Terugreis, 18 en 19 juni 2013 - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu Terugreis, 18 en 19 juni 2013 - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu

Terugreis, 18 en 19 juni 2013

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi en Wil

19 Juni 2013 | Verenigde Staten, Las Vegas

Omdat ons vliegtuig pas om 12.45 uur vertrok hoefden we niet al te vroeg op te staan om naar McCarran Airport te gaan. De laatste dingetjes zaten ook al snel in onze koffers en nadat we een boterham hadden gegeten konden we voor de laatste keer de lift van de 19e verdieping naar beneden nemen om onze koffers in de auto te gaan zetten. Daarna nog even terug naar binnen om uit te checken. Stonden er de afgelopen dagen 's morgens behoorlijke rijen voor de balie, nu waren we gelijk aan de beurt. Zo gepiept dus en een paar minuten later waren we onderweg daar de “Rental Return” op het vliegveld om de auto en navigatie in te leveren. Dat was nog sneller gebeurd. Er loopt een mannetje met een apparaatje een rondje om de auto en voordat we de koffers uit de auto hadden gehaald, hadden we al een bon dat het in orde was zo. Vijf minuutjes later zaten we al in de bus naar de vertrekhal. Bij de terminal aangekomen konden we bij het inchecken ook zowat gelijk doorlopen omdat we Comfort Class hadden i.p.v. Economy (meer beenruimte + wat meer kg bagage). Naast ons stonden mensen die in de Comfort Premium Class zaten en 45 kg p.p. mee mochten nemen. We hebben ons echt staan te verbazen hoor. Ze hadden p.p. 2 koffers en bleken nog ruim 3 kg bagage overgewicht te hebben waarvoor ze zonder blikken of blozen bijbetaalden. Die moeten wel haast half Las Vegas leeg gekocht hebben, dachten wij. Daarna vroegen die mensen nog hoelang het oponthoud in Los Angeles zou duren. Het antwoord daarop was dat het wel 4 uur zou kunnen duren omdat het vliegtuig schoongemaakt zou moeten worden en dat we er dan wel even uit zouden moeten. Van die 4 uur schrokken we wel ff. Enfin na het inchecken maar gelijk door douane en security check en daarna bleek de vertrekhal (zoals op de meeste andere Amerikaanse vliegvelden waar we zijn geweest) maar een saaie bedoening te zijn. Er is alleen een duty free winkel met drank, parfum etc. en een paar zaakjes waar je wat te eten of drinken kunt krijgen. Gelukkig wel een Starbucks dus hebben we bij de gate nog genoten van een vers bakje. Daar moesten we er nog zo'n 2 uur doorbrengen. Ik heb wat zitten lezen maar Wil is op een gegeven moment maar een eindje gaan lopen want stilzitten is niet zo zijn ding. Het boarden begon ook pas op het laatste moment en naar ons idee was het vliegtuig net al schoongemaakt want er lagen al kussentjes en dekens klaar op de stoelen. Bleek ook zo te zijn want toen we net waren opgestegen voor de 48 min. durende vlucht, kregen we de melding dat alle passagiers voor Amsterdam in Los Angeles gewoon konden blijven zitten en de bemanning hun best zou doen om het oponthoud tot een minimum te beperken. Werd toch nog 1,5 uur voordat we weer vertrokken op Los Angeles International Airport (LAX). We hadden een voorspoedige vlucht en ook de verzorging van Arkefly was weer dik in orde maar halverwege de vlucht wisten we geen van beide al niet meer hoe we moesten gaan zitten. De houten kont sloeg weer toe en van slapen kwam ook al niet veel. Wel geprobeerd natuurlijk maar het lukte gewoon niet. Om 11.15 uur geland op Schiphol na circa 14,5 uur en we waren keiblij dat we eindelijk onze benen weer konden strekken. Na de douane controle duurde het nog even voordat we onze koffers van de band konden halen maar toen we buitenkwamen stond de shuttlebus voor P3/P4 al klaar en konden we gelijk instappen. Rond half 2 waren we weer thuis. Van morgen t/m zondag gaan we nog een paar dagen naar het Sauerland. Mogelijk komt er vanuit Winterberg nog een update in het geval we iets te melden hebben én er internet aanwezig is in het hotel! Dank jullie wel voor alle leuke en lieve reacties!!!

• 19 Juni 2013 - 22:19

Henk Vesters:

Welkom thuis en veel plezier in Duitsland!

Groet Fam. Vesters

• 19 Juni 2013 - 22:28

Karin:

Nog een paar fijne dagen in Sauerland. Veel plezier.
    Groetjes
    Karin

• 19 Juni 2013 - 23:36

Jose:

veel plezier in sauerland.
    grtjs jose

• 20 Juni 2013 - 08:21

Betsie:

Hoi Cobi en Wil.

Nog heel veel plezier in het Sauerland en als je tijd hebt is er in Elspe een Carl Mai uitvoering die meestal wel de moeite waard is.

Groetjes

• 20 Juni 2013 - 15:04

Ria:

Welkom weer terug in Nederland. Nog fijne dagen in Duitsland en tot ziens. Gr. Ria. Trouwens nog bedankt voor de foto voor mijn jubileum. Leuk.