Maandag 4 juni 2012: De meren van Killarney - Reisverslag uit Bunratty, Ierland van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu Maandag 4 juni 2012: De meren van Killarney - Reisverslag uit Bunratty, Ierland van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu

Maandag 4 juni 2012: De meren van Killarney

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi en Wil

04 Juni 2012 | Ierland, Bunratty

Ook vanochtend waren we al weer rond half 10 op weg naar onze volgende bestemming: Bunratty vlakbij Limerick. Het eerste stuk van de tocht ging over het stuk van The Ring of Kerry dat we gisteren hadden overgeslagen door het Gap of Dunloe te rijden, nl. het stuk met uitzicht op de meren van Killarney. Je rijdt over een 2-baanse weg waar je 100 km/uur mag rijden, maar dat feitelijk niet kunt door alle bochten en plekken waar de weg ineens een stuk smaller wordt en 2 auto's elkaar maar te nauwer nood kunnen passeren. Vandaag maakten we ook nog mee dat er ineens een tunnel was in de N71 waar echt maar 1 auto tegelijk door kan. Je kunt hier dus echt van alles tegenkomen en moet overal op voorbereid zijn. In elk geval zijn we op diverse plaatsen gestopt om van het werkelijk prachtige uitzicht te genieten. Vooral van Ladies' View was het uitzicht adembenemend. Dit uitzichtpunt dankt zijn naam aan de hofdames van Queen Victoria, die deze plek in 1861 bezochten en er verrukt over waren.
De afgelopen dagen hebben we regelmatig tussen heggen van wilde lila rododendrons doorgereden en ook vandaag was dat weer het geval. De eerste dagen reden we zo tussen gele hagen waarvan we in eerste instantie dachten dat het brem was, maar dat gaspeldoorn bleek te zijn. Bij de Ring of Kerry en the Skellig Ring waren het de hagen van wilde fuchsia's. Allemaal erg mooi.

In Killarney aangekomen misten we onze reisgids en de hele auto ondersteboven gehaald, maar hij kwam niet tevoorschijn. Dus de B&B gebeld en ja hoor, daar lag hij nog, tussen de 2 bedden in gevallen. Wij dus omgedraaid en de 33 km teruggereden om de gids op te halen. Want 1 week zonder onze Nederlandstalige reisvriend zagen we ook niet zo zitten. Verloren er wel wat tijd mee, maar we hebben vakantie en de tijd aan onszelf.

Weer terug in Killarney onze weg via Tralee vervolgd in de richting van de Shannon bij Limerick. Ergens langs de zeekant op een picknickplek geluncht en daarna weer verder. Rond half 4 kwamen we in Bunratty aan waar als eerste ons het kasteel opviel. Het schijnt nog helemaal gemeubileerd te bezichtigen te zijn, maar nadat we onze spulletjes bij de B&B hadden gedropt was het daar al te laat voor. Het sloot rond een uur of 5 en een half uurtje om rond te kijken is wel erg weinig. Wilden we iets anders gaan doen, maar de Cliffs of Moher en the Burren staan voor morgen op ons programma en verder is hier niets te doen. Bunratty is niet eens een echt dorp. Het zijn een aantal hotels, B&B's, en wat restaurantjes en 2 souvenirwinkels die rond het kasteel liggen. Je kunt aan 2 kanten het dorp uitrijden maar rijdt bij allebei weer de snelweg op. Dat schoot dus ook niet op, dus zijn we maar vroeg in de pub gaan eten en daarna terug naar de B&B gegaan.

• 05 Juni 2012 - 05:37

Marianne:

Hoi Cobi en Wil,

Mooie omgeving, al kabouters tegengekomen? eventueeel met een pot goud ?
    We hebben besloten Jens zijn verjaardag op 15 juni te vieren. hopenlijk kunnen we dan ook vieren dat hij geslaagd is. Jullie zijn dan ook weer terug dus...

Groetjes Fam. Groenen

• 05 Juni 2012 - 07:11

Aad En Carla:

Hallo Wil en Cobi,
    jullie maken wel weer een mooie rondreis wij denken door een van de mooiste landen, maar ja het weer hé. Je weet dat het kan gebeuren. Verder wensen we jullie een vele mooiste dagen toe. Groetjes Aad en Carla

• 05 Juni 2012 - 10:37

Jose:

Hoi
    wat raar had jullie verslag van zondag niet ontvangen dacht al dat het daar hetzelfde weer was als hier zondag de hele dag regen. Heb dus net 2 verslagen kunnen lezen viel daar dus wel mee met de regen gelukkig. Mooie vergezichten jammer dat je te laat was voor het kasteel.
    De markt was hier trouwens afgelast zondag vanwege het weer is al de derde keer dat hij niet doorgaat vanwege de regen.
    Groetjes