De wijn van Sir Cliff en regen (1 april 2014) - Reisverslag uit Olhos de Água, Portugal van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu De wijn van Sir Cliff en regen (1 april 2014) - Reisverslag uit Olhos de Água, Portugal van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu

De wijn van Sir Cliff en regen (1 april 2014)

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi en Wil

01 April 2014 | Portugal, Olhos de Água

Om 8 uur wakker waarna Wil rond kwart over 8 naar het strand vertrok. Bij terugkomst bleek hij zijn voorraad sepia aanzienlijk aangevuld te hebben en nogal wat foto's te hebben gemaakt van diverse vogels. Daarna ontbeten en een beetje aangerommeld totdat ze het appartement kwamen schoonmaken. Toen zijn we vertrokken om bij Caffé Creme aan de rand van Olhos de Agua te gaan lunchen met een broodje tonijn. Het was nog droog maar weer buiten zaten er al een paar spetters op de voorruit van de auto en jawel hoor, we reden nog maar net of de sluizen boven werden weer opengezet. Aangezien de lucht nogal grijs was en de kans op regen voor vandaag 85% terwijl de kans op zon maar 5% was, wisten we al dat het niet meer zou ophouden. Programma moest dus worden aangepast want wat doe je op een bestemming waar alles op de zon is gericht als het onverhoopt regent? Ja, daar hadden wij ook niet zo bij stil gestaan toen we deze reis boekten. Goede raad is duur maar gisteren hadden we bij Guia een overdekt winkelcentrum gezien. Ok dan eerst maar eens daar naar toe. Een prachtig winkelcentrum, genaamd AlgarveShopping, maar toen ik een foto maakte werd ik door de bewaking op mijn schouder getikt dat er daar geen foto's gemaakt mochten worden. Stond inderdaad op een klein bordje naast de ingang zagen we later. Dat hebben we nog nooit eerder meegemaakt. Meestal mag dat echt wel op zulke plaatsen. In elk geval heb ik er 2 van, zodat jullie er ook wat van kunnen zien. In de bijbehorende supermarkt hadden ze een hele grote visafdeling met heel veel Bacalhau (stokvis) in de aanbieding en daar had ik ook al een foto van gemaakt omdat we dat thuis zo nooit tegenkomen. Nadat we uitgekeken waren in AlgarveShopping zijn we op zoek gegaan naar de Adego do Cantor (wijnkelder van de zanger). Eerst naar het centrum van Guia gereden waar we op een groot bord zagen dat die Adega direct achter het winkelcentrum moest liggen en jawel hoor toen we terugreden vonden we het meteen.
De Adego do Cantor is de wijngaard van Sir Cliff Richard en zijn partners op het landgoed Quinta do Miradouro. Volgens onze informatie was de wijngaard van maandag t/m vrijdag geopend van 10 tot 1 en van 2 tot 5. Waren ze er alleen vergeten bij te zetten dat het echter alleen op afspraak was; ja dat zagen we pas op het bord bij de ingang. Het grote hek was dicht en je kon er echt niet in. Jammer voor ons hé maar de wijn is ook gewoon hier in Olhos in het souvenirwinkeltje te koop. Kunnen toch geen fles in de koffer mee terugnemen. Stel je voor dat die kapot gaat onderweg....
Enfin de volgende bestemming was Albufeira. In de stromende regen rondgekeken bij het Praia dos Pescadores en de oude stad en toen we behoorlijk nat waren geworden bij de Costa een grote koffie gedronken om weer een beetje op temperatuur te komen. Op de terugweg naar de auto besloten om onderweg maar weer wat boodschappen te doen omdat we allebei geen zin hadden om vanavond weer de deur uit te moeten om uit eten te gaan met dit weer. We blijven lekker binnen en kijken wel naar BVN!

• 02 April 2014 - 01:18

Jose:

Its raining cats and dogs het is toch erg he iedere dag zoveel regen, erg jammer voor je vakantie en dan nog wat dingen dicht ook. Maar het eten en drinken is in ieder geval goed zo te zien grote broodjes en grote latte. Leuk winkelcentrum raar dat je daar geen foto's mag maken zag er wel mooi uit apart.
    Hopen maar dat je nog wat mooie dagen krijgt vanaf nu.
    groetjes jose

• 02 April 2014 - 07:18

Fam.Dijkhuizen:

Goeie morgen,allereerst Wil hartelijk gefeliciteerd mer je verjaardag.
    Ik hoop dat jullie vandaag een zonnige dag krijgen.
    Maar ondanks het weer zien de foto's er toch geweldig uit.
    Geniet er nog lekker van,doen wij dat hier ook.

Groetjes van ons

• 02 April 2014 - 08:23

Karin:

Oh oh wat jammer van die regen, maar die grote koffie maakt vast alles goed. Wil van harte gefeliciteerd met je verjaardag en een fijne dag samen.

Ik hoop dat er nog een paar mooie dagen voor jullie in het vat zitten.
    Groetjes

• 02 April 2014 - 08:35

Henk En Jacqueline :

Goedemorgen Jarige Job en Cobi,

Wil, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Wij wensen jullie nog fijne dagen met veel zonneschijn.

Cobi, het zijn wederom leuke reisverslagen. Je had echt schrijfster moeten worden haha.

Tot binnenkort en groetjes van Jacqueline en Henk

• 02 April 2014 - 08:59

Henk Vesters:

Wil van harte gefeliciteerd met je verjaardag en pak er samen maar enkele lekkere borrels op.
    Prettige vakantie nog !!! Groetjes uit een zonnig Boekel.

• 02 April 2014 - 11:09

Sonja:

Wil van harte proficiat! Is weer eens wat anders om in Portugal je verjaardag te vieren. Alleen dat weer.... ja, wie had dat nou gedacht. Maar zo te zien blijft er nog genoeg over om van te genieten. We duimen in elk geval dat jullie ook nog een paar zonnige dagen tegemoet gaan. In elk geval nog een heel fijne vakantie toegewenst!
    Groetjes, Jean en Sonja

• 02 April 2014 - 11:11

Mary:

Goede morgen,

Wil van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag, geniet ervan en nog een hele fijne vakantie voor jou en Cobi

• 02 April 2014 - 22:25

Tiny En Annie:

Wil van harte gefeliciteerd met je verjaardag
    We hopen dat je een rustige dag had
    En we wensen jullie nog een fijne vakantie
    Groetjes uit Best