Bezoek aan Randa mislukt, 28-09-2015 - Reisverslag uit Palma de Mallorca, Spanje van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu Bezoek aan Randa mislukt, 28-09-2015 - Reisverslag uit Palma de Mallorca, Spanje van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu

Bezoek aan Randa mislukt, 28-09-2015

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi en Wil

30 September 2015 | Spanje, Palma de Mallorca

Vanochtend was het bewolkt maar dachten we toch buiten op het terras te kunnen ontbijten. Was in 1e instantie geen probleem maar ineens begon het wat te druppelen en gingen wij onder de overhang van het dak zitten. Dat kon maar een minuutje want daarna ging boven de schuif open en moesten we echt naar binnen vluchten. Een tijdje geschuild voordat we terug konden naar het appartement maar eenmaal daar kwam de zon al snel weer door. Wil ging toen een uurtje hardlopen door Cala d’Or en daarna hebben we besloten om naar een uitzichtpunt in de buurt van Llucmajor te rijden. Lunchen moesten we echter ook nog en dat hebben we vandaag op het terras van het restaurantje in Club Marthas gedaan voordat we vertrokken.

Onderweg schrokken we al van de donkere wolken die we zagen toen we naar het noorden reden en binnen 20 km zaten we midden in de onweersbuien. Toch doorgereden tot boven op die berg in Randa waar weer een paar heiligdommen staan. Het regende en hagelde onderweg echter zo hard dat het slecht rijden was en we boven op de parkeerplaats niet eens uit konden stappen. Jas of paraplu bij ons? Natuurlijk niet in Cala d’Or scheen de zon immers. Vanaf nu zitten de regencapes in mijn tas voor de zekerheid. Na dik een half uur in de auto te hebben gezeten zag het er niet naar uit dat er verbetering zou optreden en zijn we dus onverrichterzake terug gereden naar Cala d’Or. Onderweg complete rivieren over de weg waar het water naar beneden stroomde en kolken bij de putten, zo hard kwam het eruit. Wat schetst onze verbazing net voor Cala d’Or was de weg ineens weer droog en het bleek hier helemaal niet geregend te hebben of in elk geval maar een paar druppeltjes. We konden gewoon op het balkon zitten en zagen de onweersbuien boven zee hangen.

’s Avonds afgesproken met Marion en Ad in hun hotel. Eerst gingen we eten in Diferent in Cala d’Or, een aanrader van Fleur van het animatieteam. Het zat er echter bomvol en iedereen moest wat langer op het eten wachten. We konden niet op tijd in Hotel Rocador zijn voor onze afspraak, dus gebeld en Marion en Ad kwamen naar Diferent. Een heel gezellige avond gehad met ons vieren en flink zitten kletsen totdat we rond kwart voor 12 als laasten vertrokken.

• 30 September 2015 - 12:38

Jose:

Jammer zeg van dat weer wel mooie foto van de bui boven zee.

groetjes jose

• 02 Oktober 2015 - 19:45

Rianne:

jammer van de regen, hier best goed weer geweest. wel mooie foto's
    ik zie dat Wil mooi zijn ogen dicht heeft.
    wat zitten jullie te drinken?
    groetjes, rianne