Pawn Shop en Stratosphere Tower, 14 juni 2013 - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu Pawn Shop en Stratosphere Tower, 14 juni 2013 - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu

Pawn Shop en Stratosphere Tower, 14 juni 2013

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi en Wil

15 Juni 2013 | Verenigde Staten, Las Vegas

Even na half 11 Las Vegas verder gaan verkennen. Op zoek naar de muntenhandelaren, de Pawn Shop etc. Gelukkig hadden we onze GPS anders zouden we de adressen heel wat moeilijker hebben kunnen vinden. Wel hebben we het gevoel dat we heel Las Vegas 3x hebben gezien en het is echt een heel grote en heel uitgestrekte stad. Bij 4 muntenhandelaren geweest, waarvan er 1 niet meer bleek te bestaan en nog heeft Wil niet de munten die hij graag had willen hebben. Ze hadden ze gewoon niet maar handelen meer in zilveren en gouden munten en daar kwamen wij nu net niet voor. Onderweg bij een MacDonalds geluncht met een salade en daarna naar de Gold & Silver Pawn Shop aan de Strip. Dat blijkt ook hier een hit op tv te zijn want er stond een behoorlijke rij te wachten buiten om binnen te mogen. Twee eruit, twee erin, zo gaat dat. Het was met 102ºF weer behoorlijk warm maar ze hadden daar bij de Pawn Shop iets op bedacht. Boven de wachtrij werd water uit een pijpje verneveld wat snel verdampte maar wel verkoeling gaf. Gelukkig duurde het wachten niet zo lang en konden we al snel naar binnen. Er was veel te koop maar jammer genoeg was er niemand van de door tv bekende personen aanwezig (gek hé met al die fans die er rondliepen). Ze hebben er ook veel merchandise te koop van kleine shotglaasjes tot t-shirts etc. Ook blijkt de shop veel kleiner te zijn dan hij op tv lijkt, maar wel erg leuk om gezien te hebben. Van daar terug naar het hotel om ons even op te frissen en een uurtje later naar de Stratosphere Tower gegaan met de bus. We stonden in de bus als haringen in een ton en het zweet liep over onze rug. Eenmaal uit de bus hoefden we alleen de weg schuin over te steken en konden we gelijk de airco van het Stratosphere Hotel induiken. De Stratosphere Tower is 350 m hoog en heeft bovenin een overdekt en en open observation deck en een aantal spannende attractries. We zagen een jongen en een meisje de skyjump doen. Aan een koord op 350 m hoogte naar beneden springen, je moet het maar durven. Die jongen kwamen we even later nog tegen en hij had het geweldig gevonden. Van een paar andere attracties hebben we foto's gemaakt. Gelukkig hoefden wij daar niet in! Het ronddraaiende restaurant Top of the World is ook al een attractie op zich al hebben wij het gedaan met de goedkopere versie. Verder hebben we vandaag ook een paar van de vele wedding chapels gezien die Las Vegas telt. Alles bij elkaar hebben we een hele tijd doorgebracht in de Stratosphere vooral ook omdat het uitzicht zo geweldig was en we het zowel bij dag als nacht hebben kunnen zien door 's avonds te gaan. Dus maar met de bus terug naar het hotel. Gelukkig zat die deze keer niet zo vol als op de heenweg. Je doet er zo 's avonds met de bus wel ruim een uur over om van de ene naar de andere kant van de Strip te komen, ook al door het vele verkeer en het feit dat de bus bijna bij alle grote hotels/casino's stopt.

• 15 Juni 2013 - 20:15

Cor Dekker:

Hoi Cobi, leuke foto's en reisverslag. Ik heb het ook eens geprobeerd maar dat is niet aan mij besteed.
    Vandaag Roefeldag geweest met 6 keer 4 bezoekers. Was erg leuk. Ook de burgemeester nog op bezoek gehad. Jack en ik hebben de Roefeldag begeleid. Sjef heeft Jack laten weten dat we met het nieuwe systeem geen Roefeldag meer kunnen houden. Misschien dat we toch eens moeten kijken om de Roefeldag nog aantrekkelijker te maken. Groeten vanuit zonnig Veldhoven.

• 15 Juni 2013 - 21:00

Jose:

net nog naar pawn shop op tv zitten kijken moet altijd erg lachen om chum lee. jammer dat ze er zelf niet waren. mooi ook dat uitzicht van die toren. Heeft ons rini trouwens ook een mooi uitzicht dan in hun nieuwe appartement vanaf de 8e verdieping we waren allemaal bij hun op een verlate verjaardag ivm hun verhuizing. groetjes en nog veel plezier jose

• 15 Juni 2013 - 21:06

RIanne:

hoi Cobi en Wil,

gezellig jullie verslag gelezen en de foto's bekeken.
    ik heb je een mail gestuurd met een vraag Cobi.
    hier is het een redelijke dag geweest, vroeg de was buiten gehangen, boodschappen gedaan. ons mam wezen ophalen en samen gaan lunchen voor de geboortedag van ons pap. was erg gezellig.
    het heeft ook nog geplenst en Kees had niet gehoord dat het regende, dus alles weer nat, boven gehangen, later toch weer buiten en nu ligt het gestreken in de mand,.
    ik ga dadelijk naar bed wat lezen en dan lekker slapen, ben best moe.
    wens jullie morgen weer een mooie dag, groetjes, Rianne

• 15 Juni 2013 - 22:18

Karin:

Mooie uitzichten vandaag en leuke atracties waar ik liever heen kijk dan inzit, maar jullie zijn weer een dag met veel bezichtigingen verder. Veel plezier morgen.
    Groetjes
    karin