Boston Beantown - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu Boston Beantown - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu

Boston Beantown

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi en Wil

12 Juni 2009 | Verenigde Staten, Boston

De reis is vandaag heel voorspoedig verlopen. Jack zette ons vanmorgen ruim een kwartier voordat de trein vertrok af bij het station in Best. De treinreis verliep dan ook zonder problemen en om kwart over 10 waren we keurig op tijd op Schiphol. Inchecken was echter een ander verhaal; de apparatuur daarvoor deed het niet goed waardoor iedereen weer bij een andere balie in een lange rij moest aansluiten. Maar met 3 uur wachttijd voor de boeg is dat ook niet zo erg. Gisteravond hadden we ook al problemen met on-line inchecken op de site van KLM en dat bleek nu dus eens niet aan ons te liggen maar aan het KLM systeem. Na inchecken en de douanecontrole hebben we op ons gemak een broodje gegeten en wat gedronken. Even na half 1 konden we aan boord en tegen half 2 gingen we de lucht in voor een vlucht van 5543 km. Even voor 3 uur (Boston time) landde het vliegtuig op Logan International Airport. We zaten op de op een na achterste rij in het vliegtuig dus duurde het wel even voordat we eruit konden. Daarna naar de douanecontrole compleet met het maken van een foto en vingerafdrukken van alle vingers en duimen van beide handen. Deze keer troffen we eens een aardige douanebeambte die ons zelfs vroeg wat duim en links en rechts in het Nederlands was en het zelfs nog probeerde na te zeggen. Bij de baggageclaim lagen onze koffers al rond te draaien op de band en vandaar naar de uitgang was een fluitje van één cent; net een uurtje na de landing stonden we buiten. Met een shuttlebusje naar het hotel gegaan dat dus ondertussen van naam is veranderd. Geboekt als Jurys Inn heet het nu The Back Bay Hotel. Prachtige kamer op de 6e verdieping (Goede keus Maartje; echt een aanrader!). Heel even uitgerust en Yvette een smsje gestuurd dat we heelhuids waren gearriveerd. Rond 5 uur de benenwagen genomen en richting de Freedom Trail gelopen. Via Boston Common, een prachtig park, op de Freedom Trail terecht gekomen en die gevolgd tot Faneuil Hall waar we de Go Boston cards op gingen halen. Het was nog een hele toer om het kantoortje te vinden waar we moesten zijn, maar na hulp van een paar aardige Amerikanen lukte het toch nog. Gegeten hebben we in het Hard Rock café al ging het er bij mij niet helemaal meer in. Ondertussen was het in Nederland al 1 uur 's nachts en mijn lichaam is nog niet helemaal gewend aan het tijdsverschil en wilde klaarblijkelijk midden in de nacht niet teveel eten. Wil had er minder moeite mee en at ook het restant van mijn cheeseburger en frietjes op. Daarna zijn we weer terug richting hotel gelopen met onderweg een paar stops in winkels. De eerste souvenirs zijn al binnen waaronder een stuk of 5 M&M poppetjes voor in de kerstboom. Ja hoor, we kwamen weer zo'n kerstwinkel tegen waar we persé even binnen moesten kijken en waar je echt niet wegkomt zonder iets te kopen. Er hangen zoveel mooie, bijzondere en aparte dingen maar ook veel ontzettend dure. Rond 9 uur waren we helemaal moe weer terug op onze kamer. Even proberen te ontspannen en dan vroeg naar bed. Morgen weer een nieuwe dag om Boston te ontdekken.

P.s. Verzoekje van Yvette: Vanaf maandagavond 15 juni is zij weer thuis van haar vakantie in Duitsland. Wie voelt zich geroepen het arme kind te voederen? Afspraken graag via haar e-mail of gsm. Alvast bedankt namens de feestcommissie.

• 12 Juni 2009 - 05:33

Rianne:

ik zie dat ik de eerste ben.
    nu al kerstspullen in de winkels, nou aj als ik ze tegen zou komen zou ik ook kijken en denk ik ook wel wat kopen.
    hier is behoorlijk pet weer geweeest, ben zelfs met de auto naar het ziekenhuis geweest, meer mensen hadden dat idee, dus ik stond ongeveer bij de snelweg met de auto, maar nat zijn we niet geworden.
    ik hoop dat jullie goed geslapen hebben, (als ik dit schrijf zijn julie nog lekker aan het slapen) ikg a zo boodschappen doen en andere dingen die moeten gebeuren. vanmiddag naar het ziekenhuis en vanavodn naar Guus, ik kan me ergere dingen voorstellen om het weekend mee te beginen.
    een fijne dag, groetjes Rianne

• 12 Juni 2009 - 06:09

Fam Vd Velden:

Wij zullen dat arme kind van jullie wel wat te eten geven.
    fijne vakantie groetjes uit oerle

• 12 Juni 2009 - 06:34

Jack En Els:

Goedemorgen!
    Fijn dat de reis zo voorspoedig verlopen is.
    Hoop dat jullie ook van een eerste goede nachtrust hebt kunnen genieten. Mis nog een foto van het uitzicht uit het hotel.
    Heb je de stokjes trouwens bij je? Of gaat het zo ook?
    Geniet !

• 12 Juni 2009 - 08:26

Aad&Carla Versloot:

Hallo Wil en Cobi, fijn dat de reis goed is verlopen, en dat jullie een goed hotel hebben want dat is toch belangrijk, weten wij uit ervaring, om van de vermoeienissen bij te komen. Maar even,wat jullie daar eten valt wel onder snelle hap en nicht echt gezond voor de Sportman Wil haha, en Cobi wij denken maar ach! Verder een goede reis en tot schrijfs

• 12 Juni 2009 - 12:24

Jose:

Fijn dat alles goed is verlopen met de vlucht enzo. Was verrast dat er zo vlug al een verslag was. Leuk, die eerste foto's meteen al bekeken natuurlijk. Leuk die kerstwinkel ook. Ben benieuwd wat er nog allemaal komen gaat.

groetjes Jose

• 12 Juni 2009 - 12:49

Yvet:

Super dat alles goed gaat!
    We spreken elkaar na dit weekend wel weer. Vanavond naar depeche mode _0_.

• 12 Juni 2009 - 16:31

Annie En Tiny:

Fijn dat de reis goed is gegaan.
    En al wat voor de kerst gekocht groot gelijk.
    En nog een goede vakantie.
    Groetjes Tiny en Annie

• 12 Juni 2009 - 16:59

Familie Fiers:

Hallo Cobi en Wil,

fijn heelhuids op de plaats van bestemming. Geniet van deze welverdiende vakantie.
    Groetjes en we blijven zo op de hoogte.

(Wil: de vloer ligt erin!)

• 12 Juni 2009 - 17:40

Marianne Groenen:

Hoi Cobi en Wil,

De watrplas overgestoken en nu kan het beginnen.

Veel Plezier

Groetjes van ons allemaal

• 12 Juni 2009 - 17:47

Henny:

Hoi Coby en Wil fijn dat jullie goed zijn aangekomen je hebt al weer mooie foto s gemaakt veel plezier en lieve groet Henny

• 13 Juni 2009 - 11:23

Henk Tineke En Rob:

Hoi vakantie gangers,fijn dat de reis goed is gegaan.
    En Wil nog moeilijk om geen m&ms te kopen.Grapje natuurlijk,zag dat Rianne naar Guusje is geweest,Wij dus ook,geweldig.En vrijdagmorgen ook Maxima gezien,tjonge mijn dag kon niet kapot.Jullie hebben al leuke foto's gemaakt,fijn dat je het op deze manier toch kunt volgen.O ja als Yvette wil mag ze gerust bij ons komen eten is gezellig,bel me maar,dan komt het helemaal goed.Nog veel plezier daar,en tot horens

Groetjes De Dijkies

• 13 Juni 2009 - 11:34

Ria:

Je bent er alweer op tijd bij met een verslag. Leuke dingen in die kerstwinkel,het zag er op de foto heel uitnodigend uit.Wil voelde zich er zeker goed thuis al dat marsspul.Nog veel plezier in dat verre Boston. en de groetjes