Vertrek naar Mallorca, 21-09-2015 - Reisverslag uit Palma de Mallorca, Spanje van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu Vertrek naar Mallorca, 21-09-2015 - Reisverslag uit Palma de Mallorca, Spanje van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu

Vertrek naar Mallorca, 21-09-2015

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi en Wil

22 September 2015 | Spanje, Palma de Mallorca

Om 04.00 uur opgestaan omdat we om 05.00 uur naar Eindhoven Airport moesten om de vlucht van 07.00 uur met Transavia naar Palma de Mallorca te kunnen halen. Dat viel uiteraard alles behalve mee want ik ben nu eenmaal niet zo’n vroege vogel (Wil heeft er beduidend minder moeite mee). Maar het lukte allemaal en rond kwart over 5 zette Yvette ons af bij de ingang. Het inchecken en de veiligheidscontrole waren ook zo gepiept zodat we al voor 6 uur aan de koffie zaten. Zo vroeg was het al behoorlijk druk op Eindhoven Airport en achteraf is dat niet verwonderlijk als je ziet dat er direct na 07.00 uur om de 5 minuten een aantal vliegtuigen vertrekken naar verschillende vakantiebestemmingen.

Na een vlucht van 2 uur en een paar minuten landden we even na 9 uur op Palma de Mallorca Airport. Wat een groot vliegveld, het lijkt Schiphol wel zo groot en druk, niet normaal. Er schijnen elke dag 540 vliegtuigen te landen: een vliegtuig per elke 2,6 minuten. De koffers van de bagageband halen dat ging nog wel maar de rijen voor de autoverhuurkantoren die vielen alles behalve mee. We hebben zowat 1,5 uur staan wachten voordat we met ons autootje: een witte Mitsubishi Space Star naar Cala d’Or konden vertrekken. Cala d’Or ligt aan de zuidoost kant van Mallorca en we deden er dankzij Tommie zo’n 50 min. over om bij Club Marthas te komen. Onze kamer was nog niet klaar zodat we om de hoek zijn gaan lunchen. Daar is zo’n toeristisch straatje met alleen maar restaurantjes, barretjes en winkeltjes waar ook nog eens alle menukaarten in 4 talen aangegeven staan, inclusief Nederlands natuurlijk. We moeten toegeven dat het hier wel heel erg toeristisch is.

In elk geval was na de lunch onze kamer klaar in gebouw nr. 4 op de 3e verdieping: een kleine studio met een badkamer, klein keukentje maar redelijk groot balkon aan de zonzijde én met aan 2 kanten uitzicht op zee in de verte. Nadat we alles hadden uitgepakt zoals de Spanjaarden een uurtje siësta gehouden en daarna boodschappen gaan doen: vooral water, fris en wat bier en wijn. De inwendige mens moet uiteraard niet worden vergeten. Met een omweg weer terug naar Cala d’Or en daarna op zoek naar een restaurant voor het “diner”. Toen we daarna terugkwamen in het hotel werden we aangesproken door een stel uit Sind Oedenrode, waarvan de man wil kent van Mars. Gezellig staan kletsen waarna we om kwart over 10 gezamenlijk op het terras naar de show “the Movies” van het (Nederlandse) animatieteam hebben zitten kijken. Dat was erg leuk met stukjes film waarna wat liedjes werden geplaybackt en gedanst. Wisten wij veel dat er hier zowat elke avond zo’n show wordt uitgevoerd…meestal zitten wij in veel kleinere complexen en daar hebben ze zoiets niet. Morgenavond wordt een “Elvis show” uitgevoerd onder de titel Love me Tender en we hebben al afgesproken dat we elkaar daar weer zullen treffen. Nadat de show was afgelopen nog even ons drankje opgedronken en daarna stond ons bedje op ons te wachten!

• 22 September 2015 - 11:55

Reli:

Hoi,

Wat leuk dast jullie daar zitten.
    Ik ben zeker 10 jaar in Cala D or geweest! Kei leuk daar.
    Geniet maar van dit prachtige eiland, en vergeet niet naar Puerto Soller te gaan.
    Ik ga in ieder geval genieten van je reisverslag.

Dikke kus van mij

• 22 September 2015 - 12:26

Jose:

Gezellig zo iedere avond een show, ja is wel toeristisch daar op mallorca overal maar is toch wel gezellig.
    Denk als je de binnenlanden ingaat dat je daar niks van zult merken. Veel plezier morgen ook met de king.
    groetjes jose

• 22 September 2015 - 15:49

Rianne:

hoi Cobi en Wil,

dat was vroeg gisteren dus.
    wij hadden dat op de terugweg van Lourdes, vlogen wel later maar met een groep duurt het ook langer en rolstoelers allemaal wat moeilijker.

ja de innerlijke mens moet ook verzorgd worden en je moet dat toch echt zelf doen.

leuk dat jullie bekende uit Nederland tegen kwamen. animatie is toch ook leuk, het hoeft niet, maar als het er is, is het toch mee genomen. je hoeft niet, maar mag.

ik krijg morgen druiven uit jullie tuin, lekker.

ik heb de melding 4 x gehad, ik weet niet of er dat meer zijn die dat hadden, maar dan weet je dat.
    we hebben vanmorgen op Faye gepast en het was weer erg gezellig., heerlijk zelf gespeeld en soms moesten we mee doen. ze zingt voort hele liedjes, soms nog wel worden er in die niet te verstaan, maar de melodie is goed te horen.
    ik ben nu wel af.
    ik ga nog een kaart afmaken, een vriendin van Marieke heeft gisteren een kleintje gekregen en ik had geen jongens kaarten meer, dus vanmorgen aan begonnen, maar nog niet af.
    een fijne week en de groetjes, Rianne

• 23 September 2015 - 10:16

Ria:

Fijn dat het naar jullie zin.
    Geniet en drink met mate(n) . Hi hi
    Nog een fijne vakantie.
    Ps. ik heb de melding ook vier keer gehad .
    Gr.