Shop till you drop 13 juni 2013 - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu Shop till you drop 13 juni 2013 - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Cobi en Wil Dijkhuizen - WaarBenJij.nu

Shop till you drop 13 juni 2013

Door: Cobi

Blijf op de hoogte en volg Cobi en Wil

14 Juni 2013 | Verenigde Staten, Las Vegas

Op naar de food court voor ontbijt. Een hele ervaring want bij sommige zaken was niets te doen terwijl bij andere zoals MacDonalds en Starbucks een hele lang rij stond. Bij Schlotzky's een sandwich gehaald en koffie bij Starbucks en daarna aan een tafeltje op zitten eten. Je ziet ook veel mensen lopen met grote zakken en complete dozen bv. van Krispy Kreme gevuld met héél véél donuts. Moet er niet aan denken 's morgens. Geef mij maar gewoon een boterham met kaas en Wil eentje met hagelslag of jam. Dat hebben we veel liever dan wat ze hier allemaal als ontbijt zien. Daarna besloten dat we maar eens een dagje gingen winkelen. Nou dat is ook een hele dag geworden bij de Premium Outlets of Las Vegas. Wil heeft weer wat running schoenen en spijkerbroeken gescoord en zelf heb ik ook een Levi's gekocht en bij Hilfiger nog een bloesje en natuurlijk niet te vergeten Converse schoenen voor Yvette en een kleinigheidje voor de pasgeboren kleindochter van vriendin Betsie. Ook bij de Premium Outlets is naar goed Amerikaans gebruik een uitgebreide food court waar we een Subway troffen en een lekker broodje hebben uitgezocht om te lunchen. Na onze shopping dag zijn we op zoek gegaan naar een muntenhandelaar omdat Wil zijn verzameling Amerikaanse kwartjes en Presidential dollars nog wil aanvullen. Echter niet kunnen vinden. Later bleken we wel in de goede straat te zijn maar Wil had het nummer verkeerd gelezen en we waren gewoon niet ver genoeg doorgereden: 89 is iets heel anders dan een nummer boven de 7000. Morgen weer een kans. Ook vandaag hadden we weer te maken met een hoge temperatuur van 103ºF. Met 39,4ºC ietsje koeler dan gisteren maar voor ons gevoel nog altijd erg heet. Ook vandaag waaide er een harde en hele warme wind en begint de huid van mijn gezicht weer hetzelfde te krijgen als in 2004 toen we ook hier waren nl. een rode jeukende uitslag. Na wat speurwerk op internet blijkt het te komen door de extreem lage luchtvochtigheid van maar 10% en de combinatie van veel warmte én de airconditioning. Remedie morgen op zoek naar een ontzettend hydraterende crème. 's Avonds zijn we van Excalibur naar het Luxor gelopen. Blijk je helemaal binnendoor en overdekt via gangen en winkelstraatjes van Excalibur via het Luxor naar Mandalay Bay te kunnen lopen. In het Luxor onze ogen vergaapt aan de Egyptische sfinxen etc. Het schept een hele andere sfeer dan in Excalibur hoewel het in het casino gedeelte allemaal niet veel scheelt hoor, die lijken allemaal op elkaar met hun eenarmige bandieten, pokertafrels, roulettes etc. Onder het dak van de piramide blijken gewoon gangen met hotelkamers schuil te gaan, dat hadden we niet verwacht. We dachten dat die alleen in de toren achter het Luxor zouden zijn. Van het Luxor dus weer naar het Mandalay Bay gelopen dat qua uitstraling toch nog een heel stuk luxer is dan de andere 2. In het Mandalay Bay gegeten bij het House of Blues. Erg leuk aangezien er live muziek was en we dus ook daar van konden genieten. Wel stond er naderhand 10% extra entertainmenttax op de rekening...ja het blijft Las Vegas natuurlijk; alles kost hier geld. Daarna nog een eindje langs de Strip gelopen en ook het Monte Carlo van binnen bekeken. Jammer genoeg zijn de daar de entree van aan het veranderen maar van binnen ziet het er ook wel aardig uit. Rond 12 uur maar terug naar Excalibur voor een welverdiende nacht slaap.

• 14 Juni 2013 - 18:04

Betsie:

Je was toch niet omgevallen bij het shoppen?

Geniet ze nog en ik mag op afstand mee genieten.
    groetjes

• 14 Juni 2013 - 18:56

Jose:

ziet er weer mooi uit allemaal hoor! na net gegeten te hebben geniet ik ook ff met jullie mee! groetjes jose

• 14 Juni 2013 - 20:40

Karin:

Leuke foto's bij je verslag. Wat prachtig de entrees van Monte Carlo en van het Luxor, echt mooi.
    Smeer je huid maar goed in. Laag vochtgehalte alleen al kan vreselijke jeuk veroorzaken. Stertke daarmee

• 14 Juni 2013 - 21:01

Ria:

Het ziet er allemaal fantastisch uit.
    Geniet er nog maar van, het weer is hier niet geweldig.morgen lam jarig en zondag een bbq met onze familie en de oma,s. Ook wel gezellig denk ik.
    De groetjes aan wil en nog heel veel plezier.

P.s. De ziet er goed uit op de foto,s het is goed te zien dat je ...minder........ . Keigoed.

Gr. Ria

• 14 Juni 2013 - 21:09

Rianne:

hoi hoi,

ook een piccolo bij Shop till you drop?
    al die beelden deed me aan sauna's denken.
    vandaag een beetje lamlendige dag, niet vooruit te branden. dadelijk mijn bed maar eens opzoeken.
    morgen lunchen met mama voor de geboortedag van papa.
    goed smeren op je huid, dan zal het ook weer beter gaan.
    geniet ze, groetjes, Rianne