70 Jaar Circuit des Remparts en Semi-Marathon - Reisverslag uit Le Lindois, Frankrijk van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu 70 Jaar Circuit des Remparts en Semi-Marathon - Reisverslag uit Le Lindois, Frankrijk van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu

70 Jaar Circuit des Remparts en Semi-Marathon

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi en Wil

21 September 2009 | Frankrijk, Le Lindois

Rijden Cognac binnen en het eerste dat we zien is een bord dat verwijst naar de McPlek zoals McDonalds ook wel eens wordt genoemd. Wederom een vestiging met wifi zodat we jullie weer op de hoogte kunnen stellen van onze ervaringen de afgelopen dagen. Vanmorgen was het erg mistig maar gelukkig wel droog. Nu we in Cognac zijn begint de zon lekker door te komen, dus hopelijk volgt nog een zonnige middag. Wie weet wat we vanmiddag nog meer gaan doen....wordt vervolgd.

Het centrum van Angoulême bleek afgelopen zaterdag een waar Walhalla voor de autoliefhebber te zijn nadat we bij de McDonalds vertrokken waren. Het Circuit des Remparts, een stratencircuit midden in het centrum van Angoulême, bleek 70 jaar te bestaan en daarom stonden op veel plekken diverse oude auto's, raceauto's en hele dure auto's tentoongesteld. We hebben genoten van de vele auto's die we hebben gezien van een prototype van de eerste lelijke eend uit 1939, nog compleet met slinger en maar één koplamp, tot een super de luxe Ferrari die we voorbij zagen komen. Veel eigenaars showden ook hun auto's door rondjes door het centrum te rijden. Sommige van die oude auto's maken ontzettend veel lawaai want van een demper op de uitlaat hadden ze toentertijd nog nooit gehoord. Toen we zo'n beetje genoeg hadden gezien begon het weer te regenen. Geen jas aan dus maar thee gaan drinken in een cafeetje, konden we gelijk even schuilen. Op de terugweg naar de parkeergarage kwamen we ook nog een chocolade racewagen tegen in de etalage van een chocolatier. Dat sprak de Marsman in Wil wel aan natuurlijk. Op de terugweg zijn we in Montbron bij Pizzeria Toscane (waar kennen we die naam van???) heerlijk gaan eten. Ze hebben er nl. hele lekkere tiramisu. Weten jullie meteen wat wij als toetje hebben genomen.

Op zondagochtend moesten we vroeg uit de veren want Wil moest voor half 10 inschrijven voor de halve marathon die ze hier in Frankrijk semi-marathon noemen, en daarvoor ook nog naar Chasseneuil rijden, zo'n 20 min. verderop. Gelukkig wisten we al precies waar de inschrijving was. Ze moesten nog wel even navraag doen m.b.t. het KNAU pasje nl. of dat wel gelijk was aan dat van de FFA (de Franse KNAU zeg maar) maar dat werd even later toch gewoon geaccepteerd. Wil begon zo om 10 uur 's morgens aan zijn 2e internationale wedstrijd in één week. Hij liep deze halve marathon in 1.41.04 en was daar heel tevreden over. Zijn commentaar: “Deze halve marathon met al dit klimmen, dalen en vals plat was zwaarder dan de hele marathon vorige week.” Bij het inleveren van zijn startnummer kreeg hij weer eens een t-shirt. Die heeft hij nog niet genoeg in de kast liggen.
De hele zondag hebben we last gehad van regenbuien die kwamen en gingen maar je kon je jas en paraplu maar beter in de buurt houden want elk moment kon er weer een bui losbarsten. 's Middags zijn we eerst naar Vitrac gereden, een pittoresk dorpje. Dat heb je snel bekeken omdat het zo klein is. Wil was daar 's morgens met de marathon al 2x doorheen gelopen. Verder zijn we naar Confolens geweest. In Confolens zijn o.a. een Middeleeuwse brug: de Pont-Vieux over de Vienne, donjon, en de Porte de la Salle, een poort met oud gerechtsgebouw bewaard gebleven. Jammer genoeg begon het tijdens onze wandeling in Confolens weer te regenen hoewel er het gek genoeg 21°C was, 3° meer dan in Le Lindois terwijl het er toch maar een km of 30 vandaan ligt.

• 21 September 2009 - 12:24

Aad En Carla:

Hallo Wil en Cobi, zijn jullie weer op de terug reis, nou goede reis dan en heelhuids thuis komen. En met dat hardlopen van de Marsman is niets mis mee, een gemiddelde van 15,3 km per uur voor een oude stoemper is niet verkeerd( met eerbied neer geschreven ), knap hoor Wil.Verder zijn jullie leker actief bezig geweest meest dingen te bezoeken, allemaal leuke plaatsjes. Verder veel plezier nog onderweg weg of overnachtings plek. Groetjes van ons Aad en Carla

• 21 September 2009 - 13:54

Jose:

Heb altijd gedacht dat marsmannetjes groen waren maar dat is dus blijkbaar niet zo. Heb net het vorige veslag ook gelezen en het filmpje met de honden zitten bekijken wel grappig die honden in die boot. En die rust die je daar hebt je hoort alleen maar die eenden fijn hoor. Leuk ook dat het net trof met dat 70jarige bestaan met die oude auto's. Die marsman die heeft trouwens wel wat in zijn mars man dat hij weer de moed had om weer zo'n afstand vlak erna te lopen een hele prestatie weer. Jammer dat jullie daar zoveel regen hebben.
    Ben net terug van de elffair heb heel goed verkocht de rest hoor je nog wel een keer.

groetjes Jose

• 21 September 2009 - 16:56

Yvette:

Hey leuk weer wat van jullie te horen! Gelukkig gaat alles goed, geniet nog lekker van de laatste week!

• 24 September 2009 - 02:47

Rianne:

Goedemorgen Cobi en Wil,

wij genieten nog na van vrijdag, maar zijn ook weer met gewone dingen bezig. papa gaat niet zo als wij zouden willen. hij geeft de moed op, lijkt het wel.
    vanmiddag MDO overleg, mama en ik mogen er bij zitten, of we wat mogen zeggen weet ik niet,. heb wel een paar dingen die ik wil weten, vragen etc.
    verdr gaat het hier zijn gangentje.
    geniet van de laatste dagen, groetjes, Rianne