De Wörnitz, de Donau en de Lech, 20 september 2016 - Reisverslag uit Oberbechingen, Duitsland van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu De Wörnitz, de Donau en de Lech, 20 september 2016 - Reisverslag uit Oberbechingen, Duitsland van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu

De Wörnitz, de Donau en de Lech, 20 september 2016

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi en Wil

20 September 2016 | Duitsland, Oberbechingen

De lucht zat vanochtend nog helemaal dicht en het zag er grijs uit, maar één pluspunt: het was droog en het is de hele dag drooggebleven. Vanmiddag heeft het zonnetje zich heel af en toe ook nog laten zien en het werd zo’n 17°C. Nog niet om over naar huis te schrijven maar wij waren allang blij dat we zonder regenjas en paraplu naar buiten konden en iets konden gaan doen.

Om 11 uur vertrokken we om naar Donauwörth te rijden aan de Romantische Strasse natuurlijk weer. Een leuk stadje met wat bezienswaardigheden en wat leuke winkels. Auto deze keer in een parkeergarage midden in het stadscentrum geparkeerd. Was Wil niet zo voor, die parkeert liever ergens gratis maar er was nergens een plekje te vinden waar we mochten staan. Toen we na dik 2,5 uur terugkwamen moesten we € 1,-- afrekenen (dat lukt in Eindhoven of Veldhoven echt niet, haha). Donauwörth ligt op de plaats waar de Wörnitz in de Donau uitmondt. De hoofdstraat, die Reichsstrasse heet, ligt tussen het Fuggerhaus en het Rathaus en vormt de basis van de historische stadskern. Tussen alle winkeltjes vonden we een bakkerij waar we hebben geluncht. Net voordat de Wörnitz in de Donau stroomt ligt het eilandje Ried midden in de Wörnitz. Via de Rieder Tor liepen we over de brug zo het eilandje op, de plek waar de oorspronkelijke vissersnederzetting lag (het ontstaan van Donauwörth). Na een korte wandeling ben je het eilandje rond, maar het is leuk om te bekijken. Vandaar weer naar de auto en we dachten richting Harburg te gaan maar kwamen er na een aantal km achter dat we richting Rain am Lech reden omdat we maar steeds de Donau tegen bleven komen. Daar hebben we deze vakantie al meer last van gehad. Geen probleem dan maar naar Rain waar de Lech in de Donau uitkomt. Ja alweer in de Donau, kunnen wij ook niets aan doen. Onderweg nog even gestopt om een foto van de Donau te maken en daarna was Rain aan de beurt. Viel ons een beetje tegen want je kon er een kanon afschieten en de meeste bezienswaardigheden waren dicht. Buiten op een terras koffie gedronken en daarna maar terug gereden in de richting Dillingen waar we bij een grote supermarkt (Kaufland) nog wat boodschappen wilden doen. We hebben het een en ander gekocht om mee naar huis te nemen o.a. potten schorseneren. Waar we helemaal versteld van stonden was het assortiment verschillende honingsoorten die ze verkochten, daar heb ik toch maar eens een foto van gemaakt. In Nederland nog nooit zoveel bij elkaar gezien in een supermarkt.

We hebben ook maar weer hier gekookt want de Gasthof was vandaag ook dicht bij terugkomst. Gelukkig hadden we daar bij het boodschappen doen al rekening mee gehouden. Na het eten heeft Wil nog een wandeling gemaakt naar een uitzichtpunt en natuurgebied hier vlakbij en op de terugweg enpassant wat peren meegenomen. Had ie gisteren ook gedaan, toen hing de boom nog vol, nu was hij bijna leeg. Misschien hadden ze het wel gemerkt….wie zal het zeggen?

• 21 September 2016 - 00:01

Jose:

Hoi, fijn dat jullie weer wat beter weer hebben gehad, zijn weer mooie foto's hoor aparte daken hebben ze daar. En heel veel honing de bijen hebben daar flinke concurentie aan elkaar. Wel moeilijk kiezen dan he! Niet voor mij mag het helaas niet meer hebben, snik.

grtjs J