Van Terceira naar Wolvega, 19, 20 en 21 juni 2015 - Reisverslag uit Wolvega, Nederland van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu Van Terceira naar Wolvega, 19, 20 en 21 juni 2015 - Reisverslag uit Wolvega, Nederland van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu

Van Terceira naar Wolvega, 19, 20 en 21 juni 2015

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi en Wil

21 Juni 2015 | Nederland, Wolvega

Na het ontbijt onze koffers ingepakt en uitgecheckt uit Terceira Mar. Alles in de kofferbak van de auto voor het hotel gelegd (stond daar op eigen terrein van het hotel) en op naar het centrum van Angra do Heroismo voor het Sanjoaninasfeest. Het was erg druk in Angra en er stonden nog meer stoeltjes langs de weg dan gisteravond maar dat was dan ook alles. Volgens het programma dat we tegenkwamen op een groot billboard begon alles namelijk pas ’s avonds om 19.00 uur; ook de kunstmarkt en de andere kraampjes gingen niet eerder open. Een grote tegenvaller dus. Hebben we maar weer koffie gedronken bij dezelfde Pastelaria als gisteren en daarna nog eventjes wat rondgelopen om te kijken of er hier en daar misschien toch niet iets te zien was. Jammer genoeg niet. Bij de haven was een podium opgebouwd met een versiering van wasknijpers en ook boven de fontein waren touwen gespannen en daarop het embleem met wasknijpers gemaakt. Je moet maar op het idee komen hé.

Op een gegeven moment besloten om terug te gaan naar het hotel en daar gewoon maar een tijdje op het terras van de bar te gaan zitten en wat te drinken. Hadden we tenminste toch een prachtig uitzicht. Wij bleken niet de enigen te zijn met dat idee. Wil had zijn verrekijker uit de auto gehaald en kon zodoende nog wat dolfijnen spotten en ik heb er heerlijk een tijdje zitten lezen. Tegen 3 uur vertrokken en bij de Quinta dos Acores gestopt om nog snel wat te eten. Het was de enige plek die we vlakbij de snelweg (een hele lange van zo’n 12 hooguit 15 km van Angra naar het vliegveld) kenden en wisten zeker dat we verder niets meer tegen zouden komen. We hadden ook geen idee of er op de luchthaven nog iets te krijgen zou zijn, dus zodoende dan maar. Deze keer waren ze in de kaasfabriek aan het werk en heb ik daar nog ff wat foto’s van gemaakt. Even na vieren waren we op het vliegveld en hebben we onze huurauto ingeleverd. We bleken in deze week 422 km gereden te hebben. Toch nog best veel voor zo’n klein eiland van zo’n 29 x 17,5 km.

Het vliegtuig arriveerde op tijd en we vertrokken even voor 5 uur naar Sao Miguel. We moesten maar ongeveer kijken waar we gingen zitten want het vliegtuig zat nog bijna vol met mensen die op weg waren naar Sao Miguel. Daarna konden we dan onze eigen plaatsen opzoeken. Nou bleek er veel fout te zijn gegaan. Ik had een ticket voor rij 2D en Wil voor 20C. Natuurlijk zitten we liever naast elkaar dan met 18 rijen ertussen. Op 2D was de beenruimte wel tig keer groter. Waren plaatsen die tegen meerprijs gereserveerd kunnen worden en dat had ik niet gedaan. Bij vertrek had de stewardess al beloofd dat ze zou proberen iets te regelen. Bleken we bij aankomst in Porta Delgado ineens allemaal het vliegtuig uit te moeten en werden we als “transitpassagiers” naar een ingang van de luchthaven geloodst, maar daar mochten we dus helemaal niet naar binnen. Iemand anders bracht ons weer helemaal naar de andere kant waar we wel binnen mochten maar op een kluitje bij elkaar moesten blijven staan. Het vliegtuig moest namelijk worden schoongemaakt. Het was allemaal een beetje amateuristisch. Wel konden wij weer als eerste aan boord voordat de overige passagiers van Sao Miguel aan boord zouden komen. Bleken er dus nog meer mensen niet bij elkaar te zitten en een aantal stoelen dubbel geboekt te zijn, waaronder 2D waar ik op zat. De hoofdstewardess was op zijn zachtst gezegd niet geamuseerd tegen het Portugese personeel. Na een tijdje rommelen was alles opgelost en zat ik op 20C naast Wil aan de andere kant van het gangpad en zaten ook alle andere mensen of op hun gereserveerde stoelen of bij elkaar. Kon het vliegtuig eindelijk vertrekken naar Nederland. Ging verder voortreffelijk en ff voor 2 uur stapten we op Schiphol uit het vliegtuig. Bij de bagageband gebeld voor het busje dat ons zou ophalen om naar de parkeerplaats te gaan en ook dat ging voorspoedig. We waren zo in Aalsmeer en konden al snel op weg naar Veldhoven. De auto nog uitgeladen maar daarna rechtstreeks naar boven en om half 5 rolden we doodmoe ons bed in.

Zaterdag verder wat gerommeld. Op zondag bij Yvette geluncht omdat het vaderdag is en heel gezellig Yvette had ons mam ook opgehaald. Was heel echt leuk zo. Daarna naar Wolvega gereden waar we nog 2 nachtjes hebben geboekt t/m dinsdag om de Weerribben en Giethoorn en omgeving te verkennen. Rond half 5 zijn we aangekomen in Hotel Holland Inn en hartelijk ontvangen met een kop koffie en een sneetje Fries suikerbrood. Het hotel was vroeger een serviceflat en een deel ervan fungeert nog altijd als appartementencomplex voor ouderen. Daardoor zijn de kamers eigenlijk appartementen. Junior Suites, noemen ze die ook wel. We hebben een gescheiden slaap- en zitkamer en uiteraard badkamer en ook nog een balkon. Genoeg ruimte dus om het hier ff vol te kunnen houden, ook als het weer zo slecht wordt als voorspelt is. We hopen uiteraard dat het mee zal vallen! Wil vindt trouwens dat we hier alvast heel goed kunnen oefenen en wennen voor later ooit…

• 21 Juni 2015 - 22:24

Karin:

Genieten jullie maar lekker verder, hoef je niet ver voor te gaan. Groetjes

• 21 Juni 2015 - 23:25

Jose:

Jammer dat je niks meer van de festiviteiten meer hebt meegekregen, wel leuk die wasknijpers apart. Veel plezier nog in wolvega.

• 22 Juni 2015 - 07:28

Rianne:

Goedemorgen Cobi en Wil,

jammer dat het festival pas 's avonds begon. apart dat met die wasknijpers. ik wil het wel op een betere foto zien, die ik kan inzoemen.
    wat een gedoe in dat vliegtuig met die plaatsen. uit eindelijk is het toch goed gekomen.
    het weer is hier ook niet alles, het valt er nu mals uit hoor.
    ook nog geen krant, dat is nog steeds een probleem.
    we beginnen met verzamelen voor onze vakantie. hopen op droog weer en wat zon.
    ik zal hier ook blazen zodat het droog wordt.
    geniet en maak er een mooie dag van.
    groetjes, Rianne

• 22 Juni 2015 - 12:34

Marieke:

Leuk zeg om die verhalen te lezen.
    Grappig van die wasknijpers.

Nog veel plezier en hopen dat het droog blijft.

groetjes Marieke