Parc natural de Mondrago, 26-09-2015 - Reisverslag uit Palma de Mallorca, Spanje van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu Parc natural de Mondrago, 26-09-2015 - Reisverslag uit Palma de Mallorca, Spanje van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu

Parc natural de Mondrago, 26-09-2015

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi en Wil

28 September 2015 | Spanje, Palma de Mallorca

’s Morgens was het zonnig met wat bewolking en ’s middags werd het circa 25 °C. Aan het eind van de middag kwamen er weer wat donkere wolken aan de hemel, zoals wel vaker de laatste dagen. Geen spatje gevallen hoor, dus niets aan de hand. Na het ontbijt ging Wil eerst een uurtje hardlopen en daarna hebben we het nog eventjes rustig aan gedaan.

’s Middags hebben we een rondrit gemaakt door het Parc natural de Mondrago. Het is een redelijk groot gebied met gecultiveerde velden, wilde olijf- en dennebomen, jeneverbesbossen, duinen en stranden en met een paar dorpjes erin. Je rijdt er over smalle weggetjes omzoomd met stapelmuurtjes, tancas genoemd, die door de boeren zonder cement op dezelfde manier worden gemaakt als eeuwen geleden. Je vindt deze stapelmuurtjes trouwens in het hele zuiden van Mallorca maar op de ene plek meer dan op de andere. Er liggen een paar strandjes in het park waaronder het Platja s’Amarador en ses Fonts de n’Alis (wordt ook wel Mondrago genoemd). Deze strandjes zijn via een pad over de rotsen met elkaar verbonden. Wij hebben eerst een kort wandelingetje naar een paar uitzichtpunten gemaakt langs de baai (Punta de ses Gatoves) en zijn daarna gaan zwemmen op s’Amarador. Heerlijk water dat warmer was dan het zwembad in Club Marthas. Het strand en de mooie omgeving gaf ons een beetje zo’n Bounty reclame gevoel. We hebben er een paar uurtjes van genoten.

’s Avonds waren we weer voor het diner bij Tony’s Bar en aansluitend op het terras van Club Marthas, samen met Clarine en Albert op hun laatste avond hier, voor de Hi Ha Horrorshow. Keileuk maar meer lachen dan horror!

• 28 September 2015 - 11:51

Jose:

Zag net pas dit verslag had hem niet in gmail gehad en kwam nu pas in hotmail. Lekker strandje zo. Die muurtjes lijken wel wat op die in ierland vindt ik. Zo nog het vlg verslag lezen.
    grtjs jose

• 28 September 2015 - 14:43

Karin:

Leuk, vandaag twee dagen om bij te lezen en mooie foto's te bekijken, die blauwe schakeringen in zo'n stukje water vind ik altijd zo mooi om te zien.
    Jullie hebben prachtig weer, hier nu ook wat mooi najaarsweer.
    Geniet nog maar fijn
    Karin