Een reisje naar de Azoren: Terceira, 12 juni 2015 - Reisverslag uit Terceira, Portugal van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu Een reisje naar de Azoren: Terceira, 12 juni 2015 - Reisverslag uit Terceira, Portugal van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu

Een reisje naar de Azoren: Terceira, 12 juni 2015

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi en Wil

13 Juni 2015 | Portugal, Terceira

Vandaag vlogen we voor een weekje naar Terceira (Azoren, Portugal) vanaf Schiphol. Deze keer hadden we eens tijd genoeg want ons vliegtuig vertrok pas om 14.55 uur. Even voor 11 uur vertrokken we dan ook van huis naar Aalsmeer om onze auto bij 247Parking te parkeren. We reden langs de Vinkeveense Plassen en kregen al gelijk een echt vakantiegevoel, zeker op zo’n mooie zonnige dag. De parkeerplaats stond erg vol maar Wil vond toch nog ergens een plekje voor onze Corsa. Daarna werden we netjes met een busje afgezet bij Vertrekhal 3 waar Arkefly zit en konden we zelf inchecken en in de rij gaan staan om zelf onze bagage in te checken. Er stond een hele lang rij maar die schoot gelukkig redelijk snel op. In elk geval een stuk sneller dan de rij voor de incheckbalies. Daarna door de security check, die al even snel ging en geen enkele controle meer tot het vliegtuig. De nieuwe werkwijze op Schiphol heeft wel wat. Wel moesten we van vertrekhal helemaal naar vertrekhal 1 lopen want we vertrokken vanaf gate B35. Ondertussen was het bijna 2 uur en hadden we wel zin in een kop koffie en een broodje. Gelukkig zijn er op Schiphol genoeg plekken om de inwendige mens te versterken evenals bij het begin van pier B. Arkefly vertrok natuurlijk (net als vorig jaar) weer helemaal aan het einde en was het weer een heel eind lopen. Hoera voor de loopbanden die zorgen dat het een stuk sneller gaat. Zelfs Wil zei dat we al een aantal kilometers hadden gelopen voordat we bij het vliegtuig waren. Nou ja, wat beweging is wel goed want daarna zaten we toch 4 uur stil in het vliegtuig. We zaten op stoel C en D, beiden aan weerskanten van het gangpad. Nu zat er naast mij een Belgisch stel waarvan de man zolang was dat hij zijn benen echt niet kwijt kon. Hij zat letterlijk met zijn knieën in de rug van de passagier voor hem. Zij hadden om andere plaatsen gevraagd aan het gangpad en mochten nadat we op vlieghoogte waren gekomen verkassen. Dat was wel erg fijn want nu kon ik toch aan het raampje zitten en Wil naast mij met tussen ons in een vrije plek, zo kon ook hij zijn benen goed kwijt. Rustige vlucht gehad met praktisch geen turbulentie.

Aangekomen op Aerogare das Lajes, het vliegveld van Terceira, bij de hostess gemeld dat wij de transfer met de bus niet zouden gebruiken omdat we onze huurauto op gingen halen. Dat was zo geregeld en we kregen een nieuwe zwarte Renault Clio mee met maar 690 km op de teller. Hij stinkt nog van nieuwigheid! Met het kleine kaartje, dat we kregen, hadden we de weg naar Angra do Heroismo zo gevonden. Aangekomen is Angra was het echter een ander verhaal. Alle wegen stonden potdicht met auto’s en we wisten niet meer waar we heen moesten. Op een gegeven moment toch maar aan iemand gevraagd en gelijk konden we weer zien hoe aardig de Portugezen wel niet zijn zeg. Die man reed in zijn auto gewoon voor ons uit naar het hotel, toeterde en reed door. We konden hem niet eens bedanken. Hotel Terceira Mar is gebouwd tegen een rots naar beneden en alle kamers hebben een balkon met zeezicht. De receptie is op de 4e etage en dan ga je naar beneden voor je kamer. Ook het restaurant en de huiskamer e.d. liggen op de 4e etage. Onze kamer ligt op de 2e etage en we kijken op de tuin, het zwembad, de baai en de zee. Werkelijk prachtig. We waren aan de late kant doordat we het hotel niet hadden kunnen vinden want om 19.00 uur was de informatie-bijeenkomst met de hostess in ons hotel. De koffers gedropt, ff op het balkon gekeken, krentebol gegeten en meteen naar beneden. Er werd wat verteld over de bezienswaardigheden op het eiland en de “partners” vertelden wat over hun bezigheden die je kon boeken van wandelen, fietsen tot duiken en whale whatching. Dat whale whatching, het bekijken van walvissen en dolfijnen, hebben we geboekt voor zondagochtend. Worden we netjes rond 10 voor half 9 hier in het hotel opgehaald. Dat wordt na Boston in 2009 de 2e keer dat we dit gaan doen. Wil kijkt er naar uit, ik iets minder omdat ze hier vaak met zo’n klein soort bootje gaan. Zit liever op een grotere boot zoals destijds in Boston. Daarna een ommetje door de tuin gemaakt. De zon stond laag, boven Angra leek een onweersbui te hangen en het water leek door de achterliggende gele rotswand wel vloeibaar goud. Prachtig hoor. We zagen hele scholen vissen zwemmen en een bruinvis in de verte. Daarna de koffers nog uitgepakt en op tijd naar bed. Hier is het 2 uur vroeger dan in Nederland dus om 23.00 uur was het eigenlijk al 01.00 uur op zaterdag.

• 13 Juni 2015 - 13:07

Jose:

Lijkt me wel heel mooi zo te horen een hotel tegen een rots met dat uitzicht. Veel plezier.

• 13 Juni 2015 - 14:33

Betsie De Laat:

het lijkt me wel een heel mooi eiland dus geniet ervan samen

• 13 Juni 2015 - 16:13

Stefan Van Der Velden:

Fantastisch om weer te lezen en te bekijken. Wat een mooie foto's. En wat een gave zwarte bolide!!! whaahaa. Enjoyyy your holiday and can't wait tot read the next page.... X

• 13 Juni 2015 - 17:45

Ria:

Hallo Cobi en wil.

Zo, dat je daar tijd voor hebt. Ik bedoel dat grote verslag.

Wij nemen het hier in benidorm van.

Lekker zonnen bij het zwembad, lopen langs de boulevard, heerlijk ons buikje rondeten dan weer een cocktail aan de bar, lekker shoppen en iets cultuur snuiven.

Echt vakantie.

Is het daar mooi, en met het vliegen alles goed gegaan?

Groetjes van een zonovergoten benidorm. Gr. Ria en Lambert.

• 13 Juni 2015 - 21:23

Henk En José Vesters:

Heel veel plezier daar in Portugal!

Groetjes uit Boekel.

• 15 Juni 2015 - 08:29

Rianne:

soms heb je geluk in het vliegtuig. mooi hotel en mooie uitzichten en vriendelijke mensen dus.
    ik moet de rest nog lezen, hoop dat straks te doen, ik ga nu ff poetsen en dan naar de fysio, ( heel hard nodig)
    geniet, een fijne dag, groetjes, Rianne