Como Stad - Reisverslag uit Gravedona, Italië van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu Como Stad - Reisverslag uit Gravedona, Italië van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu

Como Stad

Blijf op de hoogte en volg Cobi en Wil

20 September 2012 | Italië, Gravedona

Voor het eerst in een paar dagen weer op het balkon ontbeten omdat het zulk heerlijk weer was. De zon was al vroeg aan de warme kant en terwijl Wil ging mountainbiken heb ik dan ook de hele ochtend heerlijk in het zonnetje op het balkon gezeten.

Na een vroege lunch naar de stad Como gereden aan de zuidwestpunt van het meer, zeg maar de onderkant van de linkerpoot. Ruim een uur over gedaan. Het eerste stuk valt door de vele tunnels wel mee maar dan komt er een stuk dat je door elk dorpje rijdt en de weg af en toe akelig smal is. Wel een mooie weg omdat je bijna de hele tijd een mooi uitzicht op het meer hebt. De passagier dan hé; de chauffeur moet tenslotte op de weg letten. Opvallend was dat naarmate we meer in de buurt van Como kwamen, de bergen steeds beboster werden en er praktisch geen dorpjes meer hoger in de bergen liggen zoals in de buurt van Gravedona. In Como eerst neergestreken op een terrasje voor een kopje koffie en daarna de stad gaan verkennen. Het is een gezellige stad met veel oude gebouwen (zoals bijna overal hier). Ook zijn er veel winkels waarbij het Wil opviel dat er weinig in de etalage hing/stond (meestal mode- of lederwarenwinkels) en er ook in de winkels zelf niet heel veel koopwaar te zien was. Ja, da's een bepaald soort “design”winkel waar wij zo snel niet komen. Wel veel mooie dingen zien hangen....maar maatje nul. Niks voor mij. De Duomo (dom) van Como bekeken omdat we er toch steeds bij uitkwamen. De bouw duurde van de 14e tot de 18e eeuw en binnen hangen een aantal oude Vlaamse wandtapijten. Het is een mooie kerk met veel kunstwerken erin. Ook een kijkje genomen bij het meer en de rondvaartboten maar de meeste bleken allemaal gereserveerd te zijn voor groepen toeristen met gids. We hadden onze auto geparkeerd op een parkeerplaats in de buurt van het station en zijn via het centrum op ons gemak teruggelopen, waarbij we onderweg nog op een terrasje thee hebben gedronken. De prijs van parkeren viel heel erg mee voor ongeveer 4 uur betaalden we € 4,--.

De terugweg verliep veel sneller dan de heenweg. De stad in was het veel drukker dan de stad uit. Besloten om in La Fattoria in Brenzio te gaan eten zodat Wil dan een wijntje kon drinken. Na een salade had ik voor een pasta gekozen en Wil voor een pizza calzone (zo'n dubbel geklapte). Er was niets te doen in het restaurantje, wij waren de enige gasten op dat moment. Met een coupe tiramisu na heerlijk gegeten. De auto stond al bij La Sorgente dus op ons gemak teruggelopen naar het appartement. Wel met m'n spijkerjack aan want de temperatuur was toen we er heen gingen al gezakt tot 18ºC, dus een uurtje later zal het wel weer wat minder zijn geweest. Het is een heel heldere nacht en er zijn veel sterren te zien. Hopelijk wordt het morgen op onze laatste hele dag hier ook weer zulk prachtig weer. Wordt vervolgd!

• 21 September 2012 - 03:18

Karin:

Geniet van jullie laatste dag. Het mooie weer is jullie gegund want thuis gaat waarschijnlijk de kachel aan. Alvast een hele fijne thuisreis.

• 21 September 2012 - 04:42

Rianne:

mooie handen,

heb je die ook zonder mensen er op?
    ik zou die dan wel willen hebben.
    geniet van de laatste dag.
    wij gaan vanavond zingen op het stadhuisplein in Eindhoven.
    van tevoren eten met Hetty en Mathieu, tapas.
    morgen klussen op zolder bij Marieke, laminaat leggen, bas en Kees doen dat en ik ben van de handen spanddiensten.
    fijne dag, groetjes, Kees en Rianne

• 21 September 2012 - 08:41

Betsie:

geniet nog van de dag en een hele goede reis naar huis op zaterdag.

groetjes betsie

• 21 September 2012 - 08:41

Betsie:

geniet nog van de dag en een hele goede reis naar huis op zaterdag.

groetjes betsie

• 21 September 2012 - 12:11

Jose:

Ciao

Zag er weer mooi uit als ik jullie was zou ik non ritorna pui hoor. Vindt die fontein wel mooi en die handen zijn ook leuk. Die etalage poppen zijn dezelfde als die ze in de shopaholic film hadden zie ze zo al beginnen te roepen. Moeten ze wel een maatje meer hebben dat is eigenlijk wel raar een land met allemaal zo'n lekker eten maar alleen van die kleine maatjes. Geef je wel niet zoveel daaraan uit dat scheelt weer.
    Nog een fijne snik snik laatste dag. Ik ben vandaag ook lekker vrij heerlijk ff geen bonnen 4 dagen lang ga zo naar nijmegen shoppen.
    Grtjs jose