Strand, zand en wind - Reisverslag uit Brussel, België van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu Strand, zand en wind - Reisverslag uit Brussel, België van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu

Strand, zand en wind

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi en Wil

12 September 2009 | België, Brussel

Vanochtend hebben we de hele ochtend gespendeerd aan het lezen van de zaterdag editie van De Telegraaf. Daar heb je echt wel enkele uren voor nodig. Na de lunch zijn we in de Vismijn (visafslag) Wil z'n startnummer voor de marathon van morgen gaan ophalen. Daarna zijn we naar het strand van Westende gegaan waar we de Caterpillar 5 bis tegenkwamen. Een kunstwerk dat volgens het bijbehorende bord allures van een kathedraal heeft nl. grillige vormen van verfijnd stalen kantwerk met gotische motieven. Het is bedoeld als een hommage aan de waterbouwers die de zeewering realiseren. Aansluitend hebben we een strandwandeling gemaakt op de heenweg met wind tegen wat niet erg opschoot maar terug met de wind in de rug.....dat ging snel. Van Westende zijn we naar Nieuwpoort Bad gereden waar we eerst thee hebben gedronken bij Captain Nemo en aansluitend een wandeling van een km of 5 hebben gemaakt over het wandelpad langs de Havengeul van de Ijzer richting zee. Aan de monding van de Ijzer staat een beeld dat Godin van de Wind heet. Met zoveel wind als de laatste dagen staat het daar zeer zeker op de goede plek. Vanaf de zeewering kun je dan nog een paar 100 m het staketsel oplopen (een soort pier) wat we natuurlijk ook hebben gedaan. Het is mooi wandelen aan het water met veel langs varende plezierboten op hun weg naar de grootste jachthaven van Noord Europa. En heb je genoeg van het water dan ga je gewoon terug via het Mauritspark waar je en passant ook nog een aantal modeltuinen kunt bekijken. We hebben de dag verder besloten in Friterie Patrik, een soort modern friteskot, waar Wil een spaghetti bolognaise heeft genomen met het oog op de dag van morgen en ik het maar bij een hamburger met frites heb gehouden.

• 12 September 2009 - 20:56

Betsie:

hoi Wil, veel sucses met je marathon morgen Ik hoor wel hoe het is gegaan.
    Cobi is die carterpilar niet net gekantklost??
    groetjes

• 12 September 2009 - 22:10

Annie:

Hoi Cobi en Wil
    Fijn dat alles goed gaat met jullie
    Wil zet hem op voor morgen
    En nog een fijne vakantie
    Groetjes van ons

• 13 September 2009 - 05:37

Rianne:

Goedemorgen Cobi en Wil,

wij zijn ook erg content met de belgische kust, hebben er van de zomer ook 2 weken aan door gebracht.
    ook de De Haan is een leuk plaatsje om te vertoeven. Nieuwpoort bad heb ik goede en slechte herinneringen aan. zijn we vroeger met ons thuis op vakantie geweest, liep ik door de ruit van het appartement het balkom op, was niet te zien dat er een ruit was, door de zon. ik had alleen maar een schrammetje op mijn vinger. het had ook heel anders af kunnen lopen. Succes met de marathon wil. Wat ga jij doen Cobi?
    een fijne dag, groetjes, Rianne, marieke die al aan het werk is en kees, maar die slaapt nog als een os.

• 13 September 2009 - 06:13

Els:

Wil, Heel Veel sScces!
    Cobi jij binnenkort ook de (halve) marathon?
    Geniet, mooie foto's.
    Loop ze!

• 13 September 2009 - 18:19

Mary:

Hoi Cobi en Wil,

Ben het niet met je eens dat je enkele uren nodig hebt om de telegraaf van zaterdag te lezen, hebben hem in Kos ook gekocht en had hem in een half uurtje uit.
    Zijn nu weer thuis.
    Heben een hele fijne vakantie gehad maar dat hoor je wel als jij er ook weer bent.

Groetjes Mary