Naar Winterberg, 20 juni 2013 - Reisverslag uit Winterberg, Duitsland van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu Naar Winterberg, 20 juni 2013 - Reisverslag uit Winterberg, Duitsland van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu

Naar Winterberg, 20 juni 2013

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi en Wil

21 Juni 2013 | Duitsland, Winterberg

De meeste spullen hadden we gisteren al ingepakt zodat we rond half 1, na een kort bezoekje aan ons mam en het halen van een broodje voor onderweg bij Two-B, in de richting van Duitsland konden vertrekken. Voor de snelweg nog ff getankt en het eerste stuk ging goed, al was het heel druk met de vrachtwagens onderweg. Niets nieuws op de A67 natuurlijk. Onderweg was het weer al aan het veranderen en viel er al af en toe een druppeltje regen. Eenmaal in Duitsland werd het steeds donkerder en ging onze navigatie ook nog eens alternatieve routes berekenen omdat er files stonden. Een tijd later na wat omleidingen, hele heftige regenbuien met onweer en een groot aantal voorbij racende politieauto's met zwaailichten begonnen we het wel te snappen. Door het noodweer waren er nogal wat ongelukken gebeurd waardoor de files weer ontstonden. Af en toe leek het wel avond tijdens zo'n bui en konden de ruitenwissers het praktisch niet aan. Jammer genoeg was er op dat moment geen parkeerplaats in de buurt om ff te stoppen. Gelukkig klaarde het een tijdje later weer wat op zodat we een uurtje later dan gepland in Winterberg bij Hotel Das Waldhaus aankwamen. Later zagen we op het nieuws hoe de buien in Duitsland huis hebben gehouden vandaag en blijkbaar ook in delen van Nederland, maar dat zagen we op internet. Bij aankomst in Winterberg kwamen we eerst een MacCafé tegen waar we onszelf op een kop koffie hebben getrakteerd want daar waren we na die tocht door die hoosbuien wel aan toe. Daarna was het nog een kort stukje naar ons hotel, waar we een ruime kamer hebben gekregen met een zitje en een balkon. Terwijl ik een uurtje heb zitten lezen ging Wil voor het eten nog een ommetje maken. Eten doen we 's avonds in het hotel want we hebben half pension geboekt. De eigenaren blijken Nederlanders te zijn en het eten was lekker vanavond, een specialiteit uit het Sauerland: met gehakt gevulde witte kool. Na het eten zijn we nog even naar Winterberg gereden voor een ommetje door de hoofdstraat.

• 21 Juni 2013 - 10:13

Karin:

Leuk dat je doorgaat met je blogje, van Las Vegas naar Duitsland, wat een noodweer hadden jullie onderweg. Gelukkig zijn jullie goed aangekomen. Fijne dagen samen.
    Groetjes
    Karin

• 21 Juni 2013 - 14:17

Jose:

ja van die regen hadden we in nijmegen ook last zaten net op het terras toen het begon onder een parasol gelukkig natuurljjk. heel de middag regen en toen we terug gingen volop zon. maar zo erg als bij jullie of op andere plaatsen was het daar niet gelukkig. mooi uitzicht weer vanaf jullie balkon wel heeel anders natuurlijk. veel plezier j