Duitsland, Romantische Strasse, 13-09-2016 - Reisverslag uit Huttenheim, Duitsland van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu Duitsland, Romantische Strasse, 13-09-2016 - Reisverslag uit Huttenheim, Duitsland van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu

Duitsland, Romantische Strasse, 13-09-2016

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi en Wil

14 September 2016 | Duitsland, Huttenheim

Even voor 8 uur opgestaan want er was nog veel te doen. Spullen bij elkaar zoeken, inpakken etc. Vandaar dat we pas rond half 11 de deur achter ons dicht trokken en na de flappentap en getankt te hebben rond kwart voor 11 de snelweg opdraaiden. Het was behoorlijk warm onderweg met als hoogst gemeten temperatuur 33,5 ⁰C. Rond 1 uur gestopt bij een Autohof net voorbij Koblenz om te lunchen. We komen praktisch nooit bij de McPlek maar onderweg in Duitsland komen we wel zo vaak mogelijk bij de “golden arches”. Die hebben namelijk allemaal een McCafé waar ze lekkere koffie verkopen en gratis toiletten; ook nooit weg voor ons zuinige Nederlanders omdat je anders € 0,70 of zoiets kwijt bent langs de snelweg ook al krijg je dan wel weer een kortingsbon van € 0,50 voor gebruik in de shop terug. Bij de McCafé buiten op het terras gezeten waar af en toe een lekker windje stond dat een beetje verkoeling bracht. Met 29⁰ buiten nooit weg.

Hoewel het druk was op de weg, ging het eerste stuk voorspoedig. Eenmaal tussen Frankfurt en Würzburg echter begon de ellende. Een paar keer 10 km langzaamrijdend of stilstaand verkeer: file dus. Niet gek aangezien er aan hele lange stukken snelweg wordt gewerkt. Het is nog een 2-baans weg die zo te zien 3-baans moet gaan worden. We besloten ter plekke dat we in elk geval via een andere weg terug naar huis gaan rijden eind volgende week. Eenmaal bij de afslag Kitzingen bleek Hüttenheim ook nog niet zo eenvoudig te vinden te zijn. De navigatie kent Hüttenheim helemaal niet. Gelukkig wel Wilantzheim, de gemeente waar Hüttenheim onder valt. Dat ingevoerd en toen werden we gelukkig de goede richting ingestuurd want op de borden kwamen beide plaatsen niet voor. Pas een heel stuk verder kwamen we het eerste bordje Wilanzheim tegen. In Wilanzheim vonden we een bordje Hüttenheim en met de aanwijzigingen die we bij de boeking hadden gekregen, was Apartments Bed & Breakfast Brückner zo gevonden. Hüttenheim heeft namelijk geen straatnamen, alleen maar huisnummers. We werden hartelijk ontvangen en er stonden in de koelkast een klein flesje wijn, een fles bier en twee soorten kuchen (gebak) voor ons klaar. Zo voel je wel welkom. We zitten hier midden in een wijngebied in Bayern, alhoewel Bayern…hier noemen ze het Franken (een behoorlijk groot gebied) en hier zitten we zo’n beetje op de grens van “Unten- und Mittelfranken” en dan ook nog in een “andelijk wijnbouwoord met 600 inwoners dat op een idyllische plek ligt aan de voet van het zuidelijke Steigerwald”. Hoe krijg je het verzonnen hè, maar mooi is het hier in de buurt zeker.

Nadat we onze spullen binnen hadden gezet en wat hadden gedronken zijn we naar Iphofen gereden om inkopen te doen en te gaan eten. Op de Marktplatz was het erg druk bij Pizzeria da Tonino,maar na een minuutje wachten kwam er een tafeltje op het terras vrij, en hebben we heerlijke pizza’s gegeten met een tiramisu en hazelnootmousse na. In het donker terug was ook nog een crime want we sloegen eerst nog verkeerd af, maar na de navigatie aangezet te hebben vonden we toch weer de goede weg terug. Na thuiskomst nog een uurtje buiten op het terras gezeten met een biertje en een wijntje en daarna goed moe na een warme dag in de auto op tijd naar de todhoop.

• 14 September 2016 - 14:55

Laurin:

Is het een landelijk of een adelijke wijnbouwoord, Cobi

• 14 September 2016 - 22:20

Cobi:

Laurin: een landelijk wijngebied. Kijk eens op www.weinparadies-franken.de

• 15 September 2016 - 11:57

Jose:

Nog ff de foto's van de 1e dag bekeken stonden er gisteren nog niet bij nu zag ik dat mijn reactievan gisteren er niet meer bij staat wat raar.