Purperkoet en Fiesa 2016, 02-06-2016 - Reisverslag uit Albufeira, Portugal van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu Purperkoet en Fiesa 2016, 02-06-2016 - Reisverslag uit Albufeira, Portugal van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu

Purperkoet en Fiesa 2016, 02-06-2016

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi en Wil

04 Juni 2016 | Portugal, Albufeira

Op 2 juni was de wifi in Clube Albufeira zo slecht dat ik onderstaand verhaaltje niet kon uploaden, dus nu dan maar vanaf thuis:

Voor de verandering vanmorgen al rond half 11 vertrokken in de richting van Faro. Wil wilde toch graag nog een poging wagen om de Purperkoet beter op de foto te krijgen dan vorige keer dat we hier waren. Dat kan in een stukje van het Ria Formosa vlakbij het vliegveld van Faro. Onderweg gestopt bij een Pastellaria voor koffie met (Ria!) Pastel de nata, hoewel niet de eerste van deze week hoor, omdat ze zo lekker zijn. Ook broodjes tonijn gekocht voor de lunch. Er stonden toch wel hele mooie taartjes in de vitrine, kleine kunstwerkjes. Die hebben we echter mooi laten staan. Kun je immers met die warmte toch niet goed houden in de auto….op de foto wel. Aangekomen in het natuurgebied via de Ludo boerderij over het pad tussen de zoutpannen door naar het pad waar we wisten dat we konden parkeren. Ondertussen was de temperatuur toch weer opgelopen tot 28 à 29°C en dan is het zwaar lopen in de volle zon; voor mij tenminste want Wil heeft er veel minder last van. Gelukkig stonden er af en toe bomen voor wat zeer welkome schaduw. Enfin aangekomen bij de vijvers aan de rand van de golfbanen vond Wil al snel de Purperkoet en ook de vrij zeldzame Woudaap, een kleine reigersoort. Foto’s volgen na thuiskomst waarschijnlijk nog wel. Hij was er blij mee. Nadat ik een tijdje op een bankje in de schaduw had gezeten en Wil genoeg foto’s had gemaakt zijn we weer terug gewandeld naar de auto en hebben onderweg ergens onze broodjes opgegeten.

Eigenlijk hadden we gepland om hierna nog de bergen in te rijden naar het hoogste punt van de Algarve, maar omdat het ondertussen al 15.00 uur geweest was, wisten we ook dat we dat qua afstand niet meer gingen halen. Dus plannen aangepast en terug naar Albufeira. Een uurtje rustig aan gedaan en voor zover mogelijk de koffer vast ingepakt voor morgen. Om 18.30 uur naar Albufeira en weer lekker sushi wezen eten bij Happy Sumo. Er waren nu wat meer gasten dan vorige keer en daardoor duurde het wat langer. Hadden wij niet helemaal op gerekend omdat we nog naar Fiesa wilden. Fiesa 2016 is een jaarlijks terugkerend zandkastelenfestival in Pêra, zo’n 20 minuten rijden van Albufeira. Het thema voor dit jaar is muziek in al zijn scharkeringen en vandaag was het de eerste dag dat het festival tot 22.00 uur open was en alles verlicht zou zijn. Ze geven aan dat ze het grootste zandkastelenfestival ter wereld zijn met een oppervlakte van 15.000 m² en het moet worden gezegd het is echt een groot terrein. We waren er net toen de zon onderging even voor 21.00 uur en hebben moeite moeten doen om alles te kunnen bekijken. Jammer is wel dat je de details in het donker wat minder goed ziet. Eigenlijk hadden we er rond 20.00 uur willen zijn zodat we ze ook nog bij daglicht hadden kunnen bewonderen. Maar met alle gekleurde lichten was het ook mooi hoor. We hebben er dan ook geen spijt van.

Morgenochtend moeten we weer om 05.45 uur opstaan en rond 07.15 uur de auto inleveren, rond -7.30 uur hopelijk ergens op de luchthaven en dan vliegen om 09.40 uur. Zal allemaal wel goed komen. Tot thuis dan maar weer allemaal.

• 05 Juni 2016 - 00:35

Jose:

Mooi hoor die verlichte zandfiguren moeten ze hier in oss ook maar eens doen.

• 05 Juni 2016 - 09:10

Karin:

Ik miste je verhaaltje al. Die zandsculpturen zijn ware kunstwerken zeker met die verlichting erbij erg mooi. . Wat is jullie vakantie voorbij gevlogen.