuk heb je een prachtig uitzicht op de Grand Teton Range. De hoogste top: De Grand Teton is 4197 m hoog. We hebben er wel foto's van gemaakt, maar jammer genoeg was het erg heiïg en is het uitzicht op de foto niet zo scherp als in het "echt". Verder kom je langs de Lower en Upper Mesa Falls in the Henry Fork of the Snake River (een hele mond vol voor een rivier) en zijn we beide watervallen gaan bekijken. Bij de Lower Falls kun je alleen van grote hoogte de waterval bekijken vanaf een uitkijkpunt maar bij de Upper Falls kun je zowat net naast het naar beneden stortende water staan. Heel indrukwekkend. Daarna zijn we naar West Yellowstone gereden en waren we voor het eerst deze week een keer mooi op tijd (half 5 's middags) in ons hotel De Brandin Iron Inn. Wil heeft even liggen rusten terwijk ik de weblog bijwerk en nu gaan we zo meteen ergens wat eten. Tot morgen maar weer.

• 26 Augustus 2007 - 06:23

Els:

Wil , Van Harte!
    Fantastisch gedaan!!
    Goede tijd, goede binnenkomstplaats en TWEEDE, Wauw!! Bij de jonge wat meer ouderen.
    Prachtig de foto's Blijf genieten enons mee laten genieten. Heel veel liefs en groetjes els

• 26 Augustus 2007 - 06:52

Rianne:

Goedemorgen Wil,

Proficiat met de tweede plaats is je leeftijdcategorie, een mooie plaat.
    ik lees dat het starten van een marathon ook heel anders kan als je bv in eindhoven hebt.

Goedemorgen Cobi en Wil,

hebben jullie nog zoveel gedaan na de marathon van Wil?
    mooie foto's, ik vind het echt heel leuk om 'smorgens jullie berichtje te krijgen wat jullie de dag er voor gedaan hebben.

wij hebben gisteren wat in de tuin gewerkt, voor, hard nodig en we moeten nog wel een keer, maar niet vandaag.
    ook nog lekker met Evy geknuffeld.
    gistermiddag een mis van iemand die 50 jaar getrouwd was en daar 's avodns feest van en nu gewoon een beetje brak, dus vandaag een rusitg dag.

geniet van de verdere ritten en wij genieten graag met jullie mee.
    heel veel groetjes,

Rianne en de rest van de family

• 26 Augustus 2007 - 10:30

Willemien:

Knap hoor, na al zo'n hele afstand (met de auto) afgelegd te hebben ook nog met een zeer goede prestatie een marathon te lopen. Ben zeer onder de indruk.

Verder hebben jullie tot nu toe al een prachtig verhaal en schitterde foto's aan ons laten zien en zou wensen dat ik stiekum bij jullie in de auto mee had kunnen reizen.
    Maar ik blijf uitzien naar het volgende bericht, hoor :)

Groetjes, Willemien.

• 26 Augustus 2007 - 11:59

Brabjes:

Hoi Wil,
    Nou dat is om trots op te zijn hoor!
    Proficiat Wil, goed gedaan hoor en nog wel 2e in jouw leeftijdsklasse! Geweldig gewoon en wat apart dat de medaille en plaquette van hout zijn!
    Nou kom maar lekker even bij hoor, dat is, denk ik, wel nodig!
    Fred zit momenteel (bijna) in Hongarije en zal daar tot donderdag blijven.
    groetjes aan Cobi
    veel groetjes van de buren!

• 26 Augustus 2007 - 18:12

Jose:

Van harte gefeliciteerd Wil met je 2e plaats moet er niet aan denken zo vroeg
    op en dan gaan lopen puf puf. Wat een mooie watervallen weer vooral die upper mesa.
    groetjes Jose

• 26 Augustus 2007 - 19:09

Betsie:

Wil proficiat met je behaalde plaatsen in de marathon. Ook maken jullie hele leuke foto's en we hopen dat jullie er ook zelf van genieten en niet alleen voor ons het leuke reisverslag en de foto's maken. Geniet ze nog verder. Groetjes

• 26 Augustus 2007 - 21:57

Toos En Dick:

Heel leuk dat wij zo op de hoogte blijven van jullie vacantie kei leuk.
    Wi proficiat met jou 2de plaats.
    Heel veel groetjes uit boxtel ook van Henk en Tineke en Rob uit best.
    Toos en Dick