Ethel M én de Fremont Experience, 17 juni 2013 - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu Ethel M én de Fremont Experience, 17 juni 2013 - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Ethel M én de Fremont Experience, 17 juni 2013

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi en Wil

18 Juni 2013 | Verenigde Staten, Las Vegas

Na het ontbijt naar Henderson gereden naar de Ethel M Chocoladefabriek, een tip van Leo Kohlen, een collega van Wil. Ethel M is 'n kleine Mars fabriek waar speciale bonbons worden gemaakt en speciale producten. Alles wordt er nog met de hand gemaakt en wij hoorden dat zij in een heel jaar maken wat bv. een fabriek als Mars Veghel op één dag maakt. De personen die Leo had vermeld waren beiden niet aanwezig maar we werden hartelijk ontvangen door Daniël en rondgeleid door Jason. We moesten zoals verwacht een lange broek aan, witte jas, haarnetje, veiligheidsbril en oordopjes. Geen punt natuurlijk als je wat wilt zien. Ze maken momenteel speciale Snickers repen van 1 pound per stuk (ca. 450 gr), al voor de kerst. Je vraagt je af wat ze met zo'n grote reep moeten en dat vroegen we dan ook aan Jason. Het bleek de bedoeling te zijn dat je zo'n reep dan meeneemt naar familie en hem samen deelt. Ook die grote Snickers repen worden helemaal met de hand gemaakt; heel speciaal om te zien. We vonden het erg leuk zoals Leo al had gedacht. Het publiek mag ook rondkijken maar kan alleen door een gang lopen en zo binnenkijken in wat ze “de keuken” noemen en in de verpakkingsruimte zeg maar. Daarna kom je in de chocoladewinkel, waar je een stukje chocola kunt proeven en natuurlijk kopen. Wij hebben helemaal niets meegenomen i.v.m. de hitte. Het was nl. vandaag met 105ºF weer zo'n 40,5ºC en chocola is dan in de auto in no time gesmolten, dat vonden we zonde. Ook liet Jason ons nog de bovenverdieping zien waar Forrest Mars zo'n 32 jr. geleden woonde. Er zijn nog 3 badkamers intact en ook het originele behang zit nog op de muur. Heel grappig. Hij is ook begonnen met het aanleggen van de botanische cactustuin die bij de fabriek hoort. Het afvalwater van de fabriek wordt gezuiverd en gebruikt voor de planten in de tuin. Ook hebben ze daarachter nog een hele grote “tuin” met zonnepanelen zodat de fabriek qua elektriciteit praktisch zelf verzorgend is. Verder hebben we ondanks de hitte genoten van een wandelingetje door de werkelijk prachtige tuin met de vele verschillende cactussen. Daarna een Jo-ann's en een Michaels bezocht (hele grote hobbyzaken). Veel gezien maar een paar kleinigheidjes gekocht. Terug op weg naar Las Vegas bij een supermarkt nog wat water e.d. gekocht. Bleek het een “organic food market” te zijn waar je ook hele lekkere belegde broodjes kon krijgen. Daar maar meteen geluncht met een flesje “organic” sinaasappelsap erbij. Terug in Excalibur alvast onze koffers voor zover mogelijk ingepakt en daarna naar de Premium Outlet Mall North gegaan om daar eens rond te kijken. Zitten toch wel weer hele andere zaken dan in de South Mall. In de food court Chinees gegeten en aansluitend
naar de Fremont Experience gegaan. Zeg maar het oude downtown Las Vegas. Hier staat ook het eerste en oudste Casino van Las Vegas: The Golden Nugget. Ik kan haast niet beschrijven wat we hebben gezien. Het was er keidruk en gezellig en alles wat je van Las Vegas zou verwachten. Compleet met dansende showgirls op straat in weinig verhullende kleding; twee podiums met live muziek, veel neonreclames en als klap op de vuurpijl het “dak”over de Fremont Experience waarop de hele tijd wisselende beelden worden getoond. Een hele ervaring rijker weer terug naar Excalibur op de Strip voor een goede nacht slaap. Morgen vliegen we jammer genoeg weer naar huis.

• 18 Juni 2013 - 09:29

Betsie :

aan alles komt een einde maar het is ook jammer voor ons dat jullie vakantie in Las Vegas weer voorbij is want dat betekent ook voor ons het einde van jullie prachtige verslagen.
    Goede reis naar huis

• 18 Juni 2013 - 09:32

Karin:

leuke ervaring in die chocoladefabriek, nog een hele fijne dag vandaag en een hele fijne en behouden thuisreis. Groetjes aan Las Vegas.
    Karin

• 18 Juni 2013 - 15:13

Rianne:

hoi Cobi en Wil,

ik denk al in het vliegtuig naar huis, dan bof je want hier is het "iets" koeler als daar!!!!
    leuk dat jullie naar de Mars fabriek zijn geweest waar nog alles met de hand gemaakt wordt. ik weet nog dat wij jaren geleden een rondleiding bij de Mars hebben gehad en dat was zeer leuk om dat allemaal te zien.

heel veel groetjes en een veilige terugvlucht en tot ziens,
    groetjes, Rianne

• 18 Juni 2013 - 16:34

Tineke:

Hoi Wil en Cobi,
    Wat geweldig om te zien en ook leuk dat jullie een kijkje in de fabriek mochten dat is vooral voor Wil wel heel speciaal.
    Ja en nu weer terug naar Veldhoven.
    Maar aan alles komt een eind toch?
    En het jaar is nog lang wie weet wat er weer op jullie pad komt.
    En lekker nagenieten van deze mooie reis is ook fijn.

Goede reis terug.
    Groetjes De Dijkies uit Best

• 18 Juni 2013 - 19:05

Margo Jack:

Wij Stellen Ons bij hot Choclat iets anders voor, bij ons alleen maar heisse Liebe Groet Uit Caldo
    Italia Margo Jack

• 18 Juni 2013 - 19:58

Jose:

jammer dat het er weer opzit voor jullie is toch een hele belefenis zo. zag er weer mooi uit die fremont experience,hoop dat jullie een goeie terugreis hebben is hier nu ook erg warm voor hier dan he is niks vergeleken met daar natuurlijk waar was nog net niet flauwgevallen vanmorgen na 4uur in veghel in de zon te hebben gestaan. goede reis terug en dan op naar duitsland he!

• 18 Juni 2013 - 21:17

Patricia:

Hoi Cobi en will

Ik heb ook nog ethel m in de planning staan, gaaf he!
    Pa en ma hadden er wel wat gekocht en werd door de directeur naar NL verscheept. Ik mocht het in ontvangst nemen. Braaf de doos dicht gelaten. Maar is wel bijzonder om te zien.
    Weer mooie verhalen gelezen en meegereisd met jullie. Nog veel plezier de komende uren.

groetjes patricia

• 19 Juni 2013 - 21:51

Leo Kohlen:

Hoi luitjes, ik zei al dat jullie dit leuk zouden vinden, ik ben blij dat jullie dit gedaan hebben want collega´s ontmoeten die ook bij Mars werken vinden de mensen van Ethel M grandioos.
    Leuke verslagen en weer veel gezien dat hoor ik wel, geweldig om te lezen.
    Tiny en ik wensen jullie een veilige reis terug naar huis.