Regen, mist en sneeuw, 11 maart 2015 - Reisverslag uit Ried im Zillertal, Oostenrijk van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu Regen, mist en sneeuw, 11 maart 2015 - Reisverslag uit Ried im Zillertal, Oostenrijk van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Regen, mist en sneeuw, 11 maart 2015

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi en Wil

11 Maart 2015 | Oostenrijk, Ried im Zillertal

Vanmorgen wat eerder opgestaan want de wintersporters wilden de bus van 09.18 halen. Dat lukte maar het weer was in vergelijking met gisteren inderdaad compleet omgeslagen. Hier in het dal regelmatig regen en laag hangende bewolking. Er is niet veel van de bergen en de sneeuw te zien. Boven bleek alles in de wolken en was het zo mistig dat Wil al rond half 12 belde dat hij terugkwam. Hij had 2 afdalingen gemaakt maar vond het zo helemaal niks. Ook sneeuwde het behoorlijk. Yvette en Bart keken nog wel verder maar als het niet een beetje opklaarde zouden ook zij eerder naar beneden komen vandaag, zei Wil. Ze waren nl. ook al een keertje op een zwarte piste beland omdat ze het gewoon niet goed konden zien en waren al verschillende keren gevallen. Natuurlijk reden de bussen weer niet toen Wil beneden kwam en is hij weer lopend terug gekomen. Hij zei dat de taxi’s af en aan reden om mensen weg te brengen. Het was drukker met de gondel naar beneden dan naar boven. Er is zo natuurlijk ook niet zoveel aan. Zelf had ik willen gaan wandelen, maar dat door de regen niet gedaan en in plaats daarvan maar eindelijk eens aan dit dagboek begonnen. Om 1 uur kwamen Bart en Yvette ook al terug. Bart voelde zich er gewoon niet lekker van. Je oriëntatie raakte er helemaal van in de war. Ook zij waren terug komen lopen.
Uitgebreid geluncht met ons vieren en nadat ze zich hadden gedoucht en omgekleed naar Trachtenwelt gereden. Yvette heeft een aantal dirndl’s aangepast en jammer genoeg waren de meeste te getailleerd voor haar. Een was een beetje te groot en een andere paste perfect en stond haar goed. Ze vond hem mooi staan maar het was niet een van de traditionele kleuren die ze voor ogen had, dus ging het niet door. Een originele dirndl is best duur in aanschaf. Als het niet toevallig een aanbieding betreft liggen de prijzen zo rond de € 229,-- voor een jurk met schort. Daar komt dan nog een bloes vanaf € 29,95 bij. Zo’n dure wilde Yvette toch al niet en dus heeft ze alleen gekeken voor de afgeprijsde exemplaren. Het zijn dan wel echte originele dirnld’s en niet van die goedkope toeristenversies. Bart was al een tijdje op zoek naar een rood geblokt overhemd en dat vond hij een bij de herenafdeling van Trachtenwelt. In de winkel stond ook een apart zitje. Kan me zo voorstellen dat bepaalde mensen er erg weg van zouden kunnen zijn. Daarna een paar sportzaken bezocht om te kijken voor nieuwe bindingen voor het snowboard. Jammer genoeg ook niet voor geslaagd. In elk geval zijn we de middag weer goed door gekomen. Na thuiskomst met een drankje ontspannen en als voorgerecht iets echts Oostenrijks genomen: knödel gevuld met pittig vlees en kaas. Ze vonden het alle 3 heel lekker maar zelf houd ik er niet zo van. Bij de toetjes hadden we in de winkel Danone toetjes Mars en Twix gevonden. Moesten we natuurlijk uitproberen. Smaakten wel maar voor geen van ons voor herhaling vatbaar. Na het eten voetbal kijken en puzzelen. Zo komen we de tijd wel door!

• 11 Maart 2015 - 22:24

Rianne:

hoi,

nog net voordat ik naar boven ga om te slapen.
    hier vanmorgen ook dikke mist, Marieke zag Merefelt niet.
    vanmiddag volop zon. ik had vanmorgen heel optimistisch de was vanmorgen vroeg al buiten gehangen. door de zon vanmiddag toch droog geworden, en gestreken, het ligt nog niet in de kast.
    lekker slapen en morgen weer een nieuwe dag, groetjes, Rianne

• 11 Maart 2015 - 23:15

Marja:

I love the dress, the shoes, the food and desert!! Have fun!! XX

• 12 Maart 2015 - 08:27

Karin:

he ook eindelijk foto's. LEUK! Hier lijkt het wel alsof ik op Bali zit achter het glas zo lekker de afgelopen dagen. En vandaag belooft hier ook weer een prachtige zonnige dag te worden.
    Geniet nog maar fijn daar. Een hele andere wereld.
    Karin

• 12 Maart 2015 - 08:28

Karin:

Ik vind de dirndl superleuk!

• 12 Maart 2015 - 12:37

Jose:

Wil ook zo'n jurk, zitje is wel iets voor krystle. Jammer van die mist.
    Je had het weer van hier mee moeten kunnen nemen.
    Grtjs jose